Side 1 av 1
100psi på en 3sgte st205?
Legg innLagt inn:06 mar 2007 18:21
av Andy_Celica
Har en kompis som skal kjøpe en st205, og den hadde 100psi på sylinder nr 4, kan det være bare stempelringen? eller er det tenningsbank (jeg hadde jo samme problemet på min.
Den er kjørt på 1,3 så jeg mener at det er tenningsbank, men han som skal selge den står fast bestemt på at det bare er stempelringen.
trenger litt hjelp her
Legg innLagt inn:06 mar 2007 19:03
av Christian
Tenningsbank får du når motoren går med feil tenning, ikke under en komp. test
Om det har vært tenningsbank og komp. er dårlig ville jeg tippet på defekt/sprukket stempel.
Legg innLagt inn:06 mar 2007 19:10
av Andy_Celica
Christian skrev:Tenningsbank får du når motoren går med feil tenning, ikke under en komp. test
Om det har vært tenningsbank og komp. er dårlig ville jeg tippet på defekt/sprukket stempel.
Jeg vet åssen det foregår, det jeg menta var at siden den ble målt 100psi på en komp test så er det blitt tenningbank da.
Legg innLagt inn:06 mar 2007 19:46
av Christian
Andy_Celica skrev:
Jeg vet åssen det foregår, det jeg menta var at siden den ble målt 100psi på en komp test så er det blitt tenningbank da.
Ok, du formulerer det bare litt rart

Med en komp på 100psi er det noe alvorlig galt, det kan være stempelringen, men jeg tviler. Vedder 10kr på defekt stempel. Er jo egentlig akkurat de samme symptomene som Kennethx hadde på sin er det ikke...?
Legg innLagt inn:06 mar 2007 20:02
av Andy_Celica
Christian skrev:Andy_Celica skrev:
Jeg vet åssen det foregår, det jeg menta var at siden den ble målt 100psi på en komp test så er det blitt tenningbank da.
Ok, du formulerer det bare litt rart
Med en komp på 100psi er det noe alvorlig galt, det kan være stempelringen, men jeg tviler. Vedder 10kr på defekt stempel. Er jo egentlig akkurat de samme symptomene som Kennethx hadde på sin er det ikke...?
Jo stemmer, samme hadde jeg på min også, og der hadde ikke stempelet fester til ringene lenger.
Legg innLagt inn:06 mar 2007 20:51
av larsst185
enig i at du forklarer det litt rart,men er nok ganske sikkert stempelet som er gåent,tipper i forbindelse med sporene til ringene mht at det er antydning til kompressjon enda.Ang årsaken til dette kan det ganske så sikkert komme av tenningsbank grunnet for lite bensin (for høyt ladetrykk) og/eller for agressiv tenning.
Re: 100psi på en 3sgte st205?
Legg innLagt inn:06 mar 2007 21:56
av sindrejl
Andy_Celica skrev:Har en kompis som skal kjøpe en st205, og den hadde 100psi på sylinder nr 4, kan det være bare stempelringen? eller er det tenningsbank (jeg hadde jo samme problemet på min.
Den er kjørt på 1,3 så jeg mener at det er tenningsbank, men han som skal selge den står fast bestemt på at det bare er stempelringen.
trenger litt hjelp her
er den kjørt på 1.3 uten å gjøre noe med air/fuel så er nok stemplet gåent, den har iallefall fått tenningbank som du sier ja. st205 tåler det rett og slett ikke på normal ecu.