Side 1 av 2
Slakk i drivverket?
Legg innLagt inn:21 jan 2007 22:55
av Magne
Den siste tiden har det blitt mer lugging i drivverket. Virker som det er slakk noe sted. Er dette noe vanlig "problem" på st185, og hva kan være årsaken til dette?
Det merkes når jeg kjører og slepper gassen i gir, så trår på pedalen igjen. Da merkes det på hele bilen i tillegg til sånn "dunke" lyd.
Jeg fikk med en ny foring til ett eller annet i drivlinja. Husker ikke hva den var til, men 2fastgt4 sa den var litt slitt men gikk fint å kjøre med enda. Den var vist et helvete å bytte... noen som er med på hvor jeg er nå? Kan det være denne?
Legg innLagt inn:21 jan 2007 23:00
av Daniel_hoy
Vil tippe at det er diff opphenget. Sjekk denne linken.
http://alltrac.net/phpBB2/viewtopic.php ... ht=#169006
Legg innLagt inn:22 jan 2007 05:39
av larsst185
garantert det opphenget ja
Legg innLagt inn:22 jan 2007 09:20
av CelicaTurbo
med dunkelyd er det nok det bakre diffopphenget ja, andre grunner til at man opplever noe som føles som slark i drivverket er slitne motorfester..
Legg innLagt inn:22 jan 2007 21:37
av Magne
der har vi saken ja! Takk skal dere ha.
Er det så jævlig helvete å bytte den altså?
Legg innLagt inn:22 jan 2007 22:05
av csstian
Magne skrev:der har vi saken ja! Takk skal dere ha.
Er det så jævlig helvete å bytte den altså?
Nei er ikke så galt.Du løsner di 4 boltene på diffen og di 6 på opphenge.så presser du frem diffen med et spett eller nå,da klarer du å få ned foringa.Men anbefaler å modifisere den nye slik som linken over.Gjore det på min å den blei mye stivere å blir å vare mye lenger
Legg innLagt inn:23 jan 2007 08:14
av csstian
Så må du løsne mellomaksling fra diffen for å få den nok frem
Legg innLagt inn:23 jan 2007 08:24
av Rømmling
csstian skrev:Magne skrev:der har vi saken ja! Takk skal dere ha.
Er det så jævlig helvete å bytte den altså?
Nei er ikke så galt.Du løsner di 4 boltene på diffen og di 6 på opphenge.så presser du frem diffen med et spett eller nå,da klarer du å få ned foringa.Men anbefaler å modifisere den nye slik som linken over.Gjore det på min å den blei mye stivere å blir å vare mye lenger
kan du utdype modefiseringen litt.
Legg innLagt inn:23 jan 2007 09:50
av csstian
Rømmling skrev:csstian skrev:Magne skrev:der har vi saken ja! Takk skal dere ha.
Er det så jævlig helvete å bytte den altså?
Nei er ikke så galt.Du løsner di 4 boltene på diffen og di 6 på opphenge.så presser du frem diffen med et spett eller nå,da klarer du å få ned foringa.Men anbefaler å modifisere den nye slik som linken over.Gjore det på min å den blei mye stivere å blir å vare mye lenger
kan du utdype modefiseringen litt.
Sjekk linken litt lenger opp på sia
Legg innLagt inn:23 jan 2007 10:04
av kennethx
Det var vel ikke snakk om en modifisering i så måte? Men en ettermarkeds foring fra c-one i japan? Eller var det noe jeg ikke fikk med meg nå?
Legg innLagt inn:23 jan 2007 10:12
av csstian
kennethx skrev:Det var vel ikke snakk om en modifisering i så måte? Men en ettermarkeds foring fra c-one i japan? Eller var det noe jeg ikke fikk med meg nå?
Oki leste ikke så nøye der.Så bare på bildet
Legg innLagt inn:23 jan 2007 10:15
av csstian
Rømmling skrev:csstian skrev:Magne skrev:der har vi saken ja! Takk skal dere ha.
Er det så jævlig helvete å bytte den altså?
Nei er ikke så galt.Du løsner di 4 boltene på diffen og di 6 på opphenge.så presser du frem diffen med et spett eller nå,da klarer du å få ned foringa.Men anbefaler å modifisere den nye slik som linken over.Gjore det på min å den blei mye stivere å blir å vare mye lenger
kan du utdype modefiseringen litt.
Jeg gjore rein den gamle foringa å behandle den med rustbeskyttelse.Så fylte jeg alt tomrom i foringa med 1 komponent frontrutelim.Det var lang tørketid på det men etter ca 2 uker var det gjennomherda.Så lakket jeg den før montering.Har du en ny foring er det bare å fylle den med lim å vente til det tørker.
Legg innLagt inn:23 jan 2007 10:16
av kennethx
Legg innLagt inn:23 jan 2007 21:37
av Magne
csstian skrev:Rømmling skrev:csstian skrev:
Nei er ikke så galt.Du løsner di 4 boltene på diffen og di 6 på opphenge.så presser du frem diffen med et spett eller nå,da klarer du å få ned foringa.Men anbefaler å modifisere den nye slik som linken over.Gjore det på min å den blei mye stivere å blir å vare mye lenger
kan du utdype modefiseringen litt.
Jeg gjore rein den gamle foringa å behandle den med rustbeskyttelse.Så fylte jeg alt tomrom i foringa med 1 komponent frontrutelim.Det var lang tørketid på det men etter ca 2 uker var det gjennomherda.Så lakket jeg den før montering.Har du en ny foring er det bare å fylle den med lim å vente til det tørker.
Da skal jeg få gjort dette omgående. Høres jo ut som en enkel operasjon.

Men å bytte festet blit nok satt til noen som har løftebukk og mer utstyr og tid enn meg.
Legg innLagt inn:25 jan 2007 09:03
av 2fastgt4
hei.
husk at du fikk med alle boltene + den senter greia med 2 hull i
greit å vite hvis noe skulle ryke
