TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's AW11 (Bandit)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #449064  av ArildM
 
Tusen takk for skrytet, morsomt å høre at andre liker bilene mine også :)
Når dennne dukket opp på svenske skilter og halvveis oppbrukt var det at det var en MK1b og styleautostylinga som var en av de viktigste kriteriene for kjøp :)
Kunne gjerne ha tenkt meg en dønn original AW11 i garasjen, firkanta som bare 80tallet var, men om man skal style en MR2 er min vei å gå en av de aller fineste synes jeg :)
 #449076  av Phinex
 
Det må jeg si... Litt av en reise du har hatt med denne! Beundringsverdig tålmodighet og kampvilje! :)
Hadde jeg visst om din kontakt tror jeg neppe jeg hadde solgt min T16... :lol:

RÃ¥este MR2 mk1 her til lands, uten tvil. 8)
 #449079  av ArildM
 
Takk :) Gleden er stor når veien er lang å gå :)
Skal en bli glad i en ting må det være noe en må slite noen år for, og det kan jeg vel trygt si om MR2ene mine, som har vært trofaste både gjennom studietider og andre økonomisk vanskelige tider :)
 #449769  av ArildM
 
WP_20150617_001.jpg
WP_20150617_001.jpg (479.63 kiB) Vist 1986 ganger
SÃ¥ skjedde dette da :?

Så da blir det å få bilen opp på bukker og begynne å gjøre alt jeg bare har utsatt :oops:
I første omgang håper jeg at ingen ventiler er skadd, men det ser ut som at 20v blacktop er en interference motor, så det er vel 50% sjanse for at det har gått bra...
Hvis ikke er det vel bare å plukke av toppen og sende den til Tore topplokk :)

Reima var 3 år gammel, og delt i to. Den indre halvpart som var igjen var slapp og sløv, så usikker på om det er en strammer eller noe som har kødda seg til.

Ellers spekulerer jeg å å bygge om kjølesystemet, er litt miks og triks der etter at jeg fikk på plass motoren. Samt rett og slett shine motorrommet til perfeksjon, det ser ikke ut nerri der i forhold til resten av bilen :lol:
Kanskje jeg skulle be Paul Woods om å fikse meg en C60 kasse? Savner et lavere turtall i 80-100kmt. Mulig ny radiator siden den gamle er sliiiten, vurderer alu radiatoren på Ebay, men usikker på kvaliteten opp mot OEM.

Ellers er det jo en fin tid å sette på coiloverene nå som jeg alikavel faktisk må mekke litt på bilen. Kan ikke gjøre annet enn å le og bare skuve på og håpe den er på veien igjen til automessa i Trondheim i høst hvor den skal på show 8)
 #449774  av ArildM
 
Takk for tipset Viggo :)
Ser jevnt over ingen dårlige tilbakemeldinger av folka på MR2 Mk1 club på facebook som har den radiatoren jeg linka til, men er nok natt og dag i forskjell på den du linka til og den overstående mtp kvalitet?

Ny reg reim kommer til Toyota i mårra. Så får tia vise om motoren starter eller om jeg må gjøre adskillig mye mer :roll:
 #449795  av Freebird
 
Kjedelig med registerreimen. Krysser fingrene for at stempler og ventiler har overlevd. :)

Når det gjelder radiator så har jeg selv vurdert å kjøpe aluminium, men kommet frem til at det egentlig er helt unødvendig. For det første er kjølingen i den originale radiatoren mer enn god nok, da hele kjølesystemet er fullstendig overdimensjonert for motoren. For det andre blir disse bilene stort sett bare sommerkjørt og da vil en ny standard radiator fra f.eks RockAuto holde tre ganger så lenge som den som har stått der fra bilen var ny. :)
 #449797  av ArildM
 
Nja, var litt blandede erfaringer på MR2 Mk1 siden på Facebook også.
Rett og slett overkill, og den billige på Ebay korroderer raskt skrev de.

SÅ det blir nok en ny stock radiator når den tid kommer :) Begynner i alle fall å ha gjort nytten den som står der nå :)
 #450290  av ArildM
 
Vi kan i alle fall konkludere med at blacktoppen har ingen kompressjon lengre :roll:

Så da vet jeg F om jeg gidder å skru på den forbanna blacktoppen noe mer.
1. AW11 1 motorbytte før jeg solgte bilen
2. AW11en, altså denne:
16v motor, ras
20v silvertop, ras
20v blacktop, RAS!

Så jeg kjenner ingen lyst i hele min kropp til å mekke noe mere 4AGE.

Så da lurer jeg på, skal jeg selge?
Bytte til 1uz motor (alu V6)
Bytte til 4. gen 3sgte?

Dette er litt go big or go home for min del, jeg må finne noe som gjør at jeg får igjen gnisten i alle fall. Slik det er nå har jeg mest lyst å bare selge den som den står. Da den er mer til irritasjon enn til glede....

1MZ? :oops: 8)
 #450293  av celicat23
 
Selge den som den står er ikke noe alternativ. Da må du gå leke med den andre så lenge, og heller komme tilbake til denne når du har fått pustet ut og kommet over værste frusterasjonen. Nå som bilen ser ut som den gjør så må vel målet være å kunne kose seg med den, så jeg ville valgt minst mulig motstands vei og tatt alternativet som var enklest/mest utprøvd for å forsøke unngå noe mer tull.

Selge den? Snakk om noe du ville angret bittert! :wink:
 #450298  av ArildM
 
Men 4. gangen da! :shock: Er så lei :roll:

Har 5000 andre ting å finne på enn å ligge under den bilen for 1000ende gang å skru motor.
Skulle tro det var en italiensk pastakoker jeg hadde kjøpt meg! SIkkert hatt flere kjørte bil med en gammel Britisk bil fra British Leyland perioden :lol: :roll:

Men joda, den skal få stå til jeg har roet meg... Og mest trolig blir det vel å skru sammen den forbanna 20v motoren enda en gang til :roll:
 #450300  av mr2pondus
 
Er ikke 4agze et alternativ? Den motoren likte jeg godt. Med et større drev på motoren,så gikk den som ei kule.
 #450326  av Holger
 
uflaks da! jeg har hadd 4age motorer uten noen problem, å tørr å påstå jeg har satt de greit på prøve med tanke på hva de tåler :lol:

En ting med 4age er jo at de er utrolig enkle å greie å skru på!
det at regreima går av etter 3 år må det vært noe galt med strammer eller noe sånt, veldig enkelt å greit register på 4age så skal mye til får å montere det feil :P

om du tenker på 1uz så blir det litt i trangeste laget (v8) dog så er det gjort før...
ta ut blacktoppen å fiks den når du får gnisten tilbake, det er en motor som er helt rett for bilen din :)
 #450327  av Zepticon
 
Regner med det blir blå kevlar reim fra Gates neste gang?
EDIT: ser jo nå at den har hoppa av, ikke slitt seg? Virker veldig rart det ja...
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 76