TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's AW11 (Bandit)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #304511  av ArildM
 
Stakar Mr2 Mk1 min har gått som jobb bil siden jeg fikk den på skilter, noe den har fungert veldig bra som, men jeg har liksom unnet den noe litt bedre enn å være en bruksbil. Her om dagen, nærmere sagt siste dag jeg hadde planlagt å bruke bilen, fikk jeg rådebank på vei til teateret i Trondheim (jobboppdrag).

Mr2n er nå tauet bort til en god kamerat som har låve med ledig plass så da blir bilen plassert der. Siden den ikke skal brukes lengre (en Mazda 323 87' har tatt over jobben som bruksbil nå) så er planen full nedpussing i første omgang. Etterfulgt av blacktop og litt småstyling.

Nå forsvinner vel 30'000 som var planlagt brukt til oppussing av bil til momsregninger til staten på nyåret... Skal uansett prøve å få tatt litt bilder og oppdatert her på forumet etterhvert som ting skjer :) Blir jeg ikke ferdig til denne sommeren blir det Acr i det herrens år 2010 :shock:
 #304514  av ArildM
 
De kjipe sorte lyktene er forresten solgt, og planene om å sette på "carbon" speil er lagt på is.

Vinge, jupp jeg ser nå at Mk1 ikke er pen uten vinge, vurderer sånn vinge:
Bilde

Hvis ikke blir den originale Mk1 vingen satt på igjen.

Prøver meg med samme skjermbreddere som Steffen på forumet etter hvert også tipper jeg.
Hvordan er formeningene om Matt svart Mr2 Mk1 da? Hehe, må vel ta en hellakkering av bilen når den er ferdig oppusset.
Sist redigert av ArildM den 06 jun 2010 15:40, redigert 2 ganger totalt.
 #304670  av mk1 black limited
 
Mattsvart er jo kjempetøft, men jeg vet jammen ikke om det kler en mk1...
 #304694  av villejan
 
ArildM skrev:De kjipe sorte lyktene er forresten solgt, og planene om å sette på "carbon" speil er lagt på is.

Vinge, jupp jeg ser nå at Mk1 ikke er pen uten vinge, vurderer sånn vinge:
Bilde

Hvis ikke blir den originale Mk1 vingen satt på igjen.

Prøver meg med samme skjermbreddere som Steffen på forumet etter hvert også tipper jeg.
Hvordan er formeningene om Matt svart Mr2 Mk1 da? Hehe, må vel ta en hellakkering av bilen når den er ferdig oppusset.


Hvor fant du den bakvingen?

Den orinale min har sett bedre dager, ser jo ut som den har blitt bitt av en ildsint rabies besatt puddel.
 #304795  av ArildM
 
Det er det første bildet som poppet opp når jeg søkte på Ae86 Wing på google. Vingen er altså på ingen måte ment for Mr2, men jeg har et håp om at den kan passe med litt modifikasjoner.

Er veldig i tvil om farge da, enten sort eller en helt ren rød farge! Sort farge skjuler jo mye av formene en bil faktisk har :?

Bilde
Boyd Red er jo en nydelig farge da :wink:
 #305549  av Anders gullstein
 
Det er litt jobb å bytte farge da, alt av innvendig dører, framre bagasjerom, motorrom osv må stå i stil. Så jeg ville nok gått for noe i rødt. Mattsort er jeg litt redd kan få den til å se litt ustrøken ut om du skjønner. Kult på noen biler, men tror ikke en mk1 passer til det.
 #305560  av ArildM
 
Oi, det er sant ja. Nei blir nokk lakket i samme farge som bilen er i hvis det skal lakkes på nytt.
Har tenkt kjedelige og kjipe tanker i det siste, men ser at som selvstendig næringsdrivende blir det vanskelig for meg å eie denne bilen så det er mulig den blir solgt til våren... Har ikke tålmodighet til å vente 2 år på å få den på veien så da er det bedre at noen andre får glede av bilen. Kjipt men må vel bare se virkeligheten :|

