Side 1 av 1

Trimming av vanlig st185

Legg innLagt inn:17 mar 2007 11:10
av Gt-4-Ever
Har startet med trimming av bilen min, men er usikker på om jeg har alt som trengs for at dette ska være holdbart. Vil ikke ødelegge motoren.

Dette har jeg/er i bestilling:
HKS-Super Power Flow
HKS-FCD
Apexi AVCr1- BC
imotoria eksoanlegg m/xs-power downpipe
NKG- tennplugger -1
Dumpventil av ukjent merke...

Trenger jeg da noe mer?

Målet er ca. 240 hk. Skal ha turbotrykket på 0,8 og 1 bar.

Råd og forslag mottas med takk. Planen var i utgangspunktet å bruke maks 20000,- på motoren.

mvh

Mats

Re: Trimming av vanlig st185

Legg innLagt inn:17 mar 2007 11:14
av celica_st185
Gt-4-Ever skrev: NKG- tennplugger -1
Dumpventil av ukjent merke...

Trenger jeg da noe mer?

Målet er ca. 240 hk. Skal ha turbotrykket på 0,8 og 1 bar.

Råd og forslag mottas med takk. Planen var i utgangspunktet å bruke maks 20000,- på motoren.

mvh

Mats
Håper du med -1 mener 7 er plugg :) skulle ha det du trenger da ja, hadde vært litt morsomt hvis du gikk i en benk etterpå å fikk bekreftet effekten :) helst før og etter måling :)

Re: Trimming av vanlig st185

Legg innLagt inn:17 mar 2007 11:30
av Gt-4-Ever
celica_st185 skrev:
Gt-4-Ever skrev: NKG- tennplugger -1
Dumpventil av ukjent merke...

Trenger jeg da noe mer?

Målet er ca. 240 hk. Skal ha turbotrykket på 0,8 og 1 bar.

Råd og forslag mottas med takk. Planen var i utgangspunktet å bruke maks 20000,- på motoren.

mvh

Mats
Håper du med -1 mener 7 er plugg :) skulle ha det du trenger da ja, hadde vært litt morsomt hvis du gikk i en benk etterpå å fikk bekreftet effekten :) helst før og etter måling :)
en grad kaldere plugger ja. Skal se om jeg får benket den etterhvert. :)

Re: Trimming av vanlig st185

Legg innLagt inn:17 mar 2007 18:33
av sleeper
Gt-4-Ever skrev:
celica_st185 skrev:
Gt-4-Ever skrev: NKG- tennplugger -1
Dumpventil av ukjent merke...

Trenger jeg da noe mer?

Målet er ca. 240 hk. Skal ha turbotrykket på 0,8 og 1 bar.

Råd og forslag mottas med takk. Planen var i utgangspunktet å bruke maks 20000,- på motoren.

mvh

Mats
Håper du med -1 mener 7 er plugg :) skulle ha det du trenger da ja, hadde vært litt morsomt hvis du gikk i en benk etterpå å fikk bekreftet effekten :) helst før og etter måling :)
en grad kaldere plugger ja. Skal se om jeg får benket den etterhvert. :)
husk at ngk sin skala går omvendt vei av andre produsenter... høyere tall er kaldere...

Legg innLagt inn:17 mar 2007 19:40
av Gt-4-Ever
Bestilte hos Neemi, burde bli rett da. :)

Legg innLagt inn:18 mar 2007 19:48
av Sulun
må man plukke av ic for å bytte plugger på cs? ser jævli trongt ut!

Legg innLagt inn:18 mar 2007 20:12
av csstian
Sulun skrev:må man plukke av ic for å bytte plugger på cs? ser jævli trongt ut!
ja du må nok det

Legg innLagt inn:18 mar 2007 21:56
av Gt-4-Ever
Sulun skrev:må man plukke av ic for å bytte plugger på cs? ser jævli trongt ut!
Både på CS og vanlig st185 må du det.

Legg innLagt inn:19 mar 2007 14:47
av Tomera
Jeg tenker på bare og gjøre sånn små BPU med bilen.
Kjører nå 0,9 bar med helt original motor, men DP og eksos vil komme på til våren. Da altså 3'' hele veien.
Men hvis jeg setter på en ct20b turbo, 1,6 mm ståltoppakning og APR studs, vil jeg da kan kjøre 1,1-1,2 bar på bilen og fortsatt holde meg sånn høvelig trygg?
Vil selvfølgelig montere elektronisk trykkjustering før den tid, så normalt sett vil jeg legge meg rundt 0,8 bar.
Vil ikke presse CT26en opp i mere enn 1 bar på maks.

Legg innLagt inn:19 mar 2007 15:05
av sleeper
ja, du greier fint og kjøre på det 1.1-1.2kg med ct20b montert... ( men for og være sikekr ville jeg kansje montert bredbåndslamda for og sjekke at den ikke gå magert.. ( lite trolig men greit og sjekke)