TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • papirer pÃ¥ ommbygging av mr2 na til turbo

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #322941  av tingeling87
 
Desvere syns jeg at BT er noen dritt sekker...
isteden for å hjelpe til å få det "ulovligekjøre tøye"
rett å innen for "norges lov" så står di klar me tanga å
tar skiltene på alle som rører seg...
Det er altfor liten service å få....
 #333496  av Veggi
 
Beklager vist dette spørsmålet allerede er besvart, men så ikke noe da jeg leste igjennom denne diskusjonen. VIs jeg kjører til tyskland og får TUV papirer på ombyggingen. Vil det da være enkelt å greit å få godkjent hos BT?
 #333643  av inzane2012
 
Veggi skrev:Beklager vist dette spørsmålet allerede er besvart, men så ikke noe da jeg leste igjennom denne diskusjonen. VIs jeg kjører til tyskland og får TUV papirer på ombyggingen. Vil det da være enkelt å greit å få godkjent hos BT?
har lurt på noe av det samme selv, vist f.eks TTE i tyskland stod for ombygginga burde det vel strengt tatt ikke vere noe problem vel?? blir kanskje litt dyrere da, men om mann bestille time der nede og tropper opp ny motor selv og sånt så burde det vel ikke vere så vanskelig å få det godkjent vel??

Re:

 #337335  av Roye
 
Dr.Ling skrev:...ordnet jeg ved å bestille Toyota originalbrosjyrer m/fulle spesifikasjoner for både USA og japansk MR2 Turbo, kjøpte de på Ebay ;) akkurat som jeg gjorne med rear-cut'et! En får jo ikke noe bedre dokumentasjon fra Toyota enn originalbrosjyrene!

Hvilken Ebay fikk du tak i disse?

Driver å vurderer 2.gen turbo da det motorbytte vi egentlig skulle utføre skar seg.
 #337436  av Roye
 
Så det var ikke værre :)
Takker :wink:
 #435840  av Reinsdyr
 
Denne tråden begynner å bli lovlig gammel, men jeg prøver meg: En løs plan er å putte en 3. gen 3S-GTE fra en norskregistrert Celica GT4 i en rev. 1 1992 GTI. Jeg tenker at jeg må bytte bremser og coilovere (og harness, sjølvsagt) til rev. 2-standard eller bedre, men etter det burde det vel gå greit å registrere, siden motoren tidligere er registrert i Norge? Er det noen som har noen tanker om dette? Jeg har kontaktet Vegvesenet, men de somler litt med å svare, så jeg tenkte jeg skulle høre om noen her hadde noen synspunkter. Har også bestilt originalbrosjyre med specs for -94 MR2 med og uten turbo.
 #435841  av Dr.Ling
 
Sunn fornuft tilsier at å putte en motor fra en norsk bil til en annen (som er eldre enn donorbilen) skulle være uproblematisk ift avgassforskriftene. I hvertfall om en har samme antall katalysatorer. Men det finnes vel dem i tilsynet som er veldig glad i papirer, og da kan det straks bli verre. Hvis en ikke skulle være så heldig å finne en norsk salgsbrosjyre av GT-FOUR, så skal det vel la seg gjøre å få Toyota til å skriftlig innrømme at slike biler ble solgt i Norge. Jeg tror det der går fint :)
 #437699  av marlboro1310
 
har du søkt spesialenheten hos Biltilsynet for tillatelse til å bygge om? Om ikke, kan du få det spennende når du trapper opp...
 #438717  av rkarlsen
 
mantern skrev:har bygget om en 91mod gti ,flyttet alt over fra en 94mod turbo. må en betale noe avgift når den reg som turbo?
Ikke hvis den bilen du har flyttet over alt til har vært i Norge i over 10 år, da er den fritatt avgifter for effektøkning.

Men har du fått delenr på alle delene du har flyttet over fra 94 mod kontra 91 mod?
Dette krever de på BT!! HINT HINT. Hvis du skal godkjenne da.
 #438720  av Zepticon
 
mantern skrev:har bygget om en 91mod gti ,flyttet alt over fra en 94mod turbo. må en betale noe avgift når den reg som turbo?
Regner med du ike ahr søkt først, for da hadde du fått opplyst om dette. Så da er det bare å glemme godkjenningen, siden du må ha søknad med papirer og dokumentasjon FØR du starter å bygge om :P
 #440456  av Nilsen
 
Heisann, da var jeg kommet meg inn i papirsmørja til BT. Hovedproblemet jeg treffer på er å finne tilfredstillende dokumentasjon på at mitt 90 GTI karroseri er like sterkt som min 97 Turbo donorbil... Som det står i papirene "Det må fremlegges bekreftelse på dette fra fabrikanten eller hovedimportør eller alternativ bekreftelse, eksempelvis utskrift av delefilm"

Er det noen her som kan hjelpe meg videre? hvem skal jeg kontakte for å få tak i disse dokumentene? Trenger virkelig litt hjelp av dere som har gjort dette
 #440459  av ArildM
 
Hvorfor i alle dager skulle Toyota lage et tykkere karosseri på Turbomodellen vs non turbo? Det må da tilsi at de hadde to forskjellige chassi i produksjon side om side med hverandre? Jaggu ikke enkelt når man får slike spørsmål.
Du får sende en mail til Toyota i tyskland eller noe slikt, høre om de kan bekrefte at det er samme Chassi i alle SW20. Toyota Norge tviler jeg på er behjelpelig. Dessverre.