Side 1 av 1
Supra MkIV twinturbo
Legg innLagt inn:05 jan 2007 18:22
av Robstar
Hmmm vet dere om noen som driver å bygger om fra høyrerattet til venstrerattet??
Ca pris det vil komme på?
Har en "Japan" supra som jeg hadde tenkt å selge i kjøp av en "Euro" type, men jeg er litt usikker siden den er masse dyrer..
Hei og hå fra sørlandet:-)
Re: Supra MkIV twinturbo
Legg innLagt inn:05 jan 2007 19:41
av arctic_celi
Robstar skrev:Hmmm vet dere om noen som driver å bygger om fra høyrerattet til venstrerattet??
Ca pris det vil komme på?
Har en "Japan" supra som jeg hadde tenkt å selge i kjøp av en "Euro" type, men jeg er litt usikker siden den er masse dyrer..
Hei og hå fra sørlandet:-)
Mitt råd er; Selg japan supra'en og kjøp en Euro/US utgave.
Det er:
Enklest..
Best...
Billigst...
Hvis ikke du kan gjøre det selv og har en donorbil da.
De som kan kjøre det for deg i Norge er vel Toyparts?? og Mrt-Invest??
Litt info fra forumet som er skrevet om temaet før:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... c&start=45
Legg innLagt inn:05 jan 2007 19:47
av arctic_celi
også er det lurt å skrive en litt mer beskrivende Topic/overskrift.
Supra MkIV twinturbo sier veldig lite om hva du egentlig spør om
også søk

finnes vannvittig mye info her fra før.
Hmm...det var dagens forumleksjon
Håper du ikke tar det ille opp

Legg innLagt inn:05 jan 2007 19:48
av Robstar
Takker og bukker for hjelpen

Legg innLagt inn:05 jan 2007 19:51
av Robstar
hehe tar aldri no ille opp jeg
Skal "sjerpe" meg i fremtiden jeg....
takker for tipset!!!
hei og hå.....
Legg innLagt inn:05 jan 2007 22:47
av sindrejl
er vanvittig vanskelig og "meningsløst" å bygge om en supra, da hele brannveggen foran må kuttes bort og erstattes.. er ingen "enkel" conversion er jeg redd
Re: Supra MkIV twinturbo
Legg innLagt inn:06 jan 2007 01:46
av tvaksvik
arctic_celi skrev:Robstar skrev:Hmmm vet dere om noen som driver å bygger om fra høyrerattet til venstrerattet??
Ca pris det vil komme på?
Har en "Japan" supra som jeg hadde tenkt å selge i kjøp av en "Euro" type, men jeg er litt usikker siden den er masse dyrer..
Hei og hå fra sørlandet:-)
Mitt råd er; Selg japan supra'en og kjøp en Euroutgave.
Det er:
Enklest..
Best...
Billigst...
Hvis ikke du kan gjøre det selv og har en donorbil da.
De som kan kjøre det for deg i Norge er vel Toyparts?? og Mrt-Invest??
Litt info fra forumet som er skrevet om temaet før:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... c&start=45
Må arrestere deg litt på dette punktet her. Det er ikke nødvendig enklest, billigst og best å kjøpe en Eurospec dersom man har de riktige kontaktene.
Har selv kontakt med folk som bygger om Supraer i Japan til en veldig billig penge. Disse har bygget om hundrevis av Supraer og de gjør de med stor dyktighet og 100% kvalitetsgaranti. De har faktisk en 96 modell Supra TT som bare har gått 60 000km til 180 000 som jeg vurderer å slå til på.
Ettersom J-Specèn er rimeligere og vognkortet på denne bilen viser gunstigere tall enn Euro Specèn så håper jeg å spare noe mere penger på denne dealen enn å kjøpe meg en Eurospec. Dette er penger som kommer godt med til oppgraderinger.

