TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • papirer pÃ¥ ommbygging av mr2 na til turbo

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #233473  av TOYPARTS
 
Dr.Ling skrev:Dette høres oppløftende ut, men jeg henger ikke helt med.

Høres ut som dere har fått til en deal med BT i Bergen om at dere bygger om bilene hos dere, og fakser dokumentasjon (på hva som er installert, og om motoren generelt) til teststasjonen i Bergen når vi kjører dit til endelig godkjenning?

Om det er tilfelle høres det ut som veldig bil-spesifikk dokumentasjon, da dere må se hver enkelt bil før dere fakser originaldokumentene til BT i Bergen.

Uansett så er jo dette fantastisk bra jobbet! :)

Ikke mulig å ta inspeksjonen av bilen på ACR / Sommertreff istedet for i Bergen? :D Hadde betalt fett for å få til noe sånt.
Halloen
Jeg er desverre nødt til å forholde meg til det som de har sagt til meg, er i gang med å lage de dokumentene som de trenger nå, går nok en liten stund før de papirene har gått igjennom møljen desverre, grunnen til at det skal gjøres på denne måten er at vi har jobbet hardt for å få dette til og vil dermed beholde det i våres eie så lenge som mulig.

 #237670  av Doffen696
 
Ok, så det spennende spørsmålet:

Hva vil det koste å få byget om en GTI til turbo hos dere?

 #237700  av TOYPARTS
 
Doffen696 skrev:Ok, så det spennende spørsmålet:

Hva vil det koste å få byget om en GTI til turbo hos dere?
det tar vi på pm, hører ikke hjemme i denne topicen

 #237721  av Doffen696
 
okidoki :P

 #239348  av castman
 
selvsagt, dette blir vel regne gullgruven for TOYPARTS dette :wink:

 #260680  av cameleon
 
Av ren nysgjerrighet. Er det noen oppdateringer på denne fronten? Eller vil det også i framtiden være slik at man må ned til dere for å få laget dette dokumentet til bilen?

 #260983  av Larsen
 
Fikk ihvertfall høre at ikke ville godkjenne mr2er om dagen.

 #260984  av cameleon
 
Larsen skrev:Fikk ihvertfall høre at ikke ville godkjenne mr2er om dagen.
vil ikke eller kan ikke? :)

 #260987  av Larsen
 
Usikker faktisk. Fikk ikke med meg grunnen men regner med at han ikke vil, men det får han eventuelt komentere selv. Kjipt, for jeg hadde håpet å fått dette på plass i høst nå som alt annet er klart :(

 #260989  av cameleon
 
Larsen skrev:Usikker faktisk. Fikk ikke med meg grunnen men regner med at han ikke vil, men det får han eventuelt komentere selv. Kjipt, for jeg hadde håpet å fått dette på plass i høst nå som alt annet er klart :(
Snodig. Får vel en forklaring på det etterhvert :wink:

 #261692  av TOYPARTS
 
det er ikke det at vi ikke vil, men vi har så mye på oss for tiden at vi velger å la vær frem til det roer seg utover vinteren. litt av grunnen er at dette ikke er noen gullgruve for oss og dermed prioriterer vi det som vi tjener litt mer penger på i hektiske perioder.

 #265852  av Veggi
 
Håper du holder oss oppdatert på når dette tilbudet igjen blir mulig. Du er mitt eneste håp i å få godkjent et motorskifte :) Å for min del er dette en hastesak jeg hadde betalt bra for å fått unnagjort i vinter.

 #269116  av Dr.Ling
 
Tror denne sticky'en kan slettes, var jo ikke mye hjelp å få fra Bergen ;)
Sånn skal det gjøres (Norges eneste godkjente med Gen3?):
Bilde
Sist redigert av Dr.Ling den 19 apr 2009 12:51, redigert 1 gang totalt.

 #269129  av aneriks
 
hvordan fikk du til det?

 #269153  av Christian
 
Mulig jeg er litt tett nå, men jeg trodde Jumbo var den eneste...? Eller, det er jo feil motor når jeg tenker meg om :roll:

Er 99% sikker på at det går greit å få godkjent en gti m/3gen turbo motor, dersom dere gidder å skaffe delenr på gti/turbo innenfor samme revisjon.
Hvor vanskelig er det å få ett toyota verksted til å printe ut delenr og stemple de? Ikke noe problem her i dalen i alle fall.

Og at Toyparts ikke gidder å stresse med det er forståelig. Masse pes for lite penger. :)