TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tomera's Celica GT-4 Carlos Sainz

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

 #272256  av Dennis87
 
Før kunne man kjøpe kondemnerte bilder, men ikke nå lengre.
Grunnen er at det ble mye jallamek som dårlig sveising, sparkling av bæredne konstruksjoner osv. :P


Trist syn det der ja :(
ble kjøper skuffet?

satt på gardemoen og venta på flyet, skulle opp til nordnorge og hente en Celica T23 som jeg skulla ha, da jeg fikk telefon om at han hadde lånt bort bilen til dama og hu hadde tatt en tur opp en midtrabbat :P
så var bare å se flybillet som tapt og dro dagen etter å kjøpte den jeg har nå i Hamar.

 #272258  av sigheri
 
Får håpe et verksted får rettet opp den der og reddet gliset!

 #272882  av Tomera
 
Ja han ble nok litt skuffet, men han har kjøpt seg en vanlig ST185 nå, og er storfornøyd med den :p Tror nok bilen blir solgt og rettet opp ja. Er jo strøken teknisk. Veldig bra stand. Så er MYE bil igjen, også med tanke på lav km stand. 148 000 km.
Oppdatering kommer ;)
 #278726  av Tomera
 
Da er denne bilen på vei inn til oppretting. Motor plukket ut, og hele fronten demontert. Nye skjermer og front ankommet. Ikke lenge igjen, før bilen ser veien igjen :D

Litt bilder fra demonteringen:
Vedlegg
DSC00633.JPG
DSC00633.JPG (447.26 kiB) Vist 4808 ganger
DSC00634.JPG
DSC00634.JPG (479.34 kiB) Vist 4804 ganger
 #278736  av James
 
Se der ja! :D Godt å se at Carlosen blir tatt godt vare på og ikke havner hos noe høggeri...ALT for fin til det! Hva skjer videre med den etter den er ordnet?
Har den fått ny eier?
 #278737  av Tomera
 
James skrev:Se der ja! :D Godt å se at Carlosen blir tatt godt vare på og ikke havner hos noe høggeri...ALT for fin til det! Hva skjer videre med den etter den er ordnet?
Har den fått ny eier?
Ja er den nye eieren som driver og retter den opp nå ;)
Kjøpte den av forsikringsselskapet :)
 #278780  av Daniel HS
 
Litt nysgjerrig på de skvettlappene jeg. Får man de levert originale for ettermontering, eller er må man kjøpe uroriginale uansett? Utrolig fett på CS iallefall... *Sikle*

Edit: Forresten godt å se at den ikke forsvinner fra veien..
 #278808  av Tomera
 
Jeg kjøpte mine hos Gundersen Motorsport. Selges i par. Må tilpasses selv, men er veldig enkelt. Bruker bare skruene som allerede er der. Synes også de passer bra på CS, samt at de faktisk beskytter veldig mye.
 #278846  av Daniel HS
 
Okey, var vel egentlig det jeg regnet med. Nå er det ikke så aktuelt på den bilen jeg har i dag, men hvem vet hva neste bilen blir... :wink:

Synes CSen får den rally-looken den fortjener når de kommer på. :wink: Som det sies, detaljer gjør helhet..
 #278880  av Tomera
 
Tiendreal skrev:http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare ... g=&vgpath=
de har jeg på bilen min, må lages hull og klippes til
Helt like de jeg kjøpte.
 #347371  av Andrepedersen
 
Hei ;) Detta var en RÅ bil ! Er enig me han karen oppafor her ang det med skvettlappene :D Men, uansett! Hvor kjøpte du eksosanlegget ? André :)
 #347376  av Andrepedersen
 
Er ikke bare godkjente verksteder som kan kjøpe vraket nei! Dummeste jeg har hørt :P Neida, Det som er, er at vraket blir takstet til så og så mye, la oss si i dette tilfellet til 15tusen, så kan du kjøpe vraket for 15k, Altså vist han fikk igjen 120000 så trekkes det ifra 15, = 105000.
 #347378  av Mr_Storbrua
 
Man må være godkjent verksted for å få kjøpt kondemnerte biler ja. Men om en bil blir vraka betyr ikke nødvendigvis at den er kondemnert. Eieren av bilen kan vel i noen tilfeller få beholde bilen, da blir det satt en viss verdi på bilen, som selvfølgelig blir trekt fra på utbetalinga. Men da får man heller ikke utbetalt moms, og man får mindre betalt for arbeidstimer. Dette er om man bruker kasko. Om det går på noen andre sin ansvar så får man utbetalt hele beløpet, minus bilens verdi som skada.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7