TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Marlboro`s MR2

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #327574  av marlboro1310
 
Ja er 2 år siden jeg har oppdatert denne posten, noen bilder har forsvunnet ser jeg...men for å holde liv i posten om min bil, så slenger jeg opp etpar bilder med litt oppdateringer.
Vedlegg
En solskinnsdag....JPG
En solskinnsdag....JPG (524.43 kiB) Vist 4637 ganger
rett etter jeg kjøpte den og hadde fått på hvite blinks og 17"
rett etter jeg kjøpte den og hadde fått på hvite blinks og 17"
My ride....JPG (547.85 kiB) Vist 4639 ganger
Min MR2 når den var GTi & en kompis sin MK1
Min MR2 når den var GTi & en kompis sin MK1
MR2 MK1&MK2.JPG (522.1 kiB) Vist 4638 ganger
MR2 Turbo & Porsche Carerra 4x4
MR2 Turbo & Porsche Carerra 4x4
14062008541.jpg (56.48 kiB) Vist 4835 ganger
koppholder, en genial installering har jeg funnet ut :)
koppholder, en genial installering har jeg funnet ut :)
Foto0163.jpg (328.42 kiB) Vist 4638 ganger
 #327575  av marlboro1310
 
småsnax
Vedlegg
nyfelgene 8x17
nyfelgene 8x17
FDfg.JPG (323.46 kiB) Vist 4637 ganger
matter med logo fra www.twosrus.com
matter med logo fra www.twosrus.com
Foto0165.jpg (217.83 kiB) Vist 4637 ganger
innstegslister med logo fra Ebay
innstegslister med logo fra Ebay
Foto0182.jpg (180.84 kiB) Vist 4637 ganger
denne motoren står i nå. Gen3 turbo med div mods: HKSfilter,BlitZ eksos,Phoenix Power IC,HKS dumpvalve,Apexi power FC, ladetrykk 1,3 --> benket til 280hk på hjula & 322hk i motor hos JapanTunig Trondhjem  (beklager dårlig bilde) de andre bildene av motor er for stor til å legge ut. Bedre bilder kommer.
denne motoren står i nå. Gen3 turbo med div mods: HKSfilter,BlitZ eksos,