Får kjøpe meg ny Mr2 Mk1 når en har bedre råa :)
 #305844  av mr2pondus
 
Først nå fant jeg ut at det tråd ute på goddyret ditt! Kombinasjonen av SC/US lykter og Style Auto var jo smått genial! 8)
Må se til å få på mine og.
Tøff kjerre du har der! :mrgreen:
 #305890  av ArildM
 
Huff må ikke komme med slike kommentarer, får jo bare enda mindre lyst å selge bilen min. Nei hver gang jeg er innom på låven å kikker på (den nedrusta) skjønnheten så får jeg mindre og mindre lyst å selge, så vi får se :) Om jeg og de jeg jobber med selger ørtenogførti teatersystemer (www.tta-sound.com) før jul og jeg jobber enda mer enn jeg gjør nå så skal jeg vel få råa til å beholde bilen. Det er jo en sjelden sak å se på veien :)

Hadde gjort vondt å måtte selge den til skampris, sånn 30'000 eller noe, til noen som bare hadde tullingkjørt den og vraka den rundt neste svingen :shock:
 #306038  av Anders gullstein
 
Du frigjør ikke all verdens kapital på å selge den da, så du får se an da vettu. Om det er full krise, så tror jeg disse bilene (ihvertfall din) går fort unna om de blir lagt ut til salg.
 #306059  av Gt-4-Ever
 
pen bil. :) Ser du har investert i mørke frontlykter..hvordan er disse? Ser bra ut. :) Vurderer slike selv. Hva måtte du ut med for de?
 #306066  av ArildM
 
De mørke frontlyktene ble rimelig rakst byttet ut når det begynte å bli mørkt ute.
De ser kule ut, men når det er mørkt er det som å kjøre med 2 lommelykter med batterier som har stått i siden 1999 da du kjøpte lykta :|

Kosta en slikk og absolutt ingenting i fra Ebay i sommer, tipper det ble 4-500 for to lykter med blå pærer i (prøvde også andre pærer i samme lykta uten hell).
 #306073  av Terjen
 
ArildM skrev:De mørke frontlyktene ble rimelig rakst byttet ut når det begynte å bli mørkt ute.
De ser kule ut, men når det er mørkt er det som å kjøre med 2 lommelykter med batterier som har stått i siden 1999 da du kjøpte lykta :|

Kosta en slikk og absolutt ingenting i fra Ebay i sommer, tipper det ble 4-500 for to lykter med blå pærer i (prøvde også andre pærer i samme lykta uten hell).
Stemmer, har sånne jeg og, bare de som er blanke. Lyser best oppi tretoppene, ubrukelige lykter men ser jo ikke så verst ut.. :)
 #323598  av ArildM
 
Har vært stillstand her ja, har nesten ikke sett bilen siden den ble satt inn på låve i høst... Leste gjennom tråden nå og skammer meg over å ha brukt penger på de plastikk speil og de sorte lykter, men men, bra en tar til fornuft. Bilen skal beholde original farge, mulig det blir noen skjermbreddere, og kanskje en annen vinge men det får skje etter hvert.

Nå begynner det i alle fall å bli på tide å få bilen på veien igjen! Og endelig skjer ting også:
viewtopic.php?f=68&t=31544&p=323591#p323591

Var på Hamar i går og hentet en 20V Silvertop motor, har folk som skal skifte motor, og firma i USA som skal ordne ledningsnettet (funnet på Club4AG.com).

Planen for motor er egentlig ganske små da 20v motorene er godt optimaliserte i fra før av. Mulig det blir handlet inn Blacktop ECU for å øke turtallssperre og unngå AFM sensoren, slik at en på sikt kan kjøre åpne ITB's. Ellers blir det kanskje lettet svinghjul og clutch.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 76