Side 1 av 2
BT`s mr2
Legg innLagt inn:31 des 2006 20:22
av BT-GTI
kan vel starte denne prosjekttråden nå som ting virkelig begynner å komme i gang.
bil: en 1990 mr2 turbo us-utgave, kjøpt av ras¤ull i molde en septemberdag i 2005.
hittil gjorte modifiseringer:
-motorbytte til 3sgte 92mod jdm,
-clutch bytte
pakninger rundt om i motorrommet
- bremser,
- fjerna nesten alle feil som kom med bilen ved kjøp som kjøleproblemer, feilkoder, elendig sterio bygging osv....
-94baklykter
-justert trykk
planer:
-bodykit -border front, border skjørt- toms bakfanger. er bestillt og ventes om 2 uker (CA).
-enda mer friere eksos enn hva som er nå
-lakkering- blir vel svart med mye klarlakk. enkelt og greit hvis det blir riper, bulker seinere så er det meget lett å finne riktig farge...
-soting av ruter+ banner
- pynte enda mer i motor rom (samco slanger)
- feste 3 målere i a-stolpen (vanntemp, oljetemp og turbotrykk)
- chrome ringer rundt målere i dashen
-air-scopp ( ventes i posten hver dag nå)
-klare glass i vipelyktene
-alt av blinkers i hvit
-sidemarkerings lys bort
-spacere
- chip
- trekke om setter
Legg innLagt inn:31 des 2006 20:22
av BT-GTI
MÅL: rask(relativt) bil som ser bra ut, holder i mange år fremover, og som høres grom ut...
tid til disp: vel er i militæret så får ikke gjort så mye om gangen... men til påske er bodykittet ferdig og i slutten av mai er jeg ferdig med bilen i denne omgang.
Legg innLagt inn:31 des 2006 20:24
av BT-GTI
slik så hu ut når jeg kjøpte henne
Legg innLagt inn:31 des 2006 20:32
av BT-GTI
men motoren var ikke helt i den stand man kunne ønske seg at den var i slik at jeg bestemte meg for å kjøpe en ny .
det ble til en 92 jdm motor fra egon i danmark.
og så var jobben i gang med å ta ut den gamle motoren. ikke så vanskelig egentlig, men siden dette var første gangen jeg gjorde dette så ville jeg være veldig nøye slik at ting ikke gikk til he?=te
Legg innLagt inn:31 des 2006 20:34
av BT-GTI
først måtte jeg løsne alt som hang fast i turpedovegg og i andre vegger. så var det bare å løfte:
Legg innLagt inn:31 des 2006 20:37
av BT-GTI
så kom det til at motoren skulle ut. og takket være løftebukken så gikk det utrolig lett. jeg bare satt bilen ned satt et rullebrett under, løsna motorfestene helt og løfta bilen og vips stod motoren nede på bakken...
Legg innLagt inn:31 des 2006 20:41
av BT-GTI
så kom jobben med å skru over deler fra us modell motor til den nye.
el-nettet var en av de tingene som måtte over her er grunnen:
Legg innLagt inn:31 des 2006 20:47
av BT-GTI
måtte selvsagt skru over girkasse også.
når jeg og min far skrudde fra hverandre clutchen så vi at den ikke ville holdt så mange km til. hadde vel begynt å slure om ikke så veldig lenge. utrollig nok så var cluthen helt fin til den ble kasta,,,,
trykkplate osv ble selvsagt bytta og svinghjul ble pussa...
Legg innLagt inn:31 des 2006 20:51
av BT-GTI
så var det å fresje opp den nye motoren litt..(tok en dag før ny clutch kom og jeg var skru sjuk...
Legg innLagt inn:31 des 2006 20:58
av BT-GTI
så var det bare å fyre opp motoren... da gikk selvsagt fuel resistor solinoden kvelden... kjørte på 3 til dagali fra lillestrøm!!! noe som gikk helt fint .kjørte uten ladetrykk hele veien og bruke vanvittig mye bensin!
på dagali var det ingen som hadde den lille jævelen.
toyota fant ikke delen på sitt program siden det ikke var noen delenummer på klossen (tidens tann hadde fjerna det).
så etter en uke fikk jeg opprigning og morten som jobber på toyota Hvam at han hadde finni delenummeret til delen på en pc som stod i et kott på toyota... jeg hadde også finni det nummeret etter utrettelig søking på nettet....
Legg innLagt inn:31 des 2006 21:06
av BT-GTI
så gikk bilen fint en måned før militæeret og jeg havna i gardens rekruttskole på elverum..
deretter tok jeg turen hjem på perm og vips så stoppa bilen... jeg fikk feilkode et eller annet som viste seg å være tenninga.
ergo null gnist på pluggene.
fordelerlokket var helt fint, pluggene nesten nye (1måned gamle)
bytta coil, ehh nei var ikke det, bytta mer og mer deler. nå venter jeg på den klompen som sender signaler fra coil til ecu og til pluggene.. husker ikke i slengen hvilken vei signalene gikk, men tingen er at ingen kunne si hva som hadde tatt kvelden. er det ikke den klompen så er det ecuen som har tatt kvelden. eneste som står igjen...
har uannsett kosta på over 5-6000 på tenning nå.. er dritt lei el-problemer!!!
men fikk hverfall en helg tid til å prøvemontere nye baklykter.. de passa helt perfekt...
Legg innLagt inn:31 des 2006 21:14
av BT-GTI
fikk meg en slik også, har ikke fått testa den enda pga el-problemer men moro blir det..

Legg innLagt inn:31 des 2006 21:17
av BT-GTI
har jo selvsagt bestillt bodykitt og dette er slik bilen vil se ut når jeg er ferdig..border foran og toms bak
Legg innLagt inn:31 des 2006 21:20
av BT-GTI
aner ikke hvordan det vil se ut pga har ikke sett noen andre med det kitt-løsningen, men bra blir det sikkert. blir det ikke bra så bestiller jeg selvsagt border bakstusser..
kjøpt selvsagt litt flere godsaker som ikke helt har kommet på plass:
blant annet slike ringer rundt dashen , shortshift og mere godsaker..
Legg innLagt inn:31 des 2006 21:24
av BT-GTI
ps shotshifteren er ikke av det merket på bilde men lik i form.. kjøpte ikke noe billig saker....
jeg får oppdatere mer når flere deler dukker på magisk vis opp i garasjen men dette var da en start..
det står en del deler i esker i garasjen nå, men kan/ vil ikke sette det på før bilen demonteres utvendig og etter lakkering er ferdig...
godt nyttår alle sammen..