TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mindre skilt foran??

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #222365  av csstian
 
Er det noen som har skaffet seg et mindre skilt til bilen sin.Altså et som er godkjent å ikke hjemmelaga.Isåfall pris og fremgangsmåte på det??

 #222371  av PÃ¥l
 
Jeg har lite skilt foran, men det fulgte med da jeg kjøpte bilen. Vet ikke om det går an å få nå lenger. Men verdt et forsøk å dra på biltilsynet og spørre da. Hvis de mot all formodning skulle være hjelpsomme :?
 #222372  av TOYPARTS
 
csstian skrev:Er det noen som har skaffet seg et mindre skilt til bilen sin.Altså et som er godkjent å ikke hjemmelaga.Isåfall pris og fremgangsmåte på det??
Det får du ikke lengre, var mulig før men ikke nå lengre.
 #222395  av csstian
 
TOYPARTS skrev:
csstian skrev:Er det noen som har skaffet seg et mindre skilt til bilen sin.Altså et som er godkjent å ikke hjemmelaga.Isåfall pris og fremgangsmåte på det??
Det får du ikke lengre, var mulig før men ikke nå lengre.
Det var jo som faen!!

 #222426  av toyota_mr2
 
jeg har vert på biltilsyne å spurt der sa di de at du måte søke om de å fårklare vorfor åg ji en go grun til å få så de er fult mulig å søke om å få mindre sjilt

 #222427  av Lilli
 
Fikk ikke små skilter til min da den kom til landet....er slutt på det nå :cry:

 #222431  av tojo
 
Bilde
Har lite skilt på min kostet 173,- ... dette er gamle typen skilt som man ikke får lengre.
Fins vist noen "små" EU skilt 22 x 15,2cm (mulig man må søke om å få dem.

 #222443  av jumbo
 
Det er feil at man ikke under noen omstendigheter kan få lite skilt lenger, men det ble strammet inn veldig ja. Det er fremdeles 100% opp til hver enkelt trafikkstasjons egen vurdering fra søknad til søknad, men det må begrunnes med at bilens originale eksteriør ikke har plass til normalt skilt.

Om jeg husker rundskrivet riktig fra den gangen dette ble endret (2-3 år siden), heter det også at det i de tilfeller der det er mulig stort skilt skal monteres ved hjelp av adapter/brakett. I hvilken grad de gidder være vrange på dette er som sagt helt opp til hver enkelt trafikkstasjon, eller enda mer riktig: Helt opp til hver enkelt person.

Det eneste håpet er hvertfall å hoste opp en troverdig søknad med nogenlunde hold i virkeligheten som illustrerer hvordan stort skilt sperrer for luftinntak eller ligndende begrunnelser. Men selv med dette skal man nok pr dags dato ha rimelig flaks med de som behandler søknaden for å få det igjennom.

 #222446  av Johansen
 
En jeg kjenner fikk lite skilt på sin rx7 når han registrerte den ifjord sommer etter di hadde strammet inn.. så skal være mulig å få så lenge du har en sabla god grunn :D

 #222463  av ST205RR
 
Slik jeg har forstått det er det KUN i di tilfeller at det fysisk ikke er plass til stort skilt forran at man enda kan få lite skilt forran :(

at det er stygt med stort eller at man må ha et lite pga kjøling holder ikke...

 #222469  av csstian
 
Prata med biltilsynet i dag.Å di måtte ha inn bilen får å bedømme om det var nødvendig med lite skilt.Så det var helt opp til hver enkelt bil,å sikkert kontrolør også.Ska nu prøve ivertfall å se hva dem sier.Men di er jo kjente for å være ganske firkantet,så det er vell tvilsomt at det går.

 #222474  av ST205RR
 
Om bilen er registrert i norge med stort skilt hva skulle så begrunnelsen være for å bytte til lite ?

ikke missforstå meg, jeg er helt for små skilt men etter innskrenkelsene hos BT blir det nå kun gitt dispansjasjon dersom det ikke er plass til et stort skilt....

 #222479  av Azrael
 
Min er registrert i Norge med vanlig skilt, og jeg skal sette på en "styling front" som jeg ikke har lyst og ødelegge med stort skilt. Ringte BT Gjøvik og så det som det var, og han sa jeg bare måtte vise det til en teknikker, og hvis han mente det ikke var plass til stor kunne jeg få lite.

Mulig jeg prata med noen som hadde en særdeles god dag, og jeg har ikke lite skilt ennå, så jeg tar ingenting for gitt. Men selv om det har blitt strammet inne, har jeg inntrykk av at det er opp til hver enkelt stasjon, kontrollør... :)

 #222663  av jumbo
 
ST205RR skrev:Slik jeg har forstått det er det KUN i di tilfeller at det fysisk ikke er plass til stort skilt forran at man enda kan få lite skilt forran :(
Slik har det egentlig alltid vært. Ikke noe nytt i det.
at det er stygt med stort eller at man må ha et lite pga kjøling holder ikke...
Kosmetikk kan man bare glemme ja. Tekniske hensyn derimot KAN gå igjennom med litt flaks, men som du sier i en senere post - hva slags begrunnelse skal man kunne bruke når bilen originalt er registrert med normalt skilt...

 #222664  av jumbo
 
Azrael skrev:Min er registrert i Norge med vanlig skilt, og jeg skal sette på en "styling front" som jeg ikke har lyst og ødelegge med stort skilt. Ringte BT Gjøvik og så det som det var, og han sa jeg bare måtte vise det til en teknikker, og hvis han mente det ikke var plass til stor kunne jeg få lite.

Mulig jeg prata med noen som hadde en særdeles god dag, og jeg har ikke lite skilt ennå, så jeg tar ingenting for gitt. Men selv om det har blitt strammet inne, har jeg inntrykk av at det er opp til hver enkelt stasjon, kontrollør... :)
Ja det er det. Etter reglene holder det egentlig ikke at man ikke har plass til skilt dersom det ikke er snakk om en original front. Men igjen - det betyr nok mye mer hvilket bein kontrolløren sto opp på den dagen enn noe som helst annet. Akkurat som meg alt annet hos bt egentlig.