TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's AW11 (Bandit)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #323727  av ArildM
 
Siden den andre tråden ble stengt så stiller jeg spørsmålet her:

Men tar et idiotisk spørsmål her: hva er simmering og hva heter det på engelsk?
Har funnet delenummer på kompett pakningssett på Toyodiy, regner med dette er kun noe Toyota kan skaffe? Inngår simmering som en del av et pakningssett? Og hva mer en simmering pakningssett og reg-reim bør en bytte hvis det ellers ser greit ut inni motoren?
 #323729  av mr2storbrua
 
Ikke sikker på hva simring er på engelsk, men er ganske sikker på at det følger med i et pakningssett, og dette burde jo toyota vite dersom du bestiller det derfra. Det skal ikke være noe problem å bestille jdm-deler fra toyota, men er mye enklere dersom du finner frem delenummer selv, de har ikke så mye peiling på forskjeller mellom modellene, og spesielt ikke på MR2.

Skal du bytte reg-reim, kan du vel like gjerne bytte vannpumpe og strammehjul i samme slengen. Motoren hadde vel stått en stund, så olja kan jo være grei å bytte. Sjekke dynamoreima, så du slipper skriking med en gang, den kan vel bli ganske morken etter et par år.
 #325560  av ArildM
 
Har begynt å forberede motorbytte i det siste. Kjøpt inn mye WD40 + Rustløser.

Ellers så er det handlet inn masse småting: Olje+filter, regreim, plugger +++

Pusset litt deler i går, men måtte selvfølgelig regne når jeg skulle lakke de røde delene så det ble ikke helt bra. Mulig jeg pusser ned og lakker på nytt senere. Ellers så gidder jeg ikke å legge noen superstor flid i å få det 110% pent, det blir skittent der uansett.

Bilder:
Huset til innsuget:
Inntak
Inntak
Picture 001.jpg (84.13 kiB) Vist 1858 ganger
Blokka etter litt startpussing:
Blokka
Blokka
Picture 002.jpg (99.12 kiB) Vist 1858 ganger
Ferdig lakket:
Ble "litt" bedre :)
Ble "litt" bedre :)
Picture 009.jpg (198.19 kiB) Vist 1861 ganger
EDIT: Lagde hull på dekslet som skal ligge foran kammene, var et jækla arbeid men tror det ble bra :)

Prøvemontering:
Prøvemontering1
Prøvemontering1
Picture 010.jpg (110.04 kiB) Vist 1859 ganger
Prøvemontering2
Prøvemontering2
Picture 011.jpg (147.81 kiB) Vist 1860 ganger
Det viktigste utseendemessig er å få lakkert toppdekselet sort (det som nå er sølv), eller så får jeg se om jeg orker å pusse ned og legge på nytt strøk på det som ble ødlagt i regnet. Utseende er uansett ikke avgjørende, så lenge motor går som den skal :wink:

Han som skal hjelpe meg å bytte motor kom hjem i dag, så jeg håper vi får startet på selve motorbyttet i løpet av uka :mrgreen:
 #325736  av Lørnings
 
Dette blir bra! :D Gi gass! :wink:
 #325771  av ArildM
 
Satser på at dette blir bra ja :) Skulle ha fått pusset litt mer.

Hvordan er det med pussing av eksosmanifold? Kan sikkert pusse til den er blank jeg, men vil det ikke da begynne å ruste etterpå?

Pratet med han som har bilen oppbevart og vi skal ta den ut over helgen.
Kan da ikke bli så bra med åpne ITB's på en Mr2 egentlig? Kun for utseende/lyd kanskje? Ser for meg at det er mye varm luft i det området og at det blir kaldere luft om en bruker luftfilter og rør ut mot siden?
 #326490  av ArildM
 
Fikk gjort litt i dag:
Ferdig lakket 1
Ferdig lakket 1
Picture 013.jpg (233.03 kiB) Vist 1856 ganger
Ferdig lakket 2
Ferdig lakket 2
Picture 014.jpg (285.33 kiB) Vist 1856 ganger
Prøvemontering, blir bra :)
Prøvemontering, blir bra :)
Picture 015.jpg (212.16 kiB) Vist 1860 ganger
Prøvemontering, blir bra :)
Prøvemontering, blir bra :)
Picture 016.jpg (232.03 kiB) Vist 1860 ganger
Har skrevet ut 100 sider med ledningsnettoversikter, vakumslangeoversikter og en heeel masse greier.
Mekanikeren ble ute på havet en uke ekstra, men sa han kom hjem i dag, så da starter vi vel med motorbyttet i morgen
 #326491  av Supramk3turbo
 
Blir veldig bra. Tøft med mini JZ :D Bare syntes den ligner litt :lol:
 #326503  av tojo
 
Utrolig flott bil,ser meget velholdt og strøken ut. Å så nice motor :D
Kommer du å viser den frem på ACR 12-14 Juni? :P
 #326525  av ArildM
 
Er jo en mini JZ, mangler bare et par sylindre :mrgreen: Er fornøyd med utseende på motoren nå, men gleder meg enda mere til å få den montert i bilen!

ACR, tja, det spørs en del hvor fort vi får montert motoren, vil helst være sikker på at alt fungerer før jeg legger i vei på en såpass lang tur :? Så realistisk sett så blir det vel heller til høsten eller til neste vårslipp :wink:

Forresten er ikke bilen så strøken lengre, rusta begynner å piple frem her og der så det trengs nok en grundig overhaling på sikt :?
 #326990  av mr2pondus
 
Dette går mot fete bøter :D !!
HÃ¥per du for skikkelig futt i dyret ditt!
 #326993  av ArildM
 
Håper virkelig det, fikk fart på mekanikeren min i går så vi får se om det blir resultater i løpet av uka ;)
Ellers så har jeg bestilt meg 240z skjermbreddere og AE86 Coupe vinge, så det dukker vel opp etter hvert. Må vel på med noen kraftige spacere om jeg skal bruke felgene jeg har nå, men det tar jeg som et luksusproblem :mrgreen:
 #326996  av mr2pondus
 
FEEEETtt! Hold oss oppdatert på ledningsnett-problematikken.(hvis det blir noen)
Er småsjuk for å bytte motor i min. Mk1 prosjekter følges med argusøyne :shock:
 #327023  av AE86 Drifter
 
Dette blir bra. :D
Tror Ae86 vingen kommer til å gjøre seg på mr2`n. 8)
 #327034  av ArildM
 
Vi får se hvordan det går med ledningsnett, hvis det blir trøblete sender jeg inn hele driten til Phoenix Tuning i USA som skulle tilpasse ledningsnettet 100% for 300USD inkludert frakta tilbake :) Mekanikeren min liker å jobbe for seg selv, så tror ikke jeg blir med så veldig mye på selve motorbyttet (ergo blir det lite bilder å se). Uansett sykt spent på resultatet til slutt :)

Blir en mini AE86 tematikk på bilen tenkte jeg (håper jeg ikke kopierer deg for mye AE86 drifter :lol: ), sorte skjermbreddere og sort AE86 vinge har jeg stor trua på :)
 #327049  av mr2pondus
 
Ser jaggu ut til at jeg får kjøre via Stjørdal,på vei til Praha i år. 8)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 76