Side 1 av 1

Justering av turbotrykk på st205

Legg innLagt inn:11 feb 2007 19:14
av ivers
satte på turbotrykkregulator på gt4`n i dag og testet litt. Men det er noe som ikke er som d skal være. Jeg får maks trykk rundt 3000 også faller det ned igjen og blir liggende. Jeg fikk 1,1 ved 3000, så datt trykket ned til 0,8 og beveget seg veldig sakte opp til 0,9 og der ble det liggende. Jeg sjekket at trykkregulatoren var satt rett veien og alt. Noen som har opplevd lignende, og vet hva som er galt/må gjøres for å få registeret annerledes?

Legg innLagt inn:12 feb 2007 00:42
av cs2451
Har du orginal eksos på bilen?

Legg innLagt inn:12 feb 2007 13:33
av kennethx
Hva slags trykkregulator? merke? type? Hvordan har du montert den?

Hvis digital trykkregulator, hvilke innstillinger?

Legg innLagt inn:12 feb 2007 15:52
av a man in the nude
Høres ut som om du har lekasje et sted. Har lignende symptom på min CS, og jeg har lekasje på manifolden som jeg ikke har somlet meg til å fikse enda. Gidder ikke å ligge i snøen å skru. Har riktig nok ikke skrudd opp trykket på min, men når jeg gir på så øker turbotrykket i takt med turtallet, intill jeg når ca 3000 rpm. Etter dette så faller trykket litt, så øker det sakte igjen når motoren kommer opp i høyere turtall. Kan være at det svake ledded ikke klarer å holde så høyt trykk på lavt turtall, men etter hvert som turtallet øker så overstiger turbotrykket den mengden som lekker ut, og dermed så øker turbotrykket igjen. Dette er i hvertfall tilfellet på min bil.

Legg innLagt inn:12 feb 2007 16:20
av ivers
-har original eksos på bilen ja.
-Trykkregulatoren heter turbosmart boost tee, er en helt vanlig manuell regulator. Den er montert som den skal være, på slangen mellom wastegate`n og turboen, med pilen som skal peke mot wg rett veien.
-Det høres ut som om det er litt frieksos framme i motorrommet ja, men den oppfører seg helt vanlig uten trykkregulatoren.

Legg innLagt inn:12 feb 2007 17:04
av a man in the nude
Grunnen til at den oppfører seg helt vanlig uten trykkregulatoren kan være at det vanlige ( lavere ) turbotrykket ikke er høyt nok til at lekasjen åpner seg.

Legg innLagt inn:23 feb 2007 15:43
av ivers
noen som vet om d kan være noe annet? regner med at d skal gå bra å justere trykket på original chip, opp til 1,2 kg så klart. d er vel noen flere som har justert kun opp turbotrykk på denne bilen, uten å gjort noe annet?

Legg innLagt inn:23 feb 2007 20:32
av Morten
Den orginale boostcontrolleren (Turbo VSV) som spiller deg et puss kanskje?

Legg innLagt inn:23 feb 2007 21:59
av Hammeren
ivers skrev:noen som vet om d kan være noe annet? regner med at d skal gå bra å justere trykket på original chip, opp til 1,2 kg så klart. d er vel noen flere som har justert kun opp turbotrykk på denne bilen, uten å gjort noe annet?
den jag hadde var justert kun trykket når jeg kjøpt den. fuel kutt på 5500omd... org ecu kutter vel ved ca 1bar.... mener jeg å huske...

Legg innLagt inn:23 feb 2007 23:48
av ST205RR
den kutter på 1.2 bar eller 1.17 i følge boka....