TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Typisk????

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #221838  av Magne

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=163774

Jeg blir "noe" oppgitt... herregud ass..

De var nok alt for opptatt med å ta bilister i "livsfarlig og hensynsløs villmannskjøring".
 #221849  av arctic_celi

Magne skrev:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=163774

Jeg blir "noe" oppgitt... herregud ass..

De var nok alt for opptatt med å ta bilister i "livsfarlig og hensynsløs villmannskjøring".
Ja, de var for opptatt med å ta meg i 67km/t i en 60sone.
(Det er ikke kødd en gang, jeg ble tatt morgenen etter han pågrep tyven.)
Herregud altså... purken og rettssystemet her oppe er helt fucka.

#221851  av Magne

ja nettop... der har du "livsfarlig og hensynsløs villmannskjøring" ;)

hehe. nei men seriøst. Blei du virkelig tatt da!? Det blir for dumt at dem skal skrape inn tusenlapper på bilister, og ikke ta innbrytere og dem virkelig kriminelle! :evil:

#221853  av aneriks

helt sykt!! blir skikkelig forbanna av og lese sånt!! :evil:

#221858  av tunamgu

lettere å ta penger fra oss bilister enn å bruke penger på kriminelle.heia den norske mafia.

#221882  av jumbo

Ser ikke hva slags relevans til biltema dette har egentlig... (vet at dette subforumet er for OT stuff, bare ser ikke sammenhengen andre tydeligvis prøver å trekke fram)

Ellers er jeg faktisk veldig glad for at det slår ned på at folk tar loven i egen hånd. Det er noe som VELDIG lett utarter seg langt over alle grenser dersom det ikke kjøres fullstendig null toleranse i utgangspunktet.

Sivile rundt meg har faktisk ingen ting med om jeg følger loven eller ei, de må mene hva de vil om det, rapportere til myndighetene alt de føler for, men det man som privatperson IKKE har anledning til er å GJØRE noe basert på at andre bryter loven. Dersom politiet ikke følger opp - too bad. Man tar ikke loven i egen hånd uasett, og jeg er glad det ble reagert hardt mot det i dette tilfellet også

#221884  av Christian

jumbo skrev:...Sivile rundt meg har faktisk ingen ting med om jeg følger loven eller ei, de må mene hva de vil om det, rapportere til myndighetene alt de føler for, men det man som privatperson IKKE har anledning til er å GJØRE noe basert på at andre bryter loven. Dersom politiet ikke følger opp - too bad. Man tar ikke loven i egen hånd uasett, og jeg er glad det ble reagert hardt mot det i dette tilfellet også...
Så du mener på en måte at det er ok? :lol:
Skjønner jo at ikke alle skal kunne gjøre dette, men om man sitter på håndfaste beviser som man gir til politiet og de likevel henlegger saken, så må man jo faktisk gjøre noe. Hvordan skal man ellers bli kvitt problemet?

Prater da ikke om å kjøre 100 i 60 sona, men lovbrudd som direkte går ut over andres eiendom.

Om noen f.eks hadde brutt seg inn på verkstedet og rappa noe mens de ble filmet av et kamera, og politiet henla saken, da ville de fått besøk av meg og ett par til. Politiet skal sørge for dette, ikke bruke masse penger på å fakke snøscootere på fjellet. De får ikke tak i de likevel :roll:

#221887  av Larsen

Rart at politiet hadde penger nok til å dømme han for 90 dagers fengsel, men å oppklare et tyveri med soleklare beviser kan de ikke. Lurer på hvilke av sakene som koster dem mest jeg...

#221894  av arctic_celi

Forstår hva du sier jumbo, vil helst ikke at det skal bli vill texas der alle går med gun'ere å skyter på alle og alt som rører seg.
Men når politiet sviker såååå volsomt som de har gjordt i saken her så forstår jeg virkelig at han gjorde noe selv.

Å hva presterer politiet/rettsystemet å gjøre når de finner ut at de ikke har strekt til??
Jo de dømmer sannelig den fyren som har blitt frastjelt gang etter gang.
Snakk om å se flisa i øynene på andre når de har en planke eller to i sitt eget.

Det er jo aldri politiet sin feil vet dere. Aldri! men hvis de har faktisk gjordt det.... så har de ikke gjordt det allikevell.
Fordi det er bestandig noen andre de kan legge skylda på.

