Side 1 av 3

Hvor kjøpe Mobil1 5W-40? Mineralolje undervurdert?

Legg innLagt inn:28 jan 2007 17:33
av Mr2Even
Hei! Vet noen hvor jeg får kjøpt Mobil1 5W-40 ?? 0W-40 selges noen få steder, men hvor får man kjøpt de andre Mobil1 oljene?? (feks disse http://mobil1.com/USA-English/MotorOil/Oils/Oils.aspx )

Se hva Sarpsborg Motorverksted sier om olje (De mener faktisk at mineral olje er bedre?) :

Når det gjelder syntetiske oljer så er vår erfaring fra "vanlige" bruksmotorer, marine motorer og race motorer at oljefilmen ikke har god nok bruddstyrke ved gjenomvarm motor (oljetemperatur på 80 - 120 grader C)
Vi velger å bruke en god mineralsk olje på motorene vi leverer.
Vinterstid SAE10W/30 og sommerstid SAE15W/40
Vi har valgt QUAKER STATE som vår oljeleverandør

Legg innLagt inn:28 jan 2007 17:39
av Krabbe
Esso er vell den største mobil1 forhandleren jeg vet om.

Men bensinstasjoner går som regel hånd i hånd med svindyrt, du kan jo sjekke ut castrol på mekonomen. Er litt under 300kr (sånn helårs tilbud eller noe, del-syntetisk har samme pris:P ) for 4L helsyntetisk olje.

Legg innLagt inn:28 jan 2007 18:04
av Mr2Even
Krabbe skrev:Esso er vell den største mobil1 forhandleren jeg vet om.

Men bensinstasjoner går som regel hånd i hånd med svindyrt, du kan jo sjekke ut castrol på mekonomen. Er litt under 300kr (sånn helårs tilbud eller noe, del-syntetisk har samme pris:P ) for 4L helsyntetisk olje.
Greit at det er litt dyrt bare det er kvalitet:) Esso selger 0-40 ja men ikke noen andre graders oljer fra Mobil 1. Jeg er ikke så glad i castrol Får heller kjøpe Toyota olje kanskje, men det er jo litt bortkastet når jeg bytter hver 7000km.
Noen som kjører på delsyntetisk og som er godt fornøyd med det? Tenkte å prøve Valvoline 5W-40 syntetich-blend (For jeg får jo ikke tak i Mobil1 High clean 7500 http://mobil1.com/USA-English/MotorOil/ ... _7500.aspx som jeg har lyst å prøve)

Legg innLagt inn:28 jan 2007 18:26
av Krabbe
Vet at mange er svært fornøyd med Valvoline, men tror det er grisedyrt på bil x-tra. Om jeg ikke husker feil var det rundt 170kr litern? Det var for helsyntetisk Valvoline.

Bruker helsyntetisk Castrol på min MK1, og er fornøyd med det. (Er ikke akkurat noe mekaniker, og sier ikke at Castrol er bedre/dårligere enn andre merker) Og det fungerer såfall utmerket her :)


http://www.valvolineeurope.com/se/index ... cdc5d2ffed

http://www.valvolineeurope.com/se/index ... 063530d78b

Legg innLagt inn:28 jan 2007 18:45
av kake
Mobil 1 5w50 (kjempeolje) og Mobil 1 0w40 selges hos både Smartclub og Stjerneservice. Smartclub selger 4 liters dunker av 5w50 til 399,- Stjerneservice selger 1 liters kanner til 115,- pr stk. Tror ikke det er mulig å få denne olja billigere.

Skal gå over til 5w50 olja på mr2'en selv på neste skift. Den er tynn nok til kaldstarter og tykk nok til banekjøring midt på sommern den.

Har testet den på et par andre biler i vinter og etter skifte starter motorene endel lettere i minusgrader og har en mye penere gange i kulda.

Legg innLagt inn:28 jan 2007 19:02
av Mr2Even
Ok :) Men se hva Sarpsborg Motorverksted sier om olje (De mener faktisk at mineral olje er bedre?) :

Når det gjelder syntetiske oljer så er vår erfaring fra "vanlige" bruksmotorer, marine motorer og race motorer at oljefilmen ikke har god nok bruddstyrke ved gjenomvarm motor (oljetemperatur på 80 - 120 grader C)
Vi velger å bruke en god mineralsk olje på motorene vi leverer.
Vinterstid SAE10W/30 og sommerstid SAE15W/40
Vi har valgt QUAKER STATE som vår oljeleverandør.

Hm..Interessant :shock: Kanskje Mineralolje er bedre på en mr2..

Legg innLagt inn:28 jan 2007 19:09
av Krabbe
Quaker state er visst svært populært blant AM-car gutta, har ingen erfaringer med det selv.

Legg innLagt inn:28 jan 2007 19:14
av Mr2Even
Jeg blir ikke ordentlig klok på dette olje greiene :? Alle sier forskjellige ting. Syntetisch har nok bedre rense-evner og er nok bedre ved kaldstart og en bedre long-life olje, men jeg tror litt på det Sarpsborg motorverksted sier ang. Mineral-oljen..

Legg innLagt inn:28 jan 2007 19:18
av Mr2Even
I og med at Mr2 har problemer med oljeforbruk og årsakene til at det blir slik, så tror jeg kanskje mineralolje einer seg bedre..( Den trenger litt å tygge på) Tg-bil har jo alltid kjørt på del-syntetich på sine Mr2'r..

Legg innLagt inn:28 jan 2007 22:12
av GT_rider
Meca fører Mobil1 sine produkter.

Legg innLagt inn:29 jan 2007 00:25
av inzane2012
jeg kjører på mobil1 0w-40 hel-synt, men jeg tror nok det er en fordel å kjøre på en litt tykkere olje på en 14 år gammel bil, bruker jo mer olje og når den er så tynn...
betalte forresten 750 spenn!! :shock: :evil: for 4 liters dunk hos esso...

Legg innLagt inn:29 jan 2007 11:15
av Mr2Even
inzane2012 skrev:jeg kjører på mobil1 0w-40 hel-synt, men jeg tror nok det er en fordel å kjøre på en litt tykkere olje på en 14 år gammel bil, bruker jo mer olje og når den er så tynn...
betalte forresten 750 spenn!! :shock: :evil: for 4 liters dunk hos esso...
Ja den er nok litt tynn for din motor som har snart gått 200000km. Tror heller jeg ville ha kjørt på den Delsyntetiske Wax-life'en til Valvoline i din bil, jeg har hørt mye skryt fra folk som har brukt den. :wink:

Legg innLagt inn:29 jan 2007 11:17
av Mr2Even
GT_rider skrev:Meca fører Mobil1 sine produkter.
Ok :D Da skal jeg kontakte de..

Legg innLagt inn:29 jan 2007 12:04
av 323F GTX
De selger Mobil 1 på europris faktisk :P men hvor godt utvalget er vet jeg ikke.

Legg innLagt inn:29 jan 2007 12:06
av Mr2Even
323F GTX skrev:De selger Mobil 1 på europris faktisk :P men hvor godt utvalget er vet jeg ikke.
Å? :shock: hm..