Side 1 av 2

Trenger bilder av 1f-ge motor

Legg innLagt inn:23 jan 2007 14:53
av csstian
Er det noen som kan hjelpe meg med noen bilder av 1g-fe motoren.Bjørnstad bil trengte noen bilder å data på motoren for å finne en datasprut som gikk ann å bruke.Helst bilder av motor som ikke sitter i bilen.Men alle tas imot med takk.Har min bil på vinterlagring så kommer ikke til den for til våren.

Legg innLagt inn:23 jan 2007 15:11
av alpinelexus
Du kan bruke greddy e-manegment ultimate iallefall, det for man med ledningsnett til 1g-fe.

Legg innLagt inn:23 jan 2007 15:27
av alpinelexus
Du kan bruke greddy e-manegment ultimate iallefall, det for man med ledningsnett til 1g-fe.

Legg innLagt inn:23 jan 2007 16:42
av csstian
alpinelexus skrev:Du kan bruke greddy e-manegment ultimate iallefall, det for man med ledningsnett til 1g-fe.
Takk for det :D
Har du det på din bil?

Legg innLagt inn:23 jan 2007 17:03
av csstian
alpinelexus skrev:Du kan bruke greddy e-manegment ultimate iallefall, det for man med ledningsnett til 1g-fe.
Vet du hvor jeg kan få tak i det?

Legg innLagt inn:23 jan 2007 17:26
av csstian
Fant det på ebay for litt over 4000 ink frakt.Det var billi :D

Legg innLagt inn:23 jan 2007 17:45
av csstian
Vet du hvor mye den orginale bensinpumpen leverer?

Legg innLagt inn:23 jan 2007 19:00
av alpinelexus
Skal bruke det på min bil ja, får kjøpt det hos j-tuner iallefall. De er jo importør av Greddy til Norge

Legg innLagt inn:24 jan 2007 20:06
av csstian
Har vært i kontakt med di æ kjøpte kompressorn hos.å di sir at æ må bytte råder og stempel for å kjøre med 0.7 så detta ser ut til å bli jævli dyrt.Angrer på at jeg ikke tok turbo konvertering istede for kompressor.Må jeg bytte innmat i motoren så har det vært greit å kunne ta ut mere en kompressorn klarer.Men men.Trur æ legg detta litt på is fåreløbi gitt.

Legg innLagt inn:25 jan 2007 08:09
av alpinelexus
Dem har nok noe rett i det dem sier, men du må ha mer bensin uansett, så kjøper du datasprut og bensinsett og dyser er det lettere og bare bytte stempler og råder neste gang. du trenger heller ikke lade mer enn 0,5 nå og du vil merke stor forskjell pr i dag med det orginale trykket. Det som er svakt i en 1g-fe motor er rådene, de ser ut som fyrstikker. Toppakningen er en tredelt og tynn, så den er nesten skuddsikker. Og kompresjoen er nok noe høy for mer en 0,5 bar. Det som ofte er problemet og gjør at man smelter et stempel o.l er jo at man rett og slett har for lite bensin i forhold til trykket. Men kan du like gjerne lade 1,5 kg med nye stempler og råder med kompressor som med turbo.

Legg innLagt inn:25 jan 2007 10:03
av csstian
Ja vet jeg må ha datasprut og dyser på 0,5.Men hadde løst å gå på 0,7 med en gang om jeg skulle gjøre nå.Men kjenner ikke at jag orker å plukke sund motoren akkurat nå.Var dyrt før råder og stempel ca 22500 + frakt og eventuell toll.Di hadde også en vvt-i control som di anbefalte.

Legg innLagt inn:25 jan 2007 15:00
av alpinelexus
vvti kontroll skal sitte i ultimaten, så det trenger du ikke. Men stempler og råder til bilen er svindyrt. Så jeg håper dem holder jeg.

Legg innLagt inn:25 jan 2007 16:00
av csstian
alpinelexus skrev:vvti kontroll skal sitte i ultimaten, så det trenger du ikke. Men stempler og råder til bilen er svindyrt. Så jeg håper dem holder jeg.
Hvor mye tenker du ta ut av motoren din?

Legg innLagt inn:25 jan 2007 16:19
av csstian
Prata med di igjen i dag.Å di meinte æ fikk ca 25 hk med å kjøre 0.5.Syns det blir alt før dyrt te såpass kosnad.

Legg innLagt inn:25 jan 2007 16:26
av csstian
alpinelexus skrev:vvti kontroll skal sitte i ultimaten, så det trenger du ikke. Men stempler og råder til bilen er svindyrt. Så jeg håper dem holder jeg.
Om du tør å kjøre med orginal råder så kanskje æ å skulle ta sjansen.Regner med du skal ta ut mere effekt enn det jeg får på 0,7.