TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mindre skilt foran??

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

 #229418  av csstian
 
Var å pratet med di på biltilsynet i dag.Å han sa at det ikke er mulig å få lite skilt foran i det hele tatt,var 2 år siden det blei slutt med det.Men man kunne få bak hvis det var liten plass.

 #229566  av mr2cato
 
Da får du jo bare bak. Skiltet blir skrevet inn i vognkortet og du setter det framme istendenfor ;)

 #229643  av jumbo
 
csstian skrev:Var å pratet med di på biltilsynet i dag.Å han sa at det ikke er mulig å få lite skilt foran i det hele tatt,var 2 år siden det blei slutt med det.Men man kunne få bak hvis det var liten plass.
Da spør du igjen (enten andre personer på samme stasjon ellers prøver du på en helt annen trafikkstasjon)

Reglene åpner fremdeles 100% for at de kan utvise skjønn så det koker helt enkelt ned til å finne en eller annen som er nogenlunde grei å ha med å gjøre.

 #229675  av csstian
 
mr2cato skrev:Da får du jo bare bak. Skiltet blir skrevet inn i vognkortet og du setter det framme istendenfor ;)
Den var ikke så dom,har ikke tengt tanken. Men står det bare at den er godkjent med lite skilt,å ikke om det er foran eller bak? Men nå har jeg ikke særlig plassmangel bak så di blir sikkert å reagere på det når jeg må opp å vise frem bilen.
 #432141  av BVG
 
Ser det er en god stund siden dette temaet har vært lufta her, så kan jo komme med noen nylige erfaringer rundt dette. Jeg hadde en 1991 Toyota Corolla SR5 (amerikansk versjon) som jeg solgte i fjor, den var godkjent med lite høyt skilt bak pga det ikke var plass til større da skiltramma på den var innfelt i bagasjelokket. Det satt riktignok ikke sånn type skilt på den, men det som satt der var kuttet så det skulle passe inn. Fikk nye skilter på BT som var lovlige, og satte på bilen. Det samme var tilfelle med Supra'n jeg har nå, men den hadde ikke godkjenning for det så der måtte jeg slite litt for å få det godkjent. Først ville ikke Skybakk som jeg tror han heter på Elverum innvilge søknaden jeg hadde sendt om godkjenning, men når jeg nevnte at dem hadde godkjent det på Corolla'n min av samme årsak fikk pipa en litt annen lyd... Og bekreftelse på at alt var i orden ble tilsendt på e-post..... Så det er iallefall fortsatt mulig å få lite skilt bak iallefall, man må bare ha en god grunn og være litt utholdene med dem så får man nok innvilga bare man har en saklig og god grunn! Men foran har jeg ikke hørt om noen som har sånt skilt...
 #432144  av Mr2mr2
 
Jeg har amrikanske lykter bak på mr2'n og den er importert med stort høyt skilt. Er egentlig ikke blass til det på høyden, så jeg har lagd en heftig knekk på midten for å få det til å passe inn :P


Grunnen til at en "ikke får" lite forran lengre har jeg hørt er at kameraene på autopass stasjonene er slik at det er vanskelig å se skiltnr. når en har lite skilt. Tror det samme gjelder fotobokser, sliter med å lese skiltnr på bildene.
 #434896  av Solkim
 
De er vel stort sett grinete på biltilsynet rundt forbi pga lite skilt.
Det skal være lett lesbart osv osv.
Så man bør vel gjerne kjenne noen eller ha noen familiemedlemmer som jobber på biltilsynet. :P