Angående om jeg ble stoppet dagen etter:
Ja, fakta faen. Jeg ble stoppet klokken 12.00 og så leste jeg samme dag om denne stakkars fyren som har blitt rundstjelt gang etter gang.
Tror du jeg var happy på våre ufeilbare voktere da eller???

Burde kanskje fokusere aktiviteten sin litt annderledes kanskje???
De kunne godt begynne å lese de 10bud og ta det derfra.

#221895  av oleb

Jeg begynner også å tvile på hva politiet egentlig gjør med vanlige anmeldelser.

Før jul sto kjærestens bil på verksted, og fikk da knust den ene sideruten. Siden verkstedet ligger ved siden av en døgnåpen shellstasjon, fikk ekspeditøren på shell med seg hele seansen (han fikk også knust ruter på sin egen bil av samme fyren). Etter at ekspeditøren ringte politiet, forsvant gjerningsmannen. Han hadde da tatt seg 500m lenger sør i byen, og hadde på den korte ferden rukket å få på seg 7 anmeldelser på grunn av herverk på diverse biler og eiendom. Politiet måtte til og med slåss med ham for å få ham inn i politibilen. En rimelig klar sak med flere øyenvitner med andre ord.

Dagen etter fikk vi vite hva som hadde skjedd, og jeg tuslet ned på lensmannskontoret for å anmelde forholdet. Fikk beskjed om å få tatt en takst på skaden, samt fylle ut et anmeldelsesskjema. Dette ble gjort, og levert til politiet. Etter mange uker med venting, dumpet det ned et brev i postkassen. Gjett en gang hva som sto; "saken er henlagt grunnet bevisets stilling".

Jeg begriper det ikke..

#221901  av sindrejl

jumbo skrev:Ser ikke hva slags relevans til biltema dette har egentlig... (vet at dette subforumet er for OT stuff, bare ser ikke sammenhengen andre tydeligvis prøver å trekke fram)

Ellers er jeg faktisk veldig glad for at det slår ned på at folk tar loven i egen hånd. Det er noe som VELDIG lett utarter seg langt over alle grenser dersom det ikke kjøres fullstendig null toleranse i utgangspunktet.

Sivile rundt meg har faktisk ingen ting med om jeg følger loven eller ei, de må mene hva de vil om det, rapportere til myndighetene alt de føler for, men det man som privatperson IKKE har anledning til er å GJØRE noe basert på at andre bryter loven. Dersom politiet ikke følger opp - too bad. Man tar ikke loven i egen hånd uasett, og jeg er glad det ble reagert hardt mot det i dette tilfellet også
om søstra di er voldtatt, kjerringa di eller morra di er skambanka. Du vet hvem som gjorde det og sitter med sikre bevis. Politiet gidder ikke løfte en finger, hva hadde du gjort da? Jeg også er ikke fan av at folk tar loven i egne hender, men hadde ikke vært noe bedre jeg om noen stjal stæsj ifra bilen min og politiet nekta å ordne opp! Folk kan ikke bare ta i fra meg så skal jeg si "så synd" og la dem gjøre det fordi jeg ikke har noe med at andre ikke overholder loven. Dette blir jo helt på skakke mann..

#221908  av Mr2 Mk2

For noen uker siden stod meg og en kompis å skrudde på Mr2`en, vi hørte mye bråk utenfor.Vi så ut og jaggu var det ikke noen som holdt på å bryte seg inn i bilen hans, vi ringte politiet og de kom ganske kvikt.De som hadde brutt seg inn prøvde å løpe,men politiet stoppet dem.De hadde en ryggsekk med en stjålet pc, spilleren som stod i bilen til kompisen min og endel andre ting. Nå fikk han brev i posten om at saken var henlagt pga bevisets stilling, det fortjenes det vel diplom for??

Nå var det heldigvis ikke så farlig i dette tilfellet da, siden han fikk tilbake tingene på stedet.og nå slipper jo vi evt å vitne..Men det skal da ikke være mulig?
Sist redigert av Mr2 Mk2 den 10 feb 2007 13:22, redigert 1 gang totalt.

#221929  av Jøran

Skremmende :?

#221935  av turbokjell

skjønner verksmesteren veldig gått at han fant ut hvor han bodde å greier. Men hadde sikkert ikke trengt å slå han i tryne med mobilen så han knakk nesa. Hadde prøvd politiet en gang til når jeg visste hvor han holdt hus.