Re: Supra MkIV twinturbo
Legg innLagt inn:06 jan 2007 16:35
av arctic_celi
tvaksvik skrev:
Må arrestere deg litt på dette punktet her. Det er ikke nødvendig enklest, billigst og best å kjøpe en Eurospec dersom man har de riktige kontaktene.
Har selv kontakt med folk som bygger om Supraer i Japan til en veldig billig penge. Disse har bygget om hundrevis av Supraer og de gjør de med stor dyktighet og 100% kvalitetsgaranti. De har faktisk en 96 modell Supra TT som bare har gått 60 000km til 180 000 som jeg vurderer å slå til på.
Ettersom J-Specèn er rimeligere og vognkortet på denne bilen viser gunstigere tall enn Euro Specèn så håper jeg å spare noe mere penger på denne dealen enn å kjøpe meg en Eurospec. Dette er penger som kommer godt med til oppgraderinger. 
Hvis ikke jeg har missforstått Robstar helt feil så har han bilen her i Norge!
Hvis man da skal sende bilen tilbake til japan eller dubai for å så ordne kontakter som skal passe på bilen hans.... levere...
betale når jobben er gjordt... så sende den tilbake... og alt det som må til for å ordne noe sånt.
Så synes jeg at det er for mange usikkerhetsmomenter og såppas dyrt at det synes jeg seriøst ikke det er værdt det.
Da er det vesentlig enklere å selge bilen for å kjøpe US modell (rundt $30 000 området) eller gjøre som du tenker å gjøre.
I ditt eksempel så kan det bli økonomi i det siden selger kan ordne det.
Trenger ikke å være så dumt heller siden det er veldig mye enklere å finne en japse bil med de specs'ene som du er etter og
som oftes så er det mulig å finne fine biler som har godt veldig kort.
Så det er en vesentlig forskjell fra ditt utgangspunkt og hannes.
Legg innLagt inn:06 jan 2007 16:41
av tore 95 tt euro spec
Reidar Elvesveen har bygd om noen tror jeg...mulig han kan hjelpe deg.
Legg innLagt inn:06 jan 2007 20:21
av Andreazz
Her er en prosjekt tråd fra en kar i sverige som bygger om fra RHD til LHD:
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=246460
Legg innLagt inn:07 jan 2007 13:14
av 95TT
Det er jo greit nok det å bygge om fra RHD til LHD, men bilen er ikke verdt noe mer i mine øyne hvertfall, så med tanke på tap av penger og sånn så vil jeg si at du taper mindre penger, om du i det hele tatt taper penger på å kjøpe en fin euro\US spec.
Re: Supra MkIV twinturbo
Legg innLagt inn:10 jan 2007 16:38
av tvaksvik
arctic_celi skrev:tvaksvik skrev:
Må arrestere deg litt på dette punktet her. Det er ikke nødvendig enklest, billigst og best å kjøpe en Eurospec dersom man har de riktige kontaktene.
Har selv kontakt med folk som bygger om Supraer i Japan til en veldig billig penge. Disse har bygget om hundrevis av Supraer og de gjør de med stor dyktighet og 100% kvalitetsgaranti. De har faktisk en 96 modell Supra TT som bare har gått 60 000km til 180 000 som jeg vurderer å slå til på.
Ettersom J-Specèn er rimeligere og vognkortet på denne bilen viser gunstigere tall enn Euro Specèn så håper jeg å spare noe mere penger på denne dealen enn å kjøpe meg en Eurospec. Dette er penger som kommer godt med til oppgraderinger. 
Hvis ikke jeg har missforstått Robstar helt feil så har han bilen her i Norge!
Hvis man da skal sende bilen tilbake til japan eller dubai for å så ordne kontakter som skal passe på bilen hans.... levere...
betale når jobben er gjordt... så sende den tilbake... og alt det som må til for å ordne noe sånt.
Så synes jeg at det er for mange usikkerhetsmomenter og såppas dyrt at det synes jeg seriøst ikke det er værdt det.
Da er det vesentlig enklere å selge bilen for å kjøpe US modell (rundt $30 000 området) eller gjøre som du tenker å gjøre.
I ditt eksempel så kan det bli økonomi i det siden selger kan ordne det.
Trenger ikke å være så dumt heller siden det er veldig mye enklere å finne en japse bil med de specs'ene som du er etter og
som oftes så er det mulig å finne fine biler som har godt veldig kort.
Så det er en vesentlig forskjell fra ditt utgangspunkt og hannes.
Joda, fullstendig enig i den, men nå tok jeg da utgangspunkt i det du skreiv, og da virket det som om du mente at det var generellt bedre å kjøpe en US/euro spec uansett situasjon.
Ville nok aldri sendt en bil utenlands for å få den ombygd, dette er nok en sak som bør tas før innførsel i landet.

Legg innLagt inn:11 jan 2007 12:37
av 95TT
men så er det jo det med godkjenning igjen når bilen vel kommer inn til norge. kan vel bli litt klurete å forklare hvis BT lurer på åssen rattet har sneket seg over til andre siden i løpet av natta

Legg innLagt inn:14 jan 2007 14:44
av SupraN/A
Man vil vel ikke få bilen noe mer gokjent om den blir bygget om til venstreratt siden ch.nr er det samme å d fortsatt ikke er gokjenningspapir på biln??eller??
