Toyota Supra 94' TT selges, svært god stand
Legg innLagt inn:30 mar 2007 18:18
Først, alf beklager at jeg har stjålet litt tekst fra din salgspost, men det var ganske utfyllende det du hadde skrevet 
Jeg vurderer med knust hjerte å selge min kjære Supra pga skattesmell og diverse andre økonomiske grunner.
Forhistorie:
Tidligere eier importerte denne i Mars 2003, da hadde den gått 97.000km. Den hadde til da ikke vært vinterkjørt, omtrent ingen modifiseringer og hadde kun hatt service på toyota-verksted.
Motor & drivverk:
Motoren går fint, jevnt og stille og er sinnsvakt momentkraftig. Drivverket er tight og fint.
Byttet hjullagerbak i fjor (skiftet på begge sider for sikkerhet skyld). Det ble også skiftet oljekjøleren til bakakslingen i 2004, da denne hadde fått en liten lekkasje. (Har liten tro på reparering av slike deler) Større ting/reparasjoner etc. i den grad det har vært noe, er utført av Toyota Hell Bil i Trondheim. (man får vel bekreftet dette og all annen norsk historikk vedrørende bilen, om man tar kontakt med dem)
Det er også montert komplett Defa WarmUp motorvarmerpakke på bilen, blant annet pga. at jeg ikke har samvittighet til å starte en turbomotor på vinterstid UTEN noen form for forvarming. Pakken inkluderer; motorvarmerelement, 1400w kupevifte, innvendig tidsur (med auto-funksjon) samt vedlikeholdslader til batteriet. Dette er landets eneste mkIV Supra med motorvarmer installert pr. i dag…og monteringsskjema er innsendt til Defa AS for videreformidling til andre forhandlere.
Endringer på motoren er som følger;
Det er montert ett Blitz NUR Spec R eksos-anlegg, som er av ekte rustfritt stål (av ordentlig type...i motsetning til de fleste andre "rustfrie" anlegg på markedet til supran)
Katalysator No2 er fjernet, for å la motoren puste lettere. Kat. No.1 har med vitende og vilje fått være i fred, da denne er essensiell for å få en slik motorkraftig bil igjennom fks. EU-kontroll. Originalfilteret er erstattet av ett K&N innsatsfilter. Det er montert en Greddy FCD, Greddy Profec B-Spec II og en Blitz Dual Turbotimer.
Understell og bremser:
Har skiftet kalippere hele veien rundt, i fjor, da de som sto på bilen var lakkert røde. (Noe jeg ikke synes passet bilen, da jeg ville ha en mest mulig original og clean look). Skiftet samtidig klosser og skiver bak samt samt klosser foran da skivene var i alt for god stand til å skiftes
Det ble montert TEIN coilovers (justerbare i høyde og hardhet) tidligere i år.
Eksteriør:
Originalfelgene med 235/45-17” sommerdekk foran, og 255/40-17” bak følger med bilen.
Ellers er det Skiftet til 97+ (blanke) frontblinklykter og sideblinklykter (de originale er orange).
Skiftet til 97+ baklykter, med ”dobbel-belysning” Disse er MYE penere!
Bilen er originalt vingeløs….noe som er ytterst sjeldent! …og dette synes jeg gir bilen en mye cleanere look, samt at det gjør at designet om mulig ser enda mer tidløst ut.
Helt ny frontrute er montert pga steinsprang.
Dugg i frontlykter, så disse bør man vurdere å bytte.
Interiør:
Dashbord-panelet som utgjør ”fører-cockpiten” er lakkert i mørk matt sølv, meget pent utført. Ble gjort før jeg kjøpte den, trolig av profesjonelle. Fikk også til slutt tak i, etter mye om og men, originale dørmatter i sort i 2004.
Stereo:
(Dette kan medfølge mot ett lite tillegg i pris)
Headunit: Pioneer DEH-P88RS
Fronts: Rockford Fosgate Type RF 6,5"
Rearfill: Rockford Fosgate Power 6,5"
Bootspeakers: Rockford Fosgate Power 6,5"
Amp front/rear: Rockford Fosgate T80004
Amp Sub: Rockford Fosgate T20001BD
Subs: 2 x Rockford Fosgate T112D4
Det ble også brukt Monster Cable-utstyr for rundt 4.500,- samt att byggingen/monteringen av selve anlegget kom seg på i underkant av 35.000,-!!
Ellers:
Bilen har en Defa 821XG bilalarm montert, som gjør at man blant annet slipper egenandel ved tyveri hos de fleste forsikringsselskap
Bilen er EU godkjent i 2006 ved å justere lykter og skifte et skiltlys bak. Ingen anmerkninger med andre ord
Bilen er i all hovedsak bare kjørt av meg selv, da min samboer ikke har førerkort.…og jeg må vel kanskje legge til at jeg personlig har kjørt bilen særdeles rolig og aldri på høyt turtall med kald motor. Bilen var meget pent behandlet da jeg fikk den, og det må være lov å innrømme at jeg har prøvd å holdt det på samme nivå.
Det må vel også nevnes at oppfatningen av bilen hos Toyota Hell Bil i Trondheim er at ”dette mest sannsynligvis er den mest velholdte mkIV Supraen i landet”
Utvendige bilder kommer i neste uke da sommerfelgene kommer på
Legger likevel med et eldre bilde av de "gamle" sommerfelgene
Jeg må vel avrunde med å si at jeg nok ikke hadde solgt bilen om jeg hadde hatt mulighet til å beholdt den, for det vil ta mange år å finne ett like velholdt eksemplar igjen…om det i det hele tatt lar seg gjøre.
EDIT: det er kun 17" som følger med bilen med splitter nye sommerdekk.

