Side 1 av 1
Fæl uregelmessig klakking-ventilene/reg ut av stilling?
Legg innLagt inn:18 jan 2007 15:45
av Mr2Even
Kan ventilene komme ut av stilling visst reg reima har hoppet av en tann et eller annet sted eller kan reg reima være slakk og ikke lukke ventilene som den skal? Skal kanskje justere ventilene hos toyota neste uke men vil finne ut hvordan dette henger sammen. Hvordan er forhold ventiler-regreim?, og kan det denne veien forsvinne mange hester?

Legg innLagt inn:18 jan 2007 18:01
av Andy_Celica
Hvis reima har hoppet over så stemmer ikke lukkinga/åpninga på ventilene i forholdt til stemplenen, noe som selfølgelig vil medføre dårligere motoreffekt.
Men det skal mye til for at reima hopper over, og er det ikke hydraulisk styrte ventiler på 3sge da?
Legg innLagt inn:18 jan 2007 18:59
av Mr2Even
Andy_Celica skrev:Hvis reima har hoppet over så stemmer ikke lukkinga/åpninga på ventilene i forholdt til stemplenen, noe som selfølgelig vil medføre dårligere motoreffekt.
Men det skal mye til for at reima hopper over, og er det ikke hydraulisk styrte ventiler på 3sge da?
Årsaken for at jeg spørr er at jeg har mistet effekt i forhold til det det skal være også er det mer kakkling/tikking enn det skal være også. Men tenningen er som den skal og alt annet.. Bunner i at det må vær at noe av effekten går ut gjennom ventilene.. Tror du ikke..?
Legg innLagt inn:18 jan 2007 19:43
av 323F GTX
Høy klakking kan være rådebank da. Om den kommer ved pådrag.

Men rådebank er en grusom lyd

, så om det bare er gjevn lav klakking er det nok ventilene
Legg innLagt inn:19 jan 2007 11:37
av Mr2Even
323F GTX skrev:Høy klakking kan være rådebank da. Om den kommer ved pådrag.
Men rådebank er en grusom lyd
, så om det bare er gjevn lav klakking er det nok ventilene
Ja tror nok det er ventilene, for det kommer ikke noe klakking ved pådrag, den er helt fin da men mangler litt power..
Forresten, er det noen som har fått bedre drag i bilen etter ventiljustering her?
Legg innLagt inn:19 jan 2007 12:27
av 323F GTX
Jeg ville sjekket om regreimen er riktig på. Er ikke mye som skal til før bilen går dårligere da. om strammerene på regreimen er dårlige eller sitter fast kan jo det få regreimen til å bli for slapp slik den glipper. Sjekk opp med tenningsmerkene.
Legg innLagt inn:19 jan 2007 16:52
av Mr2Even
323F GTX skrev:Jeg ville sjekket om regreimen er riktig på. Er ikke mye som skal til før bilen går dårligere da. om strammerene på regreimen er dårlige eller sitter fast kan jo det få regreimen til å bli for slapp slik den glipper. Sjekk opp med tenningsmerkene.
Ja det må jeg sjekke. Hvordan skal tenningsmerkene stå? Det er vel noe med veivdrevet og kamdrevet og gjøre og hvordan de står i forhold til hverandre, er det ikke? Og strammeren, hvor stram skal den stramme?
Forresten, noen her som kan fortelle meg om justerbare kamdrev eller kammer og om det er noe å tenke på i en 3s-ge ?
Legg innLagt inn:19 jan 2007 17:11
av 323F GTX
Skal være merker på blokken og på kamhjulene som skal line opp med hverandre. Det er også et merke på veivdrevet som skal line opp med et merke på blokken.
Legg innLagt inn:19 jan 2007 17:15
av Mr2Even
323F GTX skrev:Skal være merker på blokken og på kamhjulene som skal line opp med hverandre. Det er også et merke på veivdrevet som skal line opp med et merke på blokken.
Takk! Den tegningen hjalp mye, nå skjønner jeg pointet

Legg innLagt inn:19 jan 2007 17:24
av 323F GTX
Sjekk her for mer hjelp
http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm
Der ligger workshop manual til MR2

Men er jo allt annet enn koselig å jobbe med regreimen på en mr2, er jo så innihelvete trangt
Og strammeren, hvor stram skal den stramme?
Den strammer seg selv

sitter en fjær på den.
Legg innLagt inn:19 jan 2007 18:11
av Mr2Even
Legg innLagt inn:19 jan 2007 18:18
av Larsen