Side 1 av 4

Hvor fornøyd er du med Toyotakonsernet??

Legg innLagt inn:02 mar 2007 06:30
av arctic_celi
Tenkte jeg skulle spørre i tråden om Ina sin Aygo.
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... c&start=15

Men tar heller å lage en ny tråd slik at jeg/vi ikke ødelegger den.

Saken min er: om det er flere som synes at Toyota har "endret" seg litt i de siste årene??
Hvor fornøyd er du egentlig med Toyota???
Da tenker jeg ikke bare på nye biler, men angående kvalitet, kundeservice, pris osv osv.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har bestandig vært super fornøyd med den kundeservicen og prisene jeg har fått av Toyota.
Men min opplevelse av Toyota nå (jeg skulle få ordnet frontfangeren min) har vært en mildt sagt stor overraskelse!
Har faktisk aldri tenkt at Toyota kan tenke slik og behandle meg som kunde på denne måten.

Så hvordan er dine erfaringer med Toyota? Før og nå?

Re: Hvor fornøyd er du med Toyotakonsernet??

Legg innLagt inn:02 mar 2007 08:24
av sindrejl
arctic_celi skrev:Tenkte jeg skulle spørre i tråden om Ina sin Aygo.
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... c&start=15

Men tar heller å lage en ny tråd slik at jeg/vi ikke ødelegger den.

Saken min er: om det er flere som synes at Toyota har "endret" seg litt i de siste årene??
Hvor fornøyd er du egentlig med Toyota???
Da tenker jeg ikke bare på nye biler, men angående kvalitet, kundeservice, pris osv osv.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har bestandig vært super fornøyd med den kundeservicen og prisene jeg har fått av Toyota.
Men min opplevelse av Toyota nå (jeg skulle få ordnet frontfangeren min) har vært en mildt sagt stor overraskelse!
Har faktisk aldri tenkt at Toyota kan tenke slik og behandle meg som kunde på denne måten.

Så hvordan er dine erfaringer med Toyota? Før og nå?
Har stortsett positive erfaringer med bilene, men har feks hatt en bil inne på en ganske stor reperasjon til over 80.000 hvor de utførte møkkdårlig arbeid og nekta å stå for det etterpå. Måtte krangle så busta føyk. Dekkene var skjeve, lakkering var elendig, dørene var pressa for hardt, speil var ikke satt på skikkelig, understell var ikke justert i det hele tatt. Dette var slike ting man kunne se med det blotte øye, likevel stod sjefene der og jugde meg opp i trynet. Fikk ting ordnet etter jeg truet med diverse, samt litt juling.

Da jeg hadde eldre biler som dem visste godt var importert har dem knapt gidda å bry seg med å bestille deler. Kvalme kundemottakere og ekle delelager ansatte. Håpløst

Legg innLagt inn:02 mar 2007 08:50
av ina
familien min har kjørt mye toyota og kjøpt en del der... tror kanskje at kundeservicen er god hvis det ikke er no galt med bilen??
men jeg hadde jo problemer med aygo`en, og måtte krangle med de i over et halvt år, og hadde bilen i et år, så det ble jo ikke no gledelig toyota kjøp...
men jeg har jo fått pugget mye kjøps regler osv da, så det er jo kanksje ikke så dumt.
når vi kranglet med toyota og hadde gjort det et par måneder, fikk jeg tilbud om en annen aygo, etter å ha fortalt de hvor dritt lei jeg var av den jeg hadde og alle problemene jeg hadde hatt med den. i tilegg var den bilen jeg fikk tilbud om mye dårligere.....
men har noen kompiser som jobber på toyota rundt om kring og vet at de er flinke, men dette er jo stort sett bilmekanikere da... og flinke bilmekanikere kan man jo finne andre steder også...

men som konklusjon så...

jeg begynner å bli fornøyd nå, men synes det er unødvendig at det tok så lang tid, og at blandt annet fordi jeg var jente, fikk jeg noen kommentarer toyota ikke skulle sakt til noen kunder.
synes en så stor bil-bedrift skulle vært seriøse, og jeg har fått et bilde om at de ikke er det og at de ikke tar kundene sine seriøst.
er det en feil på en bil, og til og med de ser det, så kan de faktisk innrømme det!!!
synes kanskej de skutt tatt et kundebehandlings-kurs eller no...

