Side 1 av 1
Skjørtebank-borre opp?
Legg innLagt inn:22 mar 2007 17:53
av Mr2Even
Jeg har nok fått skjørtebank

Det er undertrykk i motoren, ulyd når den er kald og den akselrerer dårlig (Ventlilene er helt fine/ikke for stor klaring) Snakket med en på sylinderservice og han sa jeg kan borre opp og sette inn 1mm større stempler. Går dette bra tro? Det var visst 8 eller 6 mm til kjølekanalene..
Legg innLagt inn:22 mar 2007 18:25
av Mr2Even
Jeg tenkte å trimme litt i tillegg. Kan nye kamaksler , stempler og justerbare kamdrev fås kjøpt som komplette kit ? Når man gjør dette, trenger man da å bytte veiv, rådelagre og div også, for at det skal holde ? Må sies at motoren bare har gått 65000 etter full overhlding..
Legg innLagt inn:22 mar 2007 20:07
av Larsen
Husker aldri om du har na eller turbo. uansett så skal det mye hk til før veiva må byttes på begge to. Veiv og rådelager er greit å bytte da først motoren er tatt ifra hverandre, samt å måle den. Hvis jeg husker riktig så kommer de smidde stemplene i .020 og .040 oversize altså ca 0.5mm og 1mm.
Legg innLagt inn:22 mar 2007 20:10
av mr2cato
han har NA
Legg innLagt inn:22 mar 2007 22:13
av Mr2Even
Larsen skrev:Husker aldri om du har na eller turbo. uansett så skal det mye hk til før veiva må byttes på begge to. Veiv og rådelager er greit å bytte da først motoren er tatt ifra hverandre, samt å måle den. Hvis jeg husker riktig så kommer de smidde stemplene i .020 og .040 oversize altså ca 0.5mm og 1mm.
Jeg har na!

ok.. hvor mye større blir volumet visst man borrer opp til ca 1mm større stempler ? 0,2 liter større?
Legg innLagt inn:22 mar 2007 22:22
av Larsen
Tror det er snakk om 43cc isåfall så du tjener nok ingen hk på det.