Side 1 av 1
samme dyser på 4age og 4agze
Legg innLagt inn:12 jan 2007 19:53
av lauby_f
lurer egentlig bare på om det er samme dyser på blue top 4age og 145hk 4agze? hva er evt forskjell? størrelese?
hva står egentlig jdm for? ser at det blir nevt i sammenheng med noen supraer osv.. ville kanskje hjulpet meg og forstå et par tingen litt lettere om jeg visste hva det betø.
mvh. Fredrik
Legg innLagt inn:12 jan 2007 23:41
av Speedy_g
JDM står for Japanese Domestic Market skulle jeg mene:)
Legg innLagt inn:13 jan 2007 02:01
av Morten
ikke samme dyser, agze har større (men de passer fysisk om hverandre)
Edit:
Bluetop: 182cc (basetrykk 2.55kg/cm2, topfeed)
Redtop: 235cc (basetrykk 2.9kg/cm2, topfeed)
20v: 295cc (basetrykk 2.55kg/cm2, sidefeed)
4AGZE: 365cc (basetrykk 2.55kg/cm2, topfeed)
Legg innLagt inn:16 jan 2007 18:15
av lauby_f
ok. vet du, ellel rnoen andre hvordan det er med kammene på disse to motorene? er det til noe hjelp å sette over gze kammene i 4age? eller lønner det seg med trimkam?
mvh.
Legg innLagt inn:16 jan 2007 22:43
av ArildM
Litt off topic, men har bluetop og redtop samme effekt da?
Synes i alle fall bluetopen jeg har på den nye Mr2'n er mye snillere i forbruk, men kan det ha med dysene å gjøre?
Legg innLagt inn:17 jan 2007 09:41
av lauby_f
red top har 140 ell no.
blue top har 125..
Legg innLagt inn:17 jan 2007 22:55
av lauby_f
ingen som vet noe angående kammene?
mvh.
Legg innLagt inn:17 jan 2007 23:15
av Morten
Det er motsatt enn det du foreslo.

4AGZE har mildere kammer enn Bluetop.
Bluetop: 240grader, 7.56mm løft
AGZE (og redtop): 232grader, 7.1mm løft
Legg innLagt inn:17 jan 2007 23:16
av lauby_f
okay, takk for hjelpen.. har sendt deg en pm