Legg innLagt inn:02 mar 2007 12:00
av sleeper
Kunderservice og kunskap er ivertfall veldig dårlig på toyota i porsgrunn!
er ikke mange stedene du må stå ved disken i 20 min (HVER GANG) du er der og skal handle deler.. jævlig irriterende når du ser det går folk rundt bak disken og vaser i et tempe som tilsier at dfe ikke skal hjem før neste år en gang!
ikke har de så veldig peil heller

Legg innLagt inn:02 mar 2007 12:09
av hmsilset
jeg trenger nesten aldri kundeservice :P Har jo Toyota.Og må jeg ordne
noe som tar ett par timer så både kjører de meg hjem og henter meg etterpå med bilen min om jeg vil det.
det er bra nok service til meg 8)

Legg innLagt inn:02 mar 2007 13:07
av espenk
Jeg har ikke brukt Toyotaforhandleren her i byen så veldig mye, men de gangene jeg har vært innom har de vært flinke med å hjelpe til. Ordnet gjengene på en litt ødelagt kalipper, hjalp meg med bolter og muttere osv helt gratis.

Men delelageret har jeg slitt litt med, da jeg en gang bestilte karosseridel som dem sa lå på lager i tyskland og skulle komme i løpet av en uke. Ei uke gikk så jeg dro ned og purret på delen, men da sa han på delelageret (en av de som faktisk KAN noe der (ikke han jeg snakka med da jeg bestilte delen)) at den delen hadde gått ut av produksjon for mange år siden og lå absolutt ikke på noe lager her i Europa.

Det som er så utrolig leit med at hele forhandlerkonseptet er franchise ødelegger litt for ryktet til Toyota (og andre merker), jeg synes hovedkontorene i Europa/Asia kunne hatt oppfølgninger på sine butikker over kontinentene for å forbedre service og kundebehandling. Japanere er jo svært opptatt av å kunne tilby kunder kundebehandling med respekt. Men det skjer vel ikke før griser kan fly.. :roll:

Legg innLagt inn:02 mar 2007 13:19
av James
har bestilt en par varer fra Toyota som stort sett har gått helt smertefritt. Men ene gangen når jeg bestilte to nye motorfester greide Toyota å sende feil vare til meg to ganger. Så fekk de riktige delene på tredje forsøk. Utenom den gangen har det gått bra :) Kundeservicen har jeg ingenting å usette på.

... Når det gjelder det med produksjon av nye biler er jeg skuffet.
Finnes jo ikke en eneste sportsbil for øyblikket. MR2 og Celica har gått ut av produksjon. Savner det på 90tallet der Toyota hadde MR2 ,Celica og ikke minst Supra!!
Har ikke så allverdens kjenskap til familebilene de lager ,men syns de no kunne ha kommet med noen nye sportsbiler!

Legg innLagt inn:02 mar 2007 14:30
av Larsen
Har stort sett bare negativ erfaring med toyota. Har ennå ikke møtt en person på delelageret som vært hyggelig og de finner aldri delene jeg skal ha. Er også ganske skuffende at toyota ikke lengre satser på sportsbiler.

