TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Qurtis: Supra MK3 turbo prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #357964  av Scotty
 
Hm, dekk som sidevegger, smart! Så du har en treplate på topp/bånn med dekk som vegger altså? Hvordan har du festet dekket til topp/bånn platene? Hvordan er det å ha metall i sideveggene, påvirker det noe på lyden?
 #358177  av Qurtis
 
Scotty skrev:Hm, dekk som sidevegger, smart! Så du har en treplate på topp/bånn med dekk som vegger altså? Hvordan har du festet dekket til topp/bånn platene? Hvordan er det å ha metall i sideveggene, påvirker det noe på lyden?

Hei, Skjærer dekket i sideveggen så det er et par cm igjen. Skrur så fast topplaten med mange skruer fra innsiden. Dette blir helt tett. Så bestemmer jeg meg for hvor høyt opp dekket skal stikke av hjulbrønnen. Deretter skjæres dekkbanen hele veien rundt. Med 245/40-18 passer dekket så vidt ned i hjulbrønnen (PGA større omkrets enn orginaldimensjon) . Skrur så fast alt sammen med en gjengestang på midten. Da sitter det dønn, bra for lyden og sikkerheten.

Jeg har hatt denne typen løsning i 10 år, men tidligere hadde jeg mindre basselement. Har også hurtigkoblinger nedi brønnen slik at dekket kunne byttes ut med et reservehjul med et håndgrep. Nødvendig de gangene vi brukte bilen på lengre familieturer i Europa.

Alt i alt er jeg kanoonfornøyd med løsningen og lyden. Tar ikke ekstra plass og lager optimal lyd

Q
 #358478  av tojo
 
Qurtis skrev:Da ble faktisk Supran EU godkjent med ingen bemerkninger på NAF :mrgreen:
Som vi alle hadde forventet :-)
 #368548  av Qurtis
 
Bilen har endelig fått den motoren den fortjener. Startet den opp igår med nyoverhalt 7mgte med SMIDD innmat.
IMG_5164.JPG
IMG_5164.JPG (330.29 kiB) Vist 2235 ganger
Nyovehalt turbo (Garreth) på GIK med nye forbedrede forsterkede 360 lagre
Ny toyota,aisin oljepumpe.
Stålomspunnet slange med AN8 koblinger mellom oljepumpe og blokk, for bedre oljeflow.
Nyslipt veiv. Slipt til 0,25mm overdim.
Veiv grundig reingjort innvendig.
Nye ACL veivlagre 0,25mm overdim.
Nye ACL rammelagre 0,25mm overdim.
ARP studs på veiv.
Eagle smidde veivstaker med ARP2000 bolter.
Blokk borret og honet til 83,5 mm.
Smidde JE stempler med ringer og krysspinner. 83,5mm, 8,4:1 comp
Plansipt blokk og registerdeksel.
Planslipt topp.
Alle ventiler er slipt og shimset.
Portet topp og innsugsmanifold.
Ny GMB vannpumpe
Nytt oljefilter, toyota.
ARP topp studs.
2 mm, mls ståltoppakning.
Nye Cometic ventiltettninger.
Ny registerrem med strammehjul.
Stålomspunnet slange til kaldstartdyse.
EGR blokkert.
Nye NGK tennplugger
Alle nye simmerringer.
+++++



Motoren er bygd opp av Levin GT :mrgreen:

Link til motorbygge album album:

http://s239.photobucket.com/albums/ff15 ... view_click
 #368578  av Supramk3turbo
 
Oh, grattis :D Dette blir snoop. Kan ta ut litt mere gamp nå kurt :) he he. Må komme å kikke en dag :)
 #368620  av tojo
 
:P Dette blir beste sort. Blir en høydare å få se bilen i godt driv rundt ACR neste år :-)
 #369080  av tojo
 
Peneste bilen i byn. Skikkelig blikkfang :-)
 #369749  av Andrepedersen
 
Har virkelig fått sansen for MK3' supraer !! En gang i livet skal jeg bli en stolt eier av en slik en,
OG du har et virkelig strøkent eksemplar 8)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15