Side 1 av 1
litt "småproblemer" etter clutchbytte
Legg innLagt inn:19 mar 2007 20:50
av funkyfung
Fikk bytta clutch i helga men når når jeg presser inn pedalen må jeg heeelt i bånn med den før den skal kopple ut, sånn var den ikke før..har lufta hele driten flere ganger nå..har søkt litt på forumet men ikke klart å komme fram til noe konkrert måte og fikse dette på...er det noe form for justering eller noen slikt som gjør at jeg slipper å bånne pedalen når jeg skal sjifte gear?Det er en uorginal clutch vell og merke, men skulle tåle en del mere effekt!Må jeg kansje forlenge armen på slavesylindern??
Noen som kan hjelpe meg...alt jeg vil er at clutchen koppler inn og ut uten å bånne pedalen helt i gulvet

Legg innLagt inn:19 mar 2007 21:30
av Andy_Celica
Slik ble min etter at jeg bytta til en oppgradert clutch også, hvis jeg hadde bilen i 1 giret og rusa opp til ca 7000rpm så begynte bilen å trille sakte fremover.
Men det sitter en skrue på clutc pedalen og hvis du skrur den lenger inn så vil pedalen ta lenger ute, (var ihvertfal slik på celican)
Håper dette hjelper

Legg innLagt inn:19 mar 2007 22:06
av Christian
Det er en justeringsmulighet på clutchpedalen ja

Legg innLagt inn:20 mar 2007 22:22
av funkyfung
takk for hjelpa..da var det fiksa

Legg innLagt inn:29 mar 2007 08:23
av Dr.Ling
Har også skifta clutch (SPEC stage 2, altså ikke puck'et og med fjæret senter) og har nesten samme problemet, vel ikke helt problem, men må trykke pedalen i bånn for å løse ut. Pedalen er justert ganske så langt ut, så den ligger noe høyere enn bremsepedalen. Synes nesten det har blitt noe bedre etterhvert, kanskje det er slik etter de fleste clutchbytter? Nesten som man hører clutchen ta i selv i fri (hørerturtallet går litt ned om jeg slipper clutchen i fri)
Legg innLagt inn:29 mar 2007 11:39
av Sven
Dr.Ling skrev:Nesten som man hører clutchen ta i selv i fri (hørerturtallet går litt ned om jeg slipper clutchen i fri)
Det er vel fordi motoren må dra med seg deler av girkassa også
correct me if i'm wrong...
Legg innLagt inn:29 mar 2007 13:46
av Dr.Ling
Du har helt sikkert rett Sven, men fenomenet er mye tydeligere etter clutchskifte.