Side 1 av 1
Hva må til for å nå 150-170hk?
Legg innLagt inn:15 jan 2007 09:43
av villejan
Som topic sier, så lurer jeg på hva som må til for å nå dette på en MK1 `85 uten motorbytte, og hvor holdbar vil motoren bli ved et slikt effekt uttak?
Har hørt at man kan dra ut nærmere 200hk på en aw11.... stemmer dette.
Legg innLagt inn:15 jan 2007 14:14
av Mr2_666
skal du ha 200 hk må du ha kompressor... Jeg hadde selv en mk1 som va borret til 1.8 liter, skiftet kammer, sportsfilter og eff.anlegg. Vet ikke hvor mye effekt det var i den, men den var betydelig raskere enn den mk2'en jeg hadde senere. Og mye mer bunndrag enn en original! Vil tippe at den var litt i overkant av 140 hk etter borring. Og jeg tror mk1 er en bil som har godt av og få bytta filter

! Mener og huske at det var svært lite og hente av chip på den. Ganske dyrt også!
Legg innLagt inn:15 jan 2007 14:47
av Larsen
Formula atlantic har laget en na motor med 200hk av 4age'en. Men da snakker man om mye $$
Legg innLagt inn:15 jan 2007 15:26
av Krabbe
Re: Hva må til for å nå 150-170hk?
Legg innLagt inn:15 jan 2007 15:58
av Nils
villejan skrev:Som topic sier, så lurer jeg på hva som må til for å nå dette på en MK1 `85 uten motorbytte, og hvor holdbar vil motoren bli ved et slikt effekt uttak?
Har hørt at man kan dra ut nærmere 200hk på en aw11.... stemmer dette.
Fant en bra side.
http://www.billzilla.org/4agmods.htm
Legg innLagt inn:15 jan 2007 20:23
av chris
Legg innLagt inn:15 jan 2007 20:36
av sindrejl
Larsen skrev:Formula atlantic har laget en na motor med 200hk av 4age'en. Men da snakker man om mye $$
jepp, den går til 11.000 rpm og man må ha service på den hver gang man har kjørt til butikken nesten

Legg innLagt inn:20 jan 2007 18:55
av ure
Han karen som driver åsane start og dynamo fablet om 145 eller noe hk i sin motor etter å ha fixa litt på toppen, går jo an å høre hva han kan gjøre

Legg innLagt inn:20 jan 2007 21:08
av sindrejl
ure skrev:Han karen som driver åsane start og dynamo fablet om 145 eller noe hk i sin motor etter å ha fixa litt på toppen, går jo an å høre hva han kan gjøre

nye kammer, justerbare drev, planering, øke komp, kanskje borre opp stempler samtidig.
Er ikke mye hester å få ut av det, men fantastisk hvor lite som skal til på denne bilen

Legg innLagt inn:22 jan 2007 12:31
av Mr2_666
Legg innLagt inn:23 jan 2007 13:13
av James
Om noen skulle være interessert ,så vurderer jeg å selge min MR2 mk1 med kompressor og nærmare 200hk...
Legg innLagt inn:23 jan 2007 22:50
av Levin GT
En 85 mod motor vil ikke vare lenge med 200hk....
En 87 mod eller nyere derimot har mye bedre kvalitet og potensiale.
Legg innLagt inn:24 jan 2007 15:25
av James
Levin GT skrev:En 85 mod motor vil ikke vare lenge med 200hk....
En 87 mod eller nyere derimot har mye bedre kvalitet og potensiale.
nå er ikke det en 85mod motor jeg har i bilen heller... Har byttet til en kompressormotor som har orginalt 165hk. Den utgaven ble laget fra 90-91
http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... _specs.htm
Legg innLagt inn:24 jan 2007 18:55
av ArildM
Skulle til å nevne det ja, 200hk med org kompressormotor er vel ikke så mye å satse på.
Kompressorutgavene med 145hk kom vel heller ikke før "rev2" av Mr2n forøvrig
