Side 1 av 1
Bakpartiet rister på rundt 4000rpm og opp. Mkiv
Legg innLagt inn:03 mar 2007 08:46
av Andy_Celica
Var ute å kjørte en liten tur igår, ga da på på en strekkning, 1 og 2 giret fikk jeg hjulspinn ved rundt 4000 rpm og helt til jeg gira, men når jeg dro på i 3 så rista hele bakdelen på bilen, samme gjelder 4 også, (prøvde ikke 5 og 6 da bilen bare går i 180) og det har ikke noe med farta å gjøre bare turtallet, for hvis jeg lå i 110 på 3 så rista den men hvis jeg gira til 4 og holdt 110 så rista den ikke før jeg paserte 4000rpm.
Noen som vet hva det kan være?
Det er en Supra MKIV jdm 94 mod (med store bremser) og har 285-35-18 bakdekk hvis det har noe å si.
Legg innLagt inn:03 mar 2007 11:36
av sindrejl
løs diff eller noe slikt?? skal iallefall ikke riste slik for å si det enkelt. Om bilen ikke er übertrimma er det vel egentlig ikke normalt med så ekstrem hjulspinn på 285 dekk heller..
Legg innLagt inn:03 mar 2007 11:42
av Andy_Celica
sindrejl skrev:løs diff eller noe slikt?? skal iallefall ikke riste slik for å si det enkelt. Om bilen ikke er übertrimma er det vel egentlig ikke normalt med så ekstrem hjulspinn på 285 dekk heller..
Den er ikke uber trimma, men BPU, Så du mener at diffen sitter løst på?
Kan uansett ikke dra bilene mere en 4000rpm på 1 og 2 gir før rompa slipper.
Legg innLagt inn:03 mar 2007 12:55
av sindrejl
Andy_Celica skrev:sindrejl skrev:løs diff eller noe slikt?? skal iallefall ikke riste slik for å si det enkelt. Om bilen ikke er übertrimma er det vel egentlig ikke normalt med så ekstrem hjulspinn på 285 dekk heller..
Den er ikke uber trimma, men BPU, Så du mener at diffen sitter løst på?
Kan uansett ikke dra bilene mere en 4000rpm på 1 og 2 gir før rompa slipper.
jeg kan ikke noe om manuell gir på supra, så derfor vet jeg ikke, kommer bare med et innspill. Spesielt siden det bare er på turtall du merker det. Kan heller ikke si det er normalt med kontinuerlig hjulspinn liksom, men bpu er jo ganske bra det så..
Har selv merket at rompa begynte å slippe når jeg skrudde opp trykket og turbo 2 slo inn i 160kmt, men det var bare to tre sekunder så dro den seg inn igjen.
Kan være samme årsak til hjulspinn som at det rister ?
Legg innLagt inn:05 mar 2007 17:25
av tore 95 tt euro spec
Tror du kan sjekke foringene i hale bak hjuls opphenget og eventuelt om du har mye slakk i diffen??Er det noe klunke lyd i diffen da du girer??
Legg innLagt inn:05 mar 2007 17:50
av Andy_Celica
tore 95 tt euro spec skrev:Tror du kan sjekke foringene i hale bak hjuls opphenget og eventuelt om du har mye slakk i diffen??Er det noe klunke lyd i diffen da du girer??
Skal skjekke opphenget, kan ikke si at jeg har hørt noe klonking i diffen akkurat heller.