drifte med supra mk3?
Legg innLagt inn:18 feb 2007 12:17
noen som vet hvordan supra mk3 er og drifte med??
auer skrev:men hvordan er den og holde sidelengs? og å kjøre generelt?Stort sett et helvete pga dårlig sperre orginalt, går an å shimse den opp, eller enda bedre kjøpe en trd eller andre ting.
TOYPARTS skrev:så du mener at med litt modifikasjoner som sperre og ant understell og litt mere power så er det en god drifte bil?auer skrev:men hvordan er den og holde sidelengs? og å kjøre generelt?Stort sett et helvete pga dårlig sperre orginalt, går an å shimse den opp, eller enda bedre kjøpe en trd eller andre ting.
auer skrev:ikke god, men helt ok.TOYPARTS skrev:så du mener at med litt modifikasjoner som sperre og ant understell og litt mere power så er det en god drifte bil?auer skrev:men hvordan er den og holde sidelengs? og å kjøre generelt?Stort sett et helvete pga dårlig sperre orginalt, går an å shimse den opp, eller enda bedre kjøpe en trd eller andre ting.
beerba skrev:Jeg kunne godt tenkt meg mere utslag på styringen, skal ikke ligge særlig breit før du har passert "point of no return". Noen som vet noen enkle grep for å få mere utslagdet som gjør at det der skjer er at vektfordelingen er feil i kombinasjon med dårlig sperre. har vært å syklet noen ganger i grøften og over refuger selv når jeg hadde mk3
TOYPARTS skrev:Hva er IDEELL vektfordeling da? Noen som vet?beerba skrev:Jeg kunne godt tenkt meg mere utslag på styringen, skal ikke ligge særlig breit før du har passert "point of no return". Noen som vet noen enkle grep for å få mere utslagdet som gjør at det der skjer er at vektfordelingen er feil i kombinasjon med dårlig sperre. har vært å syklet noen ganger i grøften og over refuger selv når jeg hadde mk3
tojo skrev:Vektfordelingen på MKIII er 71% front / 29% bak, MKIV har 68% front /32% bak
F.eks har "driftebilen" AE86 har Front 53%, Rear 47% .
Litt drifte info:
What are the most popular cars used for drifting?
The most popular and best suited drift cars have several things in common:
- A front engine - rear wheel drive configuration
- Decent power production
- Well-balanced weight distribution from the factory
- Light weight and high agility
- A manual transmission
Keep those things in mind and you can't go wrong. Here's a brief list of some of the more popular drift rides:
- Nissan 240SX, 350Z, and Sylvia
- Toyota Corolla (GTS, AE86) and Supra
- Honda S2000
- Mazda RX-7 and RX-8
- Lexus IS300
- Ford Mustang
- Pontiac GTO
- Chevrolet Corvette
Do I need an aftermarket limited slip differential (LSD) to drift?
That's affirmative. An LSD allows the power to be used by both of the rear wheels evenly by locking them together. An open differential, or non-LSD, allows the drive wheels to rotate independently depending on the load placed on them. In other words, if you're cornering and the majority of the vehicle's weight is on the right rear tire, the left rear tire spins freely. A slide cannot be sustained in these conditions. Some cars will be equipped from the factory with an LSD, but not many.
Andreazz skrev:Men de er RÅ å dra brekk med! Snur 180grader på en 50øringDet kan jeg skrive under på!