TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Støvkort pÃ¥ fanger - Helt ok eller NO NO?

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #223075  av arctic_celi
 
Fikk bilen igjen fra lakkering i dag.
Å det første jeg merket var at det var noen "kuler" av støvkorn på fangeren.
Med nermere ettersyn så fant jeg ut at fangeren er dekt av støvkort. Noen store... noen små...

Toyota sa at dette kunne de bare pusse over??
OG at man måtte regne med at det kom støvkort når det ikke var fabrikklakkert??

Synes det var helle kipt å få en fanger som har masse kuler på seg gitt.

Så hvor bra er bra nok?? Å hva kan jeg klage på?

 #223088  av Sven
 
Mener dette bare er å rubbe bort. Men ikke når bilen er nylakkert da.
Men ikke ta mitt ord på det. Sjekk det ut først.

 #223093  av Bolgnes
 
Skal gå greit å slipe/rubbe bort dette, er naturligvis en jobb de som har lakkert skal ta seg av. uten at det skal koste deg ekstra!

 #223103  av BrennaRacing
 
Hadde det vært min bil hadde jeg levert den tilbake å bedt de om å fikse det....Kan ikke tro at det er normalt at man skal få masse kuler i lakken selv om den ikke er fabrikklakkert

 #223134  av taj10
 
Dra tilbake å spør etter Roger Karlsen. Få han til å se på det. Pusser bort med 2000 våtslip papir å polerer etterpå.

 #223150  av |plumbo
 
hvis du har lakkert fangeren din( flekka halve eller noe sånt) så må man regne med sånt men hvis det ikke er gjort noe med fangeren så hadde jeg klaget pga: når man dekker inn bilen skal al maskering på bilen være tett og det er som sagt bare og pusse det ned ,rubbe og polere det opp igjen .

 #223161  av Formann1
 
Slipe og polere bort nupper/støvkorn er ikke no problem,lakkerern tar seg av det hvis du ikke er fornøyd.(bør ihvertfall gjøre det hvis han har litt yrkesstolthet!!)Men på en annen side,er d en bruksbil så blir fangern stappfull av steinsprut snart alikevel,så da vil d ikke bli så synlig :? Alt syns nå som fangern er nylakka!!

 #223195  av arctic_celi
 
taj10 skrev:Dra tilbake å spør etter Roger Karlsen. Få han til å se på det. Pusser bort med 2000 våtslip papir å polerer etterpå.
Tipper han blir satt til å kontrollere det ja :)
men Toyota er min leverandør så de får prate med han :)
|plumbo skrev:hvis du har lakkert fangeren din( flekka halve eller noe sånt) så må man regne med sånt men hvis det ikke er gjort noe med fangeren så hadde jeg klaget pga: når man dekker inn bilen skal al maskering på bilen være tett og det er som sagt bare og pusse det ned ,rubbe og polere det opp igjen .
Det var en helt ulakkert ny orginal Toyota fanger.
Formann1 skrev:Slipe og polere bort nupper/støvkorn er ikke no problem,lakkerern tar seg av det hvis du ikke er fornøyd.(bør ihvertfall gjøre det hvis han har litt yrkesstolthet!!)Men på en annen side,er d en bruksbil så blir fangern stappfull av steinsprut snart alikevel,så da vil d ikke bli så synlig :? Alt syns nå som fangern er nylakka!!
Er bruksbil ja.
Så nedre del av fanger(Leppa) kommer nok til å få si del med steinsprut.
Det er jo ikke den plassen som plager meg.
Det er øvre del av fangeren.. som vises når man bare står vanlig å se på bilen.
Den leppa er det ikke såååå farlig med.

Vet at jeg kommer å irritere meg grønn over de kulene når jeg vasker bilen og pollerer bilen om sommeren :roll:

Tusen takk for hjelp og tips!! Ble litt beroliget nå :)