Side 1 av 1

fuelcut ved oppjustering av turbotrykk

Legg innLagt inn:10 jan 2007 18:33
av ivers
Noen som vet ved hvor høyt trykk st205 får fuelcut på original hjernen? Noen som har tips til enkleste måte å unngå fuelcut uten å bruke fuelcutdefender?

Legg innLagt inn:10 jan 2007 18:47
av Andy_Celica
jeg har en jdm st205, jeg får ikke fuelcut før 1,2-1,3 bar, ved å ungå fuelcut bør du senke trykket.

Legg innLagt inn:10 jan 2007 19:24
av ST205RR
fuelcut kommer litt før 1.2 bar ( ca 1.18 på min)
kjøp deg en orntlig måler for turbotrykk og boost controller så slipper du fc :D

Legg innLagt inn:10 jan 2007 22:31
av ivers
ok.. hvis man skal overstige 1,2 bar, er det piggyback-hjerne (f.eks. apexi powerfc) som er det beste alternativet? regner med at det ikke er anbefalt å overstiget det trykket med original turbo?

Legg innLagt inn:10 jan 2007 22:45
av Andy_Celica
ivers skrev:ok.. hvis man skal overstige 1,2 bar, er det piggyback-hjerne (f.eks. apexi powerfc) som er det beste alternativet? regner med at det ikke er anbefalt å overstiget det trykket med original turbo?
ingen anbefaller å kjøre over 1,2 på turboen, men jeg kjørte på 1,3 bar før uten problemer (med apexi power fc da)
Men vet om folk som har presset den til 1,4 over lengere perioder også.

Apexi power fc er ikke en piggeyback løsning, men en ordentlig datasprut, men er nok ikke dumt med et piggeyback hvis du skal over 1,2 da begynner den og gå ganske magert og sjangsene for tenningsbank øker drastisk.

Legg innLagt inn:11 jan 2007 09:57
av Mani@c
På ST185 GT4 så er det den originale ladetrykksmåleren som fungerer som giver til ecu'en, så på disse bilene er det bare til å nappe ut og plugge vakuumslangen til denne så unngår man fuelcut. MEN da må man være obs på at man ikke får fuelcut i det hele tatt. Og det kan for bli en meget kortvarig glede. :twisted: