Side 1 av 2

IS-F vist frem for første gang - BILDER

Legg innLagt inn:08 jan 2007 18:27
av larspronne
Bilde



Bilde



Bilde



V8 på 5.0 Liter som antatt - 400 HK 350tq.
8 trinns kasse med ala BMW DSG direct shift system.
Brembo 14¨ ventilierte skiver.
BBS 19¨felger
Spesialdesignet interiør, med karbon / kevlar detaljer...
Spesialbygd oppheng som gjør at bilen sitter 2cm lavere enn standard IS

I tillegg endel kosmetiske forandringer som kommer frem på bildene - b.l.a enorme luftekanaler for kjøling til bremsene..

denne skal jeg ha....en gang.

Legg innLagt inn:08 jan 2007 22:41
av lexusrider
Jeg er forelska!!!!

blir vel 8-900 tusen for denna...

Legg innLagt inn:08 jan 2007 22:44
av aneriks
*DRØMME BIL!*

Legg innLagt inn:09 jan 2007 01:03
av larspronne
lexusrider skrev:Jeg er forelska!!!!

blir vel 8-900 tusen for denna...

runder lett 1,2-1,3........

IS250 lander lett på 650 med litt utstyr, 350 har vi ikke her til lands engang, men en kjapp utregning med toll.no tilsier en 200-300 mer enn 250'n....med enda 100 hester og 1,5 liter slagvolum blir det fort dyrt for oss norske ja....

Legg innLagt inn:09 jan 2007 16:55
av @lpher
Nå begynner det å ligne på no! :D

MÅ HA!!!!

Legg innLagt inn:11 jan 2007 09:26
av Zupra
Lexus viser 400 hesters IS og LF-A sportsbil i Detroit
Lexus har to verdenspremierer i North American International Auto Show i Detroit. En sprek IS-F luksussedan og en LF-A supersportsbil ble vist for første gang, som et bevis på at Lexus er mer enn bare pålitelige luksusbiler. ”Begge nyhetene har høye ytelser og de er bevis på at ingeniørteamene har våget å sette sine drømmer ut i praksis”, sa visepresidenten i Lexus USA Bob Carter på pressekonferansen i Detroit.

Lexus IS-FIS-F og LF-A er svært forskjellige biler, men de deler samme arvestoff, designfilosofi og arv. ”F” står for flaggskip, og det har vært selve koden for hele Lexus-utviklingen, helt siden den første ideen om et luksusmerke dukket opp for tjue år siden. L-prosjektene har gått på siden av normale produktutviklingen i Toyota og Lexus.

IS-F supersedan
IS-F har en 5-liters V8-motor på 400 hestekrefter og 500 Nm dreiemoment. Motoren har totrinns innsprøytningssystem og andre spesielle finesser. Den har ekstra kjøling både av motorolje og girkasseolje, som kommer godt med når de ekstreme ytelsene tas i bruk. 0-100 går unna på 4.9 sekunder - det snakkes ikke om noen toppfart i pressemeldingen fra Detroit-utstillingen.

Supermotoren er koplet til en 8-trinns automatgirkasse med direkte manuelt ”paddle” sportsskift. En ny momentomformer lock-up kontroll gjør det mulig å skifte gir direkte og kjapt, den sørger for konstant lock-up fra annet til åttende gir. I vanlig Drive-modus gir transmisjonen myk og behagelig kjøring, men momentomformeren sørger for umiddelbar respons hvis det skal akselereres.

For å kunne stoppe superbilen har Lexus tatt i bruk 356 mm ventilerte skiver foran og 330 mm skiver bak, med kraftige seksventilers kalibere. De gjør det mulig med svært frisk kjøring.

IS-F modellen er utstyrt med 19-tommers hjul som standard, bygget av BBS for Lexus. Disse hjulene senker bilen med et par centimeter sammenlignet med en standard IS.

