TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • papirer pÃ¥ ommbygging av mr2 na til turbo

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #228429  av TOYPARTS
 
Vi har nå vært i møte med Toyota her i Bergen og har fått lov å fortsette med å få laget papirer, foreløpig så må papirene være til den spesifikke bilen det gjelder, så det medfører at bilen må leveres til oss, så må den vises på Toyota for å få laget papirer, dette har en prislapp på 4000,- kontakt meg om dette er interesant for dere, gidder ikke besvare en masse spørsmål i denne posten

 #228434  av Christian
 
Burde være en en grei og billig løsning for de som vil godkjenne :D

 #228478  av jumbo
 
Det kan hvertfall helt klart anbefales fra min side :D

(man vet jo aldri hva bilstilsynet og den enkelte kontrollør kan finne på i hvert enkelt tilfelle, men papirene gjorde hvertfall jobben helt fint for min del)

 #228506  av Dalan
 
Naajs... :D
Bra tiltak!

 #228584  av TOYPARTS
 
Den 27 i denne måneden skal vi i møte med biltilsynet i 2 timer for å diskutere sjangsene for å få laget et generelt dokument som kan brukes på alle biler.

 #228746  av jumbo
 
Regner med at du selvsagt har tenkt på dette selv, men pass for all del på å få alt som kommer ut av det møtet skriftlig og signert.

 #230961  av a.c.pettersen
 
Venter i spenning på resultatet av dette møtet...

 #231020  av mabogis
 
Noe nytt???

 #231088  av TOYPARTS
 
masse nytt, kommer tilbake til mer utfyllende info etterhvert.

 #231090  av Larsen
 
Høres lovende ut det :D

 #232352  av Dr.Ling
 
TOYPARTS skrev:masse nytt, kommer tilbake til mer utfyllende info etterhvert.
Hadde det vært gode nyheter hadde vi sikkert hørt noe allerede. Eller? Jeg er jo evig pessimist, men tror nok et møte med BT kan slå ut begge veier...

 #232354  av jumbo
 
Toyparts er rømt til utlandet, men kommer sikkert mer info når han er tilbake.

 #233093  av Krabbe
 
jumbo skrev:Toyparts er rømt til utlandet, men kommer sikkert mer info når han er tilbake.
Flyktet landet?
Hørtes ut som møtet ikke gikk veien! :lol:

 #233278  av TOYPARTS
 
Halloen
Joda kort oppsummering fra møtet med bt er følgende.

Vi fikk ja på å lage et generelt dokument på disse bilene, dette kommer kun til å omhandle 2gen i første rekke, på en annen side så vet ikke de forskjellen, vi kommer til å gå i gang med å få laget de dokumentene som trengs for å få dette til, i første omgang så kommer disse ombyggingene kun til å skje her i Bergen siden vi sitter på dokumentasjonen, man trenger ikke papirer med seg ut dit på godkjenning, da dette kommer til å bli faxet ut på hver enkelt bil, videre så kommervi til på jobbe mer med 3gen motoren, men dette ser ut til at kommer til å bli vanskelig å få til..

Vi kommer tilbake til når papirene blir klare.

 #233330  av Dr.Ling
 
Dette høres oppløftende ut, men jeg henger ikke helt med.

Høres ut som dere har fått til en deal med BT i Bergen om at dere bygger om bilene hos dere, og fakser dokumentasjon (på hva som er installert, og om motoren generelt) til teststasjonen i Bergen når vi kjører dit til endelig godkjenning?

Om det er tilfelle høres det ut som veldig bil-spesifikk dokumentasjon, da dere må se hver enkelt bil før dere fakser originaldokumentene til BT i Bergen.

Uansett så er jo dette fantastisk bra jobbet! :)

Ikke mulig å ta inspeksjonen av bilen på ACR / Sommertreff istedet for i Bergen? :D Hadde betalt fett for å få til noe sånt.