TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tomera's Celica GT-4 Carlos Sainz

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

 #238543  av lexusmann
 
Var jo flott, den...men kanskje noe kald om vinteren??? :lol:

 #238556  av mr2cato
 
lexusmann skrev:Var jo flott, den...men kanskje noe kald om vinteren??? :lol:
kjøre hansker :D :D

må jo ha det i en rally bil ;)

 #238570  av Tomera
 
lexusmann skrev:Var jo flott, den...men kanskje noe kald om vinteren??? :lol:
hehe ja det var det jeg ogå tenlkte på, men måtte bare ha den uansett! :D

 #239873  av castman
 
Kjempe fin bil og meget bra felg valg 8) Mange eika blir utrolig pent på gt4`er.. :wink:

Men ville nok vurdert ytre lakkering siden den er en smule falmet i lakken. Så slipper du å polere konstant for at den skal se sånn tårlig grei ut..

Så lurte jeg på hvor mye den reprasjonen kom på?? var det ikke vannpumpe som var gåen og det var vel kanskje tid for registerreim skifte + stramehjulet.. ??

Var nemlig i arndal og tok en titt på den.. men turte ikke å by siden jeg ikke hadde peil på hva slags pris denne reprasjonen ville komme på og litt sånt :wink:

 #239885  av Tomera
 
castman skrev:Kjempe fin bil og meget bra felg valg 8) Mange eika blir utrolig pent på gt4`er.. :wink:

Men ville nok vurdert ytre lakkering siden den er en smule falmet i lakken. Så slipper du å polere konstant for at den skal se sånn tårlig grei ut..

Så lurte jeg på hvor mye den reprasjonen kom på?? var det ikke vannpumpe som var gåen og det var vel kanskje tid for registerreim skifte + stramehjulet.. ??

Var nemlig i arndal og tok en titt på den.. men turte ikke å by siden jeg ikke hadde peil på hva slags pris denne reprasjonen ville komme på og litt sånt :wink:
Har fått bilen proffrubbet, så den ser faktisk helt nylakkert ut i lakken, og har veldig flott dybde! Så den trenger nok kun en polering en gang pr andre måned for og holde seg pen!

Jeg jobber delvis på Toyota, så den reprasjonen er ikke noe problem. Jeg har ikke gjordt detenda, da bilen kun har rullet 50000 km siden sist. Venter heller litt, og tar ned motorn og skifter clutch og reg. reim samtidig, samt går over motorn skikkelig mens den er ute.
Men normalpris på en slik reprasjon vil nok ligge rundt en 5000,- med deler omtrent.
Vannpumpen er ikke gåen, men den pleier man og skifte ved reg. reim skifte. Den lyden man høærer, er el-pumpa til den vannavkjøte intercoolern. Den yter som den skal, men lager en del mere lyd. Tror fullpris på denne blir omtrent 2500,- Har ikke bestilt ny, da jeg tenkte og vente til motorn skal ned og heller ta alt samtidig. Er ikke noe problem og kjøre med.

Sender med ett par bilder av lakken slik den er nå.. Har dessverre bare 15'' orginalfelgene på inntil 18'' dukker opp :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

 #239901  av castman
 
ok, de prisene du kom med der virket jo ganske overkomelige ja. Eller mer eller mindre små rusk :wink:

Ut fra bildene ser det ut som du/de gjort en skikkelig grunding jobb med rubbing / polering.

Ellers så er det en meget fin bil du har anskaffet deg som jeg håper du tar godt varme på tomera.

 #239941  av Tomera
 
castman skrev:ok, de prisene du kom med der virket jo ganske overkomelige ja. Eller mer eller mindre små rusk :wink:

Ut fra bildene ser det ut som du/de gjort en skikkelig grunding jobb med rubbing / polering.

Ellers så er det en meget fin bil du har anskaffet deg som jeg håper du tar godt varme på tomera.
Jo takker:)
Tror bilen er i trygge hender den :)

 #242041  av Tomera
 
Idag kom endelig felgene! Synes de passet bra på bilen. :)
Veldig fornøyd.

Bilde

 #242172  av Stiansen
 
Tomera skrev: Veldig fornøyd.
Det bør du, det der så sinnsykt bra ut :D

 #242197  av paalw
 
Tomera skrev:Synes de passet bra på bilen.
Ble veldig bra det der. Nå kom skvettlappene litt mer til sin rett også.

 #242306  av Tomera
 
paalw skrev:
Tomera skrev:Synes de passet bra på bilen.
Ble veldig bra det der. Nå kom skvettlappene litt mer til sin rett også.
Ja synes jeg også :)

 #242313  av Tomera
 
Slik den ser ut nå:)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

 #246526  av Tomera
 
Litt shinebilder av Celicaen :)
Nypolert og pen til Sommertreffet.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

 #248148  av Tomera
 
Da var ST205 intercooler og Whiteline krengestag bak, bestilt :)
ct20b turbo står for tur.
Nye fronthøytalere er også ankommet :)

 #256462  av Tomera
 
Enda litt bilder av bilen :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

HÃ¥per dere likte dem :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7