LF-A sportskonsept
Lexus har lenge arbeidet med et sportsbilkonsept i Ferrari-klassen, for virkelig å vise hva merket står for teknologisk. LF-A er videreføringen av dette prosjektet, det meste er som på den første prototypen som ble vist for to år siden. LF-A har 10-sylindret motor på 500 hestekrefter, et drivverk basert på erfaringene fra Formel 1. Den er montert rett foran midten av bilen sammen med en bakmontert girkasse og radiatorer – dette gir suveren vektfordeling. Hestekrefter, suveren aerodynamikk og styling gir bilen en toppfart på 322 km/t – ikke bare teoretisk, men i praksis.

Den første LF-A var et rent konsept, årets utgave er mye nærmere produksjon, ble det understreket under pressedagene i Detroit.


:!: :!:

Legg innLagt inn:14 jan 2007 19:33
av @lpher

Legg innLagt inn:15 jan 2007 08:12
av @lpher
En veldig entusiastisk autospies reporter! :D Video her:
http://www.autospies.com/news/DETROIT-A ... S-F-11665/

Offisiel info her:
http://www.lexus.com/fcv/is_f.html?_ocid=11300

Legg innLagt inn:15 jan 2007 10:41
av sindrejl
den autokassa der hadde vært morro på supra'n :)

Legg innLagt inn:15 jan 2007 12:19
av hovik
Er det bare jeg som synes de skulle hatt litt mer gamp i den når de først skulle lage en værsting bil ?

Ser grei ut, men ser ikke akkurat ut som M3 konkurent med spec'n som er oppgitt. Ser mer ut som om de sikter på MB C-AMG folka.

Legg innLagt inn:15 jan 2007 18:45
av larspronne
specs'ene som er opgitt er bare foreløpig. Ingenting testet nok til å kunne oppgi nøyaktig, så alle verdiene er bare "minimum".

Som f.eks 0-100 som er oppgitt til "under 4.9".

IS350 er oppgitt til 5.1 - 5.3 av Lexus, mens Car & Driver nylig målte den til 4.9, og et japansk magasin til 4.54!

Regner med vi ser den laaangt ned på 4 tallet, og det tror jeg M3 vil slite med å holde. Den nye M3'n er jo også oppgitt med ca 400+ hk og 0-100 på 4.9sek, men den kommer med en 4.0 eller 4.2 Liter, mens IS-F med en 5.0L.

Selv om jeg holder en knapp på den nye IS'n foran M3 rett frem, tror jeg det skal mye til at den klarer den når svingene kommer...men hvem vet, de er jo to nye biler begge to..


L.

Legg innLagt inn:15 jan 2007 20:30
av chris
hovik skrev:Er det bare jeg som synes de skulle hatt litt mer gamp i den når de først skulle lage en værsting bil ?

Ser grei ut, men ser ikke akkurat ut som M3 konkurent med spec'n som er oppgitt. Ser mer ut som om de sikter på MB C-AMG folka.
Hvem i huleste heite vil heller ha M3 enn den der da? :shock: 8) :D

og V8, 5 liter og 400 hk skulle egentlig holde til mye gøy. Skal jo tross alt være holdbart også.. noe tyskerne ikke er like ivrig på ;)

Legg innLagt inn:15 jan 2007 20:32
av sindrejl
400hk er relativt mye i en bil fra fabrikk, er ikke mange som leverer mye mer iallefall. Skal være holdbart som chris sier, noe lexus er ekstremt flinke på. Og se for deg momentet i 8'ern da :D

Samtidig er ikke dette en værsting bil men en værsting luksusbil. Værstingen er nok LS-F'en eller LS-A eller hva den het, som ikke er helt lansert ennå..?

Legg innLagt inn:15 jan 2007 20:36
av chris
sindrejl skrev:Og se for deg momentet i 8'ern da :D
500nm :D :D :D

Legg innLagt inn:15 jan 2007 23:14
av hovik
sindrejl skrev:Samtidig er ikke dette en værsting bil men en værsting luksusbil. Værstingen er nok LS-F'en eller LS-A eller hva den het, som ikke er helt lansert ennå..?
Enig. Derfor er sammenlikninger/henvisninger som er gjort mot M3 noe søkt. C AMG ser ut til å likne mye mer stil/prestanda messig.