Legg innLagt inn:02 mar 2007 17:17
av Andy_Celica
Jeg er stort sett fornøyd med servicen, han delelager personen jeg snakker med når jeg er på toyota er kjempe hyggelig, er morro å dra ditt, eneste negative er at de har vansklig med å finne deler til bilen min, (så har ikke jeg en vanlig norskregga bil heller da)

men jeg er stort sett fornøyd. Spesielt med bilene, har hatt 3 toyotaer og de funker bra (ved unntak av at motorene ryker hele tiden da :lol: )

Legg innLagt inn:02 mar 2007 17:35
av Christian
Kun bra erfaringer her. Får deler i posten eller via brødbilen til Geilo. Enten er regninga lagt ved eller så kommer den i posten senere. Veldig enkle å ha med å gjøre og anstrenger seg for å skaffe delene. Det kommer noen deler feil innimellom, men siden 3gen motoren er ukjent for de (fleste) er ikke det noe prob. Har jeg delenr selv har jeg delene på Geilo dagen etter om det er lagervare på Gol/Leira eller Drammen. Har aldri tatt mer enn 5 dager om det kommer fra Belgia.

Ikke dårlig til å være midt oppi fjellet synes jeg 8)

Legg innLagt inn:02 mar 2007 18:05
av Ivar
Enig med Christian. Jeg er strålende fornøyd med Toyota i Oslo-området, både Alnabru, Skøyen og Rud.
Det er rimelig fantastisk at dere forventer at delelagerfolk skal sitte med spesialkompetanse på eldgamle bilder.

Legg innLagt inn:02 mar 2007 18:30
av ErikG
Må bare skyte inn at de som jobber på delelager ofte har minimal utdannelse innen bilfaget, så er lurt å se på microcaten sammen med dem for å få riktig deler. Man kan som oftest ikke bare si at man skal ha en del også finner dem de på 123. Som et eksempel heter veivakselposisjonssensor på flere biler Wind noise kit. Men får man feil deler er det som ofest aldri noe problem å få de returnert.

Min erfaring som kunde er veldig bra ihvertfall. Jeg har stått å ventet på og få hjelp på delelgar og kundemottak, men det er noe man må ALLE steder.

Angående satsing på sportsbiler er jeg enig at det er kjipt at Toyota med Toyota ikke satser på sportsbiler, men de satser mye med Lexus da. Raskeste seriproduserte hybrid biler, 450hk, 7trinns tiptronnic kasse med halvgir( litt som traktor :lol: ) og 4x4 i en coupe vil jeg kalle en sportsbil. I tillegg har de fått godkjent s1 bil for neste år, sannsynligvis vil den ikke bli serieprodusert, men det at de satser på rally igjen er jo en god start da.

Legg innLagt inn:02 mar 2007 18:56
av @lpher
Har bare gode erfaringer med Hell Bil Trondheim, Orkanger og Stjørdal jeg ihvertfall ;)

MEN...nå vet jeg hvem jeg skal kontakte på disse stedene også da.

Lexus Oslo derimot...ikke spesielt imponert dessverre :?

Legg innLagt inn:02 mar 2007 19:04
av sindrejl
Ivar skrev:Enig med Christian. Jeg er strålende fornøyd med Toyota i Oslo-området, både Alnabru, Skøyen og Rud.
Det er rimelig fantastisk at dere forventer at delelagerfolk skal sitte med spesialkompetanse på eldgamle bilder.

Er ingen som forventer at dem har kompetanse på bilene. Jeg forventer at dem har kompetanse i jobben, altså at dem klarer å søke opp i epc, klarer å finne deler og klarer å gi service! alle tingene stryker dem på glatt. flere ganger jeg nesten har lyst til å krabbe over disken og søke opp selv. Samt så blir jeg rimelig sliten av at dem nekter så hardnakket på ting dem ikke klarer å finne, feks den lille frontspoileren på mr2 mk2. Dem fant den ikke i epc, så det fantes ikke. Påstod hardnakket at de var ettermontert og heeeelt umulig å bestille, var ikke snakk om at delen kanskje manglet i epc eller at den slo opp feil årsmodell.. neida.

Legg innLagt inn:03 mar 2007 00:11
av FireFox
Jeg har egentlig alltid vært fornøyd med servicen og toyota generelt.
De på Toyota Drammen har vært hyggelige og ringer så fort de har delene jeg har bestillt e.l.