TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Max dekdim pÃ¥ carina e?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)

 #226135  av egotrip
 
205. Kanskje 215 hvis impresset er over 39

jeg hadde 16" med 35 i imp. på 205 og det subba.. fikset det raskt med litt varme og hjelp fra "Onkel Tom"

:]

 #237937  av MKIV-T23
 
Skulle tro det.. Har kjørt med 215/45/16 på den, så skulle tro det ikke er noe problem å få på for eksempel 215/30/19

 #243822  av KinCaiD
 
skal vistnok funke med 215\35\18
tenkte å prøve dette selv :D
bare undersøke litt til først

 #243837  av celicat23
 
Har hatt 215/40/18. Fungerer helt fint, så sant du har riktig felger (riktig innpress)

 #243888  av KinCaiD
 
celicat23 skrev:Har hatt 215/40/18. Fungerer helt fint, så sant du har riktig felger (riktig innpress)
hva er så "rett" impress...
vil ha 18" på min..
men har vel ikke mye å si om det er stasjonsvogn?
er vel samme plass i buene og støtemperbein osv vel?

 #243894  av celicat23
 
KinCaiD skrev:
celicat23 skrev:Har hatt 215/40/18. Fungerer helt fint, så sant du har riktig felger (riktig innpress)
hva er så "rett" impress...
vil ha 18" på min..
men har vel ikke mye å si om det er stasjonsvogn?
er vel samme plass i buene og støtemperbein osv vel?
Vet ikke om det er noe forskjell mellom stv og sedan... Hvis jeg husker rett så var det 8,5x18 et20 med 215/40/18 dekk. Hjulbuene måtte valses bitte litte granne.

Men husk at det er ganske mange år siden jeg eide bilen så jeg tar ikke noe ansvar hvis jeg ikke husker rett innpress!! :D

 #243917  av KinCaiD
 
celicat23 skrev:
Vet ikke om det er noe forskjell mellom stv og sedan... Hvis jeg husker rett så var det 8,5x18 et20 med 215/40/18 dekk. Hjulbuene måtte valses bitte litte granne.

Men husk at det er ganske mange år siden jeg eide bilen så jeg tar ikke noe ansvar hvis jeg ikke husker rett innpress!! :D
hjulbuene mine bak er valset ;)
men må det også gjøres forran?
har du mulighet til å spørre nåværende eier av bilen din om hvilken impress det er på bilen? hvis han fortsatt har 18" eller er innehaver av denne infoen.

(har forstått det slik fra enkelte tråder her at du har noe "kontakt" med nåværende eier av din pærle)

 #243918  av celicat23
 
Du får spørre "william" på forumet her - det er han som eier bilen nå. Og, ja, den måtte valses forann også.

 #243922  av KinCaiD
 
celicat23 skrev:Du får spørre "william" på forumet her - det er han som eier bilen nå. Og, ja, den måtte valses forann også.
sendte han en PM og spurte om han ville stikke nesa innom tråden jeg.
Så kan han bidra til alle oss andre som lurer på dette, om han har svaret da vel og merke :D

 #244117  av William
 
KinCaiD skrev:
celicat23 skrev:Du får spørre "william" på forumet her - det er han som eier bilen nå. Og, ja, den måtte valses forann også.
sendte han en PM og spurte om han ville stikke nesa innom tråden jeg.
Så kan han bidra til alle oss andre som lurer på dette, om han har svaret da vel og merke :D
Som celicat23 seier so stemmer det meste bortsett fra at dekk dim er 215/35 18.
Merker ingenting uansett om eg har 1 eller 5 i bilen.

 #244119  av celicat23
 
215/35? Hm. Er 110% sikker på at jeg hadde 215/40 når jeg hadde den. Men den har vel (forhåpentligvis :shock: ) fått noen nye dekk etter alle disse årene :D

 #244125  av KinCaiD
 
William skrev: Som celicat23 seier so stemmer det meste bortsett fra at dekk dim er 215/35 18.
Merker ingenting uansett om eg har 1 eller 5 i bilen.
greit å få med seg.
ble lettere å finne dekk i 215/35/18 og ;)
vet du om det funker med 225 og? eller er det bare å glemme?

celicat23 skrev:Men husk at det er ganske mange år siden jeg eide bilen så jeg tar ikke noe ansvar hvis jeg ikke husker rett innpress!!
som du ser her så var vel egentlig impresset som bekymret meg mest.
men bra at vi alle blir rettet på, selvom feilene er ørsmå.