Side 1 av 1

Mini elektrisk turbo? Noen erfaringer?

Legg innLagt inn:04 jan 2007 14:38
av Mr_Sann
Er det noen har som har prøvd eller sett noe sånn i bruk før? Er det farlig for motoren?
Ser jo litt spennende ut.

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=5973&img=1

Legg innLagt inn:04 jan 2007 14:50
av nlight
Wast of money.
Den der klarer aldri å levere nok luft til motoren din.
Husk at en turbo roterer med 100.000+rpm. Skal ha en passe kraftig el-motor for å dra ei vifte så fort.
I tilleg så drar den strøm, som igjen gjør at dynamoen krever mer motorkraft.

Legg innLagt inn:04 jan 2007 15:12
av Rømmling
den klarer kanskje å levere luft mengden til en moped så det kanskje går litt bedre eller noe. som det er sagt di disse diskusjonene så er den ubruklig.

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=16595

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=14605

ble regnet på dette en gang jeg så.
2l motor trekker jo 2liter luft på en runde
på 1000 rpm så trekker den da 2000l
så den elektriske turboen gir 5000L i min
så ved over 2500rpm så trenger motoren mere luft en den kan gi.
vet ikke om det er riktig å regne det slik men rett meg vis jeg er på "jordet".
en moped med 50cc motor bruker jo ikke mere en 50l i min på 1000rpm
så her kan man få litt trykk i forhold til det motoren trenger.

Legg innLagt inn:04 jan 2007 15:42
av celica_st185
Biler er 4-takt så blir vel 2l pr 2. runder :roll:

Legg innLagt inn:04 jan 2007 18:35
av donk2k
Har mine tvil om at den klarer å levere noe serlig til mopeder også jeg.
Min moped gikk sjelden under 7000RPM dvs. 350l luft i minuttet kun for å utligne trykket. Deretter skal den jo bygge opp et trykk og komprimere lufta. hmmm, kanskje den klarer å levere luft til en grassklipper på turtall så lavt at den hvert øyeblikk dør en kjip kvelnings død :D

Legg innLagt inn:04 jan 2007 19:31
av Larsen
Så lenge dynamoen hadde klart å henge med så kunne det jo fungert på en moped da. Det vil i utgangspunktet fungert som en kompressor og til en moped så tror jeg denne da blir stor nok til å lage overtrykk. Til bil derimot så blir de for små.

Legg innLagt inn:04 jan 2007 23:00
av Rømmling
celica_st185 skrev:Biler er 4-takt så blir vel 2l pr 2. runder :roll:
er ikke bilen din 2takt den da rarrt :lol: :lol:
ja det kan vel stemme men prinsippet at den leverere alt for lite til å få lagd overtrykk til en bil er der da.

Legg innLagt inn:07 jan 2007 18:48
av Xlr8
syns noen kan sende di en mail og spørr om di kan få skaffe en effekt test på den der greiå samt dyno papir:P