TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Fred`s Auris til salgs

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #228509  av Fred
 
Da var endelig bilen ankommet. Det ble en 1,4D4d igjen..Eller den kom på onsdag ettermiddag egentlig. Og typisk nok gikk jeg på min første sjukmelding på 10 år akkurat den uka bilen kom....
Likevel sneik jeg med nedom jobben og monterte opp all plastikken jeg har kjøpt til bilen igår kveld.
Det ser "litt" teit ut uten felgene på bilen, men jeg fikk telefon fra jobben istad om at de var kommet idag, så får se om jeg får dem på i løpet av helga kanskje...
SÃ¥nn ser det ut hittil ihvertfall...
akkurat ankommet
Bilde

Bilde

Etter plastikk montering
Bilde
Bilde
Bilde

Regner med bilen blir stående i utstillingen noen dager før jeg tar den ut og begynner å bruke den, virker som om selgerene vil ha et lite blikkfang i butikken en liten stund, ihvertfall under lanseringen.
Så pr akkurat nå står det igjen montering av 18" hjula, senking, Toyota norge klarer faktisk ikke å levere fjærene på kanskje 3 uker. Bra gjort å lansere ny bil uten å ha tilbehøret klart....
Og soting av rutene, men det blir ikke gjort før etter at bilen har blitt senka og vært innom biltilsynet for godkjenning.
Og ja, eksosen må jeg lage, skal ha et rør ut på hver side, men orginal pottene koster nesten 10 laken, så de lager jeg selv. Men pga øyebetennele akkurat nå, føler jeg ikke for å sveise riktig enda, så den får jeg lage til uka eller noe.
Oppdatering følger så snart det skjer noe...
Sist redigert av Fred den 07 aug 2008 17:39, redigert 3 ganger totalt.

 #228531  av Kilgallon
 
Synes den ligner på Focusen i ræva...

 #228588  av BrennaRacing
 
Har sagt før at jeg ikke liker denne bilen, men var innom Toyota i sta å tittet litt på den...Slett ikke værst egentlig..Kan nok bli tøff med litt styling...Liker spesiellt fronten på den, å interiøret ser det ikke ut som om Toyota har laget selv (og det er veldig positivt :lol: )

 #228723  av Fred
 
Da fikk jeg montert hjula idag...
Legge på 18" hjul er stivt assa! Glad det var flere som drev der idag...
Greit med litt hjelp...
Mangler bare senkesettet nå så..
Bilde
Bilde

 #228728  av Matsern
 
Morsom bil. Jeg vurderte et kjøp av denne jeg også faktisk, men dessverre så ble den litt dyr når jeg fikk på alt jeg ville ha på tilleggslisten og når jeg valgte hvilken motorvariant osv jeg ville ha.
Tror jeg må holde igjen noen år til før jeg går på et nybil kjøp gitt.

 #228742  av celicat23
 
Må den senkes 60-70mm, eller bare ser det sånn ut? :D Ble grise-høy med nye felgene!

 #228745  av Fred
 
celicat23 skrev:Må den senkes 60-70mm, eller bare ser det sånn ut? :D Ble grise-høy med nye felgene!
MINST

Derfor er det noe synd at tte settet skal senke 30mm eller noe...
Får bare sette på det foreløpig, og heller kjøpe noe annet etterhvert når noen begynner å lage uorginale fjærer til det greiene her som senker mer. Er ikke å få tak i enda, eller, jeg har ihvertfall ikke funnet noe...


Eller montere "cross country", "awd", "SR5" merke eller noe på bakluka.

 #228753  av ErikG
 
Hvordan er corolla fjørene i forhold da?? Kan man ikke bruke noe fra den?

 #228756  av arctic_celi
 
Pen bil :-)

Så måtte sjekke mer på toyota... også kom jeg over listen over ekstrautstyr.
MÃ¥ si at toyota hengerfeste koster sine kroner!!!! Laget av gull det eller?
Vedlegg
litt dyrt.jpg
litt dyrt.jpg (58.73 kiB) Vist 4553 ganger

 #228780  av Fred
 
Veit ikke hvordan corolla fjærene er. Skal godkjennes, så like greit å få tak i noe som er til bilen.

Rimelig hengerfeste ja. De prisene der er vel kanskje ferdig montert, ettersom det er for å sjekke hva bilen kommer på tilslutt den siden der er laget? Uansett dyrt nok ja...
Sånn som fjærer til 8600, er jo ikke mulig å betale det for 4 fjærer bare! Er ihvertfall langt unna den prisen jeg skal gi, men da tar jeg jo arbeidet med montering og 4-hjuls måling sjøl da.
Lurer på om bare fjærene kosta 1800 kroner elller noe sånnt jeg.
Og bare sport eksosen koster nesten 10 laken, den doble, så den lager jeg sjøl. på sia der står det bakspoiler med sporteksos til 4500 eller no sånnt... Er no rart et sted der.

 #228795  av lexusmann
 
Prøvde 2 liters dieselen i dag...var utrolig bra faktisk!!! :D Ganske så bra skyv i den... :wink:

 #237405  av Fred
 
Da har jeg montert senkesettet ihvertfall... Eller det er vel 2 uker siden nå, men tok et bilde igår...
Det senka 20mm foran og 30mm bak sånn med en gang, sekker vel noe sammen, men ikke nok. Bilen er fortsatt for høy.
Men nå ser den ihvertfall ikke heisa ut, ser mer normal ut.

Bilde

Datt jo ned noe, men ikke nok.

 #237481  av Bacardi8
 
Syns den ble pen med litt senk og gromme felger..:) Er en slik bil som jeg ville snudd meg etter, nikket anerkjennede til og tenkt "endelig noen som har litt peil på hvordan biler skal se ut" :D
Gleder meg til å se hvordan eksosen blir..
Jeg ville forresten lakkert Toyota emblemene i samme farge som felgene bare for helhetens skyld..*pirk pirk*

 #237838  av Fred
 
eksos

ikke no spesiellt å se på... hjemlaga.
Bilde

 #237850  av Bacardi8
 
Syns det ble bra jeg..:) Likte at du tok av de andre emblemene og..