Side 1 av 1

Hvor vanskelig er det å skru av innsugsmanifolden på 3SGE?

Legg innLagt inn:06 aug 2002 19:12
av tahustvedt
Jeg vil åpne toppdekselet på min MR2 MKII 3SGE-motor men det er umulig uten å ta av hele innsugsmanifolden eller hva det er som henger over. Er det mulig å ta denne av uten å måtte justere noe etterpå? Kan jeg bare skru den av og skru den på igjen etter at jeg er ferdig med toppdekselet? Må jeg skaffe noen nye pakninger eller kan jeg bare smøre de gamle med hylomar eller lignende?

Mye "dumme" spørsmål denne gang. Motoren er litt avansert for meg. :) Lærer mye nytt hver gang jeg skrur på bilen.


Tor Arne

Legg innLagt inn:21 aug 2002 18:12
av tahustvedt
Er det bare jeg som synes innsuget er skikkelig teit på 3sge? Det går jo ikke an å ta av pluggledningene uten å fjerne hele plenumet/innsugsmanifolden først!


Tor Arne

Legg innLagt inn:21 aug 2002 19:41
av CelicaTurbo
he? joda, går jo kjempeflott det da? Det er litt kronglete men det er ikke noe problem egentlig.. eller, jeg har vel egentlig bare løsnet de ledningene for å bytte tennplugger så jeg har ikke prøvd å ta ledningene helt vekk.. er det det du vil?

ellers, på celica må hele intercooleren av for å komme til allt sammen, litt mer jobb å bytte tennplugger der ja :)

Legg innLagt inn:21 aug 2002 20:10
av Christian
Bare ta av pluggledningene på fordeleren...gir mer slakk på ledningene, så går det greit.
Ledningene er merket med tall så det er kurrant å få de på igjen
Ovenifra er det 1-2-4-3.

Legg innLagt inn:21 aug 2002 20:14
av tahustvedt
Kan tenke meg det, ja! :)

Gen 4 3sge (BEAMS) har et helt annet inntak/plenum. Der ligger den bare på baksiden av motoren som på 5sfe.

Det må jo varme lufta ganske godt når de fire rørene går over motoren sånn som på min. De er jo dritvarme! Det burde jo ikke være så vanskelig å lage et eget. :P Alt er vel relativt!


Tor Arne

Legg innLagt inn:21 aug 2002 20:37
av CelicaTurbo
kanskje isolere de rørene da? :)

men tviler på at det har så alt for mye effekt da.. sikkert litt men spørs om det er merkbart..