Side 1 av 1

AEM ems på supra j-spec

Legg innLagt inn:28 mar 2007 18:17
av demon
har en AEM ecu som er bestilt fra usa hvordan vil den da passe på en J-spec ecu? vet jo at det er endel forskjeller på en us-spec og en j-spec bla. dyse motstand. vil denne ecu fortsatt være "plug'n play" eller må det endres no verdier i ecu føre oppstart?

taker for svar

Re: AEM ems på supra j-spec

Legg innLagt inn:28 mar 2007 20:14
av TOYPARTS
demon skrev:har en AEM ecu som er bestilt fra usa hvordan vil den da passe på en J-spec ecu? vet jo at det er endel forskjeller på en us-spec og en j-spec bla. dyse motstand. vil denne ecu fortsatt være "plug'n play" eller må det endres no verdier i ecu føre oppstart?

taker for svar
det fungerer ikke siden du har høyohms dyser på din japspec, da må du bytte dyser eller koble opp en peak and hold boks

Re: AEM ems på supra j-spec

Legg innLagt inn:28 mar 2007 23:13
av demon
TOYPARTS skrev:
demon skrev:har en AEM ecu som er bestilt fra usa hvordan vil den da passe på en J-spec ecu? vet jo at det er endel forskjeller på en us-spec og en j-spec bla. dyse motstand. vil denne ecu fortsatt være "plug'n play" eller må det endres no verdier i ecu føre oppstart?

taker for svar
det fungerer ikke siden du har høyohms dyser på din japspec, da må du bytte dyser eller koble opp en peak and hold boks
hmmmm f@*#!!!!!!

hva er mest fornuftig?? invistere i no gromme lav ohm dyser eller skaffe en slik boks??

toyparts: er dette noe du har el? en av delene??

Re: AEM ems på supra j-spec

Legg innLagt inn:29 mar 2007 06:58
av TOYPARTS
demon skrev:
TOYPARTS skrev:
demon skrev:har en AEM ecu som er bestilt fra usa hvordan vil den da passe på en J-spec ecu? vet jo at det er endel forskjeller på en us-spec og en j-spec bla. dyse motstand. vil denne ecu fortsatt være "plug'n play" eller må det endres no verdier i ecu føre oppstart?

taker for svar
det fungerer ikke siden du har høyohms dyser på din japspec, da må du bytte dyser eller koble opp en peak and hold boks
hmmmm f@*#!!!!!!

hva er mest fornuftig?? invistere i no gromme lav ohm dyser eller skaffe en slik boks??

toyparts: er dette noe du har el? en av delene??
Har alt vi, ring meg.

Legg innLagt inn:29 mar 2007 12:58
av bjornalf
Fuel Injectors
The AEM PEMS requires the use of “saturated” or high-impedance fuel injectors. If “Peak and Hold” or low impedance injectors are to be used, an injector resistor must be used or you will damage the ECU. Resistors can be purchased from AEM. The PNP version of the AEM PEMS is configured for the stock injectors and no additional parts are required.

er ikke dysene på j-spec high impendence... tror d...

Legg innLagt inn:30 mar 2007 19:59
av demon
nå har vel J-spec'en høy impedans ja.

bjornalf: hvor fant du dette?

Legg innLagt inn:03 apr 2007 18:17
av bjornalf
har aem selv så dette fulgte me i en readme fil... mn som du ser har jeg tatt feil siden dette er en pnp unint altså en plug and play unit som sikkert er konfigurert etter us spec supraer altså desverre lav omhs dyser... pokker ser ut som jeg må kjøpe flere dyser hehhe..

Legg innLagt inn:13 apr 2007 00:19
av NAGIK-RACING
det er ikke noe problem å bruke høy ohm dyser på en ecu som er beregnet til low ohm. det som skjer er at du får redusert åpningstid med høy ohms dyser pga.
lav ohms dysene har peak hold= åpner-holder-lukker.... mens høy ohm kjører i åpne-lukker.
for å si det enkelt

har kjørt 550cc siemen 12ohm på cosworth, og L6 ecu som er beregnet til 2-6 ohm. du må kompensere med bensintrykk pga, at mappet er satt for peak and hold.

lav ohms dyser på en ecu som skal ha high ohm dyser uff uff det går ikke så veldigt bra i lengde. går greit til du begnner og kjøre opp duty cyclen til 70+ % og etter det så begynner det å ryke av ecuen din å så er det natta

Legg innLagt inn:13 apr 2007 07:07
av TOYPARTS
NAGIK-RACING skrev:det er ikke noe problem å bruke høy ohm dyser på en ecu som er beregnet til low ohm. det som skjer er at du får redusert åpningstid med høy ohms dyser pga.
lav ohms dysene har peak hold= åpner-holder-lukker.... mens høy ohm kjører i åpne-lukker.
for å si det enkelt

har kjørt 550cc siemen 12ohm på cosworth, og L6 ecu som er beregnet til 2-6 ohm. du må kompensere med bensintrykk pga, at mappet er satt for peak and hold.

lav ohms dyser på en ecu som skal ha high ohm dyser uff uff det går ikke så veldigt bra i lengde. går greit til du begnner og kjøre opp duty cyclen til 70+ % og etter det så begynner det å ryke av ecuen din å så er det natta
Det kan du ikke gjøre på aem nei, da ryker boksen, har prøvd det. står også spesifikk, men lykke til.