Side 1 av 1

Motorbytte (3s-ge til 3s-gte) = trøbbel

Legg innLagt inn:23 jan 2007 17:32
av larsst185
Broderen har montert turbo motor i sin gti,fine ting, men får ikke motoren til å gå helt som den skal.starter, men dør ut når man gir gass.Før jeg begynner å feilsøke noe mer tenkte jeg at jeg må finne ut av en ting.under batteriet ca ligger resistor pakken til dysene,denne er kobla inn på ledningsnettet på motoren så denne er ok.men ved siden av denne er det en helt identisk boks men på denne er det kun to ledninger.disse skal gå inn i ledningsnettet på bilen bak/under v/hovedlykt.Hva er denne boksen til og hva skal den kobles til.om noen har fasiten på dette er det fint for da slipper jeg feilsøke i evigheter :?

Legg innLagt inn:23 jan 2007 19:40
av erling
Hmm.. Er det ikke motstandpakken til bensinpumpa som ligger der ved dysemotstandene..?

Legg innLagt inn:23 jan 2007 22:12
av larsst185
jo.ser det nå at det er det det er.om man tyvkobler bensinpumpereleet eller kobler +b og fp sammen i diagnose kontakten så eliminerer man jo den.uansett så syns jeg ikke symptomene stemmer med at bilen er som den er,den går jo på tomgang men dør ut når man gir gass.

Legg innLagt inn:23 jan 2007 23:02
av Morten
Er FC signalet fra ECU til "Circuit opening relay" koblet riktig? (dette går til litt forskjellige pinner avhengig av årsmodell)

Legg innLagt inn:23 jan 2007 23:34
av larsst185
FC pinnen er på første stikket på ecu og dette stikket følger ledningsnettet fra motoren og dette er det som sto i donorbilen.det siste stikket på ecu går inn i bilens (gti ens) ledningsnett og her skal circuit opening relay ha STA for å funke men i henhold til verksted håndbok er disse på samme plass.øverste pinne til venstre på siste stikk.Eneste problemet jeg ser er at boka jeg har ikke omhandler jdm ecu og motor....

Legg innLagt inn:24 jan 2007 00:01
av larsst185
om noen vet av koblingsskjema til j spec 3s-gte en så hadde det vert fint.ecu pinout osv...

Legg innLagt inn:24 jan 2007 00:27
av Xlr8
tror vist du skrur av dekselet på ecu'en så står de hva di forsjelige pinnene er til. men er usikker på dette mener bare de er noe jeg har lest..

men kansje du finner noe her inne som hjelper:
http://gtfour.supras.org.nz/diagrams.htm

kansje vedlegget kan hjelpe?

Legg innLagt inn:24 jan 2007 00:31
av Xlr8
et bilde om hvor du ser hva ecu pin'ne står

Legg innLagt inn:24 jan 2007 00:37
av larsst185
thanx.fortsetter å sjekke dette imårra.leggetid nå ja :)

Legg innLagt inn:25 jan 2007 21:53
av bartosz
hadde samme problemet når jeg bygde om min. Jeg koblet bensinpumpen utenom ledningsnettet og da fungerte det slik det slik det skulle

Legg innLagt inn:27 jan 2007 01:42
av fwd turbo
var nok lite strøm til pumpa som var feil, men når jeg koblet direkte strøm, så får den problemer. må gi mye på for å holde den gående, ryker svart og smeller. høres ut som om den drukner i bensin. har sjekka tenning og bensintrykk, :?

Legg innLagt inn:28 jan 2007 22:02
av fwd turbo
foresten, jeg som har denne bilen.. :) noen som vet va dette problemet skyldes?