Jeg vurderer med knust hjerte å selge min kjære Supra pga skattesmell og diverse andre økonomiske grunner.
Forhistorie:
Tidligere eier importerte denne i Mars 2003, da hadde den gått 97.000km. Den hadde til da ikke vært vinterkjørt, omtrent ingen modifiseringer og hadde kun hatt service på toyota-verksted.
Motor & drivverk:
Motoren går fint, jevnt og stille og er sinnsvakt momentkraftig. Drivverket er tight og fint.
Byttet hjullagerbak i fjor (skiftet på begge sider for sikkerhet skyld). Det ble også skiftet oljekjøleren til bakakslingen i 2004, da denne hadde fått en liten lekkasje. (Har liten tro på reparering av slike deler) Større ting/reparasjoner etc. i den grad det har vært noe, er utført av Toyota Hell Bil i Trondheim. (man får vel bekreftet dette og all annen norsk historikk vedrørende bilen, om man tar kontakt med dem)
Det er også montert komplett Defa WarmUp motorvarmerpakke på bilen, blant annet pga. at jeg ikke har samvittighet til å starte en turbomotor på vinterstid UTEN noen form for forvarming. Pakken inkluderer; motorvarmerelement, 1400w kupevifte, innvendig tidsur (med auto-funksjon) samt vedlikeholdslader til batteriet. Dette er landets eneste mkIV Supra med motorvarmer installert pr. i dag…og monteringsskjema er innsendt til Defa AS for videreformidling til andre forhandlere.
Endringer på motoren er som følger;
Det er montert ett Blitz NUR Spec R eksos-anlegg, som er av ekte rustfritt stål (av ordentlig type...i motsetning til de fleste andre "rustfrie" anlegg på markedet til supran)
Katalysator No2 er fjernet, for å la motoren puste lettere. Kat. No.1 har med vitende og vilje fått være i fred, da denne er essensiell for å få en slik motorkraftig bil igjennom fks. EU-kontroll. Originalfilteret er erstattet av ett K&N innsatsfilter. Det er montert en Greddy FCD, Greddy Profec B-Spec II og en Blitz Dual Turbotimer.
Understell og bremser:
Har skiftet kalippere hele veien rundt, i fjor, da de som sto på bilen var lakkert røde. (Noe jeg ikke synes passet bilen, da jeg ville ha en mest mulig original og clean look). Skiftet samtidig klosser og skiver bak samt samt klosser foran da skivene var i alt for god stand til å skiftes

Det ble montert TEIN coilovers (justerbare i høyde og hardhet) tidligere i år.
Eksteriør:
Originalfelgene med 235/45-17” sommerdekk foran, og 255/40-17” bak følger med bilen.
Ellers er det Skiftet til 97+ (blanke) frontblinklykter og sideblinklykter (de originale er orange).
Skiftet til 97+ baklykter, med ”dobbel-belysning” Disse er MYE penere!
Bilen er originalt vingeløs….noe som er ytterst sjeldent! …og dette synes jeg gir bilen en mye cleanere look, samt at det gjør at designet om mulig ser enda mer tidløst ut.
Helt ny frontrute er montert pga steinsprang.
Dugg i frontlykter, så disse bør man vurdere å bytte.
Interiør:
Dashbord-panelet som utgjør ”fører-cockpiten” er lakkert i mørk matt sølv, meget pent utført. Ble gjort før jeg kjøpte den, trolig av profesjonelle. Fikk også til slutt tak i, etter mye om og men, originale dørmatter i sort i 2004.
Stereo:
(Dette kan medfølge mot ett lite tillegg i pris)
Headunit: Pioneer DEH-P88RS
Fronts: Rockford Fosgate Type RF 6,5"
Rearfill: Rockford Fosgate Power 6,5"
Bootspeakers: Rockford Fosgate Power 6,5"
Amp front/rear: Rockford Fosgate T80004
Amp Sub: Rockford Fosgate T20001BD
Subs: 2 x Rockford Fosgate T112D4
Det ble også brukt Monster Cable-utstyr for rundt 4.500,- samt att byggingen/monteringen av selve anlegget kom seg på i underkant av 35.000,-!!
Ellers:
Bilen har en Defa 821XG bilalarm montert, som gjør at man blant annet slipper egenandel ved tyveri hos de fleste forsikringsselskap
Bilen er EU godkjent i 2006 ved å justere lykter og skifte et skiltlys bak. Ingen anmerkninger med andre ord
Bilen er i all hovedsak bare kjørt av meg selv, da min samboer ikke har førerkort.…og jeg må vel kanskje legge til at jeg personlig har kjørt bilen særdeles rolig og aldri på høyt turtall med kald motor. Bilen var meget pent behandlet da jeg fikk den, og det må være lov å innrømme at jeg har prøvd å holdt det på samme nivå.
Det må vel også nevnes at oppfatningen av bilen hos Toyota Hell Bil i Trondheim er at ”dette mest sannsynligvis er den mest velholdte mkIV Supraen i landet”
Utvendige bilder kommer i neste uke da sommerfelgene kommer på

Jeg må vel avrunde med å si at jeg nok ikke hadde solgt bilen om jeg hadde hatt mulighet til å beholdt den, for det vil ta mange år å finne ett like velholdt eksemplar igjen…om det i det hele tatt lar seg gjøre.
EDIT: det er kun 17" som følger med bilen med splitter nye sommerdekk.