Side 1 av 1

Clutch til MK3

Legg innLagt inn:26 feb 2007 14:59
av beerba
Er det noen som har erfaring med RPS Max 3200 clutch på mk3?
Er den VELDIG stiv å kjøre med?
Er det noen fare for att slave og mastersylinder skal ryke?

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Legg innLagt inn:26 feb 2007 15:53
av tojo
Hvilken disc har du planer om å ha til "Max" RPS blå trykkplaten?
Leveres iallefall i 3 ulike varianter:

Steg 3 - med 6 pucks fjæret disc - Torque Capacity 730 / Pressure Increase 85%

Steg 2 - med ufjæret orginal disc - Torque Capacity 575-600 / Pressure Increase 85%

Steg 2 - med fjeret orginal disc - Torque Capacity 575-600 / Pressure Increase 85%

Skal ikke være noe fare med slave/hoved sylindrene.

RPS stage 3 er vistnok den mest populære på 500RWHP pluss mkIIIene.(ifølge folk over dammen)

Legg innLagt inn:26 feb 2007 19:27
av beerba
tojo skrev:Hvilken disc har du planer om å ha til "Max" RPS blå trykkplaten?
Leveres iallefall i 3 ulike varianter:

Steg 3 - med 6 pucks fjæret disc - Torque Capacity 730 / Pressure Increase 85%

Steg 2 - med ufjæret orginal disc - Torque Capacity 575-600 / Pressure Increase 85%

Steg 2 - med fjeret orginal disc - Torque Capacity 575-600 / Pressure Increase 85%

Skal ikke være noe fare med slave/hoved sylindrene.

RPS stage 3 er vistnok den mest populære på 500RWHP pluss mkIIIene.(ifølge folk over dammen)
Tenkte på denne jeg:
"Almost the baddest RPS clutch for the 7mgte that is offered. Comes with the Max Series 3200 pound pressure plate and 6 puck sprung hub disc. Torque holding capacity is rated at 730 ft/lbs"

Tenkte att den skulle holde hvis den er kjørbar da.

Legg innLagt inn:26 feb 2007 21:00
av TOYPARTS
beerba skrev:
tojo skrev:Hvilken disc har du planer om å ha til "Max" RPS blå trykkplaten?
Leveres iallefall i 3 ulike varianter:

Steg 3 - med 6 pucks fjæret disc - Torque Capacity 730 / Pressure Increase 85%

Steg 2 - med ufjæret orginal disc - Torque Capacity 575-600 / Pressure Increase 85%

Steg 2 - med fjeret orginal disc - Torque Capacity 575-600 / Pressure Increase 85%

Skal ikke være noe fare med slave/hoved sylindrene.

RPS stage 3 er vistnok den mest populære på 500RWHP pluss mkIIIene.(ifølge folk over dammen)
Tenkte på denne jeg:
"Almost the baddest RPS clutch for the 7mgte that is offered. Comes with the Max Series 3200 pound pressure plate and 6 puck sprung hub disc. Torque holding capacity is rated at 730 ft/lbs"

Tenkte att den skulle holde hvis den er kjørbar da.
På den effekten du har tenkt på hadde jeg gått for twinplate eller en spec.

Legg innLagt inn:26 feb 2007 22:39
av beerba
Er spec bedre enn RPS, eller hva er forskjellen?

Legg innLagt inn:27 feb 2007 00:47
av TOYPARTS
beerba skrev:Er spec bedre enn RPS, eller hva er forskjellen?
spec er bedre ja, spec er basert på original trykkplate, det står faktisk Toyota på den, problemet med en feks stage 5 clutch er at det er doble fjærer i trykkplaten og den blir dermed jævlig tung å trykke inn, derfor bør du for din egen og kjørbarheten sin del vurdere twinplate. har selv trippelplate i min, den er akkurat som en corolla 1,3 å løse og å trykke inn.