Side 1 av 2
Skal jeg kjøpe meg mr2 turbo?
Legg innLagt inn:19 mar 2007 14:42
av milcom
Hvis det ikke går å få regget supraen må jeg jo finne meg ny bil! Å fant ut at man trenger jo egentlig ikke å gå lengere en til Mr2 for å finne en heftig bil:)
Men nå har jo jeg litt høyt budsjett i forhold til hva mr2en koster:P
så om jeg kjøper en til 120000 ca (er vel det de ligger på ca?).
så har jeg godt over 100000kr igjen til SNAX:D Hvor mye mr2 får jeg da?:P sånn at jeg kan slå følge med supra eller? Og hvor godt sitter mr2en på vein?:D
Legg innLagt inn:19 mar 2007 16:23
av jumbo
Du kan bygge en hel del MR2 for 220 laken, det er hvertfall sikkert.
100 rekker egentlig rimelig langt til å hvertfall gjøre nogenlunde maks trimming før "innmat" må oppgraderes. Du kommer til omkring 300 hk uten.
Uten at jeg har testet mye mot supra selv, skal jo en mr2 med oppunder 300 gamp akse fra en original tt uten spesielt mye problemer.
Grep får jeg overlate til noen med erfaring fra begge biler. I teorien skal det vel mye til å få en mr2 til å matche en supra i lateral G men om det er umulig eller ei aner jeg ikke.
Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:05
av Larsen
jumbo skrev:Du kan bygge en hel del MR2 for 220 laken, det er hvertfall sikkert.
100 rekker egentlig rimelig langt til å hvertfall gjøre nogenlunde maks trimming før "innmat" må oppgraderes. Du kommer til omkring 300 hk uten.
Uten at jeg har testet mye mot supra selv, skal jo en mr2 med oppunder 300 gamp akse fra en original tt uten spesielt mye problemer.
Grep får jeg overlate til noen med erfaring fra begge biler. I teorien skal det vel mye til å få en mr2 til å matche en supra i lateral G men om det er umulig eller ei aner jeg ikke.
Fant bare tall på mk1 mr2 og mk2 supra, men skulle jo tro at de er ganske like.
Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:10
av FireFox
mulig det er noe jeg har gått glipp av, men hvorfor får du ikke regga supra`n?
Legg innLagt inn:20 mar 2007 00:52
av milcom
jumbo skrev:Du kan bygge en hel del MR2 for 220 laken, det er hvertfall sikkert.
100 rekker egentlig rimelig langt til å hvertfall gjøre nogenlunde maks trimming før "innmat" må oppgraderes. Du kommer til omkring 300 hk uten.
Uten at jeg har testet mye mot supra selv, skal jo en mr2 med oppunder 300 gamp akse fra en original tt uten spesielt mye problemer.
Grep får jeg overlate til noen med erfaring fra begge biler. I teorien skal det vel mye til å få en mr2 til å matche en supra i lateral G men om det er umulig eller ei aner jeg ikke.
snakker du om 300hester på hjulene nå? hva koster det for ny innmat? ca?
men jeg satser jo litt utseende messig og da:) så alt går nokk ikke til motor med det første:P
Legg innLagt inn:20 mar 2007 00:53
av milcom
FireFox skrev:mulig det er noe jeg har gått glipp av, men hvorfor får du ikke regga supra`n?
Noe om at det ikke er papirer for krasj test av JDM supraer=/
Legg innLagt inn:20 mar 2007 01:18
av jumbo
milcom skrev:snakker du om 300hester på hjulene nå? hva koster det for ny innmat? ca?
Den berømmelige grensa får noe som er rimelig holdbart uten oppgradering av innmat ligger vel et sted imellom 300 motorhester og 300 hjulhester tenker jeg... er sikkert mange meninger om det ute og går, men et sted rundt der er det hvertfall....
Oppgradering av diverse innmat koster jo nødvendigvis vesentlig mer, men litt mer konkrete tall for dette kan du sikkert få fra folk som har litt mer kjøtt på beina her...
Legg innLagt inn:20 mar 2007 01:30
av hmsilset
En mr2 sitter meget godt på veien.Er litt lette fremme,men det er bare kjekt,for det er bedre å kjenne at det begynner å sleppe litt fremme enn at det slipper først bake.Da er det bare å slippe rattet og håpe på det beste

Synes du skal kjøpe deg en jeg.
Legg innLagt inn:20 mar 2007 01:33
av Larsen
Går ann å kjøre opp till 500 whp på den motoren med orginal innmat, men da skal alt gjøres riktig.
Legg innLagt inn:20 mar 2007 12:48
av jumbo
Larsen skrev:Går ann å kjøre opp till 500 whp på den motoren med orginal innmat, men da skal alt gjøres riktig.
Er vel mest av alt et spørsmål om hvor langt man vil tøye strikken og hvor langt unna konstant skruing man ønsker å være
Legg innLagt inn:20 mar 2007 14:17
av milcom
jumbo skrev:
Er vel mest av alt et spørsmål om hvor langt man vil tøye strikken og hvor langt unna konstant skruing man ønsker å være
Hehe.. ja, det er jo om å gjøre å skru minst mulig:)
Legg innLagt inn:20 mar 2007 17:33
av milcom
Hva om man vil ha mere en 300hk da? la oss si 400hk:) va må man ut med ca da? og hva trenger man?
Legg innLagt inn:20 mar 2007 17:50
av Andy_Celica
milcom skrev:Hva om man vil ha mere en 300hk da? la oss si 400hk:) va må man ut med ca da? og hva trenger man?
Da beynner det å balle på seg.
En kort samensetting.
Smidd bunndel, bør gjøre noe med toppen (er ikke nødvendig men greit) og større turbo, samt datasprut.
og du bør oppgradere clutch og svinghjul
Legg innLagt inn:20 mar 2007 17:59
av milcom
hmm.. hørtes ikke så ille ut det:) når man først skal påkoste bilen masse penger er det jo like greit å gjøre det skikerlig:P
Clutch kommer jeg til å bytte uansett:)
Legg innLagt inn:20 mar 2007 18:43
av jumbo
Andy_Celica skrev:milcom skrev:Hva om man vil ha mere en 300hk da? la oss si 400hk:) va må man ut med ca da? og hva trenger man?
Da beynner det å balle på seg.
En kort samensetting.
Smidd bunndel, bør gjøre noe med toppen (er ikke nødvendig men greit) og større turbo, samt datasprut.
og du bør oppgradere clutch og svinghjul
Og ikke minst stempler, råder, veiv etc etc... har inntrykk av at når man først starter på den balletten baller det på seg veldig veldig fort.