Side 1 av 1

Har DU hatt slakk i sylinderforing i spindel bak?

Legg innLagt inn:31 mar 2007 20:42
av Master
Leser litt om dette på mr2oc.

Snakker om den eneste foringa som ikke går an å bytte i understellet bak. Det er en "sylinderforing" som er presset inn i spindelen originalt og skal ikke kunne byttes. Får man slakk i denne må man bytte hele spindelen til en kostnad av garantert flere tusen kr.

Ønsker info fra de av dere som evt har/har hatt slakk i denne foringa.

Jeg mener jeg har en ørliten slakk i den (ikke nok til at dekket flytter noe på seg ved at man tar tak i dekket på kl3 og kl9 og rykker/dytter) men at det gir etter noe er jeg nærmest sikker på. Skal det være sånn at man kan ta tak i staget som er festet i foringen og rotere dette hvertfall 30 grader hver vei?

Snakker om denne SUSPENSION ARM
Bilde

Legg innLagt inn:31 mar 2007 23:23
av Christian
Jeg kan i alle fall bevege de armene... Tror ikke jeg har noen ulyder bakfra.

Har kjøpt slike spindler til gti hos toyota, de kosta 2500pr stk. Begge ligger i garasjen og er ikke brukt :x (Ett av mine dåligere kjøp)

Legg innLagt inn:31 mar 2007 23:29
av larsst185
det der har jeg forska litt på.di leveres løs til camry feks å de passer på celica.prøv dette:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=8129

Legg innLagt inn:01 apr 2007 12:31
av Master
Hmmm... kan noen bekrefte om spindlene er lik der den foringa sitter på alle sw20? uansett motor/abs etc.

Hvis det stemmer at disse foringene passer er det jo genialt!

Legg innLagt inn:01 apr 2007 13:46
av Dr.Ling
Iflg EPC er de ganske like, men obs forskjellig delenumre på muttrene, så kanskje de ikke er like alikevel. Ser ut som de 8912-9112 solgte staget i 3 deler, mens 9112-> solgte hele i ett.

Legg innLagt inn:10 apr 2007 21:08
av larsst185
mulig at hullet i foringa er til 12mm bolt mens hullene i staget til mr2 er 10 mm,dvs de må borres opp 2mm.mener jeg gjorde det sånn på en mr2 jeg skifta på.gikk finfint.