TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Terje's MK1 MR2 SOLGT!!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #218259  av Terjen
 
turbokjell skrev:Dette ble kjempe strøkent. Bredderne passet også utrolig bra må jeg si. Åssen var dem å sette på? Er det mye jobb, er passformen bra selv om det egentlig er beregnet til 240z.
Mye jobb med bredderene ja, eller ihvertfall forarbeidet.
Bak måtte de gamle hjulbuene skjæres helt vekk, innerskjerm bankes opp og sveises sammen med bakskjerm, ellers passet bredderene greit bak.
Foran passet de ikke så bra, så der kunne jeg kun skjære vekk halve hjulbuen, måtte måle, skjære spor og brette ned kanten i hjulbuen der skruefordypningene i bredderene skulle komme. Dette for å få de helt inntil.
Men ellers ganske greit.. :wink:
Like mye arbeid med tilpassinga av stylingen som var elendig passform på, spesielt bakskjørtet.

 #218894  av Terjen
 
Litt oppdatering fra i kveld, enda ikke helt ferdig med monteringa.
Sotinga på baklyktene ble litt mørkere enn jeg hadde tenkt, men det får stå til...

Bilde
Bilde
Bilde

 #218907  av Anders gullstein
 
Dette ser da meget bra ut må jeg si. Ser fram til å se dem med noen skikkelige hjul. Sotinga er jeg ikke helt enig i da, synes personlig det er litt harry :wink:

 #219008  av Terjen
 
Anders gullstein skrev:Dette ser da meget bra ut må jeg si. Ser fram til å se dem med noen skikkelige hjul. Sotinga er jeg ikke helt enig i da, synes personlig det er litt harry :wink:
Er enig i at det blir harry med for mye soting, var meningen at det skulle tones lett, men jo nesten helt svart på første strøket med den drittsprayen jeg kjøpte..
Men oransj er hvertfall kvalmt, så det får være som det er.. :wink:
 #219031  av kghaas
 
Denne blir super!

Hva har du tenkt å bruke av felger for å fylle hjulbuene? Tenker da inpress/felgbredde/spacer.
 #219142  av Terjen
 
kghaas skrev:Denne blir super!

Hva har du tenkt å bruke av felger for å fylle hjulbuene? Tenker da inpress/felgbredde/spacer.
Bestilt Keskin KT8.
Foran: 8x17 ET30
Bak: 9x17 ET25

Åsså må jeg sikkert ha spacere etterpå for å få de heeelt ut til kanten. Måle litt når jeg får de.

Dekkdim. blir vel 215/40R17 foran og 245/35R17 bak tenker jeg..

 #219154  av Pgus
 
Hadde vært gøy å være tilskuer hvis du skal på EU kontroll med de felgene...

Hvordan blir kjøreegenskapene med såpass forskjell mellom dim forran/bak?

fin farge forresten...

 #219230  av Terjen
 
Pgus skrev:Hadde vært gøy å være tilskuer hvis du skal på EU kontroll med de felgene...

Hvordan blir kjøreegenskapene med såpass forskjell mellom dim forran/bak?

fin farge forresten...
Eu går fint... :D De tar jeg selv :shock:

Tror det sporer mindre når du har breiere dekk bak enn foran, men uansett er felgene for syns skyld, og ikke for å forbedre kjøreegenskaper.. 8)

 #219572  av MK1-87
 
Veldig flott denne. Grattis :-)
Digget fargen og synes leppa forran var rålekker.

Kan du go meg noe mer info om senkesettet? Er det papirer på det? hvor kjøpte du det?

 #219648  av Terjen
 
MK1-87 skrev:Veldig flott denne. Grattis :-)
Digget fargen og synes leppa forran var rålekker.

Kan du go meg noe mer info om senkesettet? Er det papirer på det? hvor kjøpte du det?
Takker!
Har ikke fått på senkesettet ennå, men er Lesjøfors 35mm, og blir ikke godkjent...

 #221950  av Terjen
 
Nå har jeg fått på alle Koniene, 35mm Lesjøfors senkesett og det viktigste av alt:
I dag kom endelig felgene jeg kjøpte fra Tyskland for 1,5 mnd siden..

Keskin KT8 "Solaris" Silver
Foran: 8x17 ET30 med 205/40WR17 Lexani N3000
Bak: 9x17 ET25 med 245/35WR17 Toyo Proxes T1S

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

 #221957  av BrennaRacing
 
De var sykt fete...Bilen har blitt helt konge nå :D Grattis :)

 #221960  av Magne
 
Se det gjorde seg a!!! En av de absolutt peneste MK1 jeg har sett noengang! :D

 #221962  av celicat23
 
Kul bil 8) bortsett fra at felgene fylte opp hjulbuene alt for dårlig. Ødela veldig mye av utseende for min del :? Hadde det ikke vært for det så hadde bilen vært nær perfekt.

 #221964  av James
 
Den mk1en der ble helt sykt rå!!! Trenger bare en pressemotor i den nå så har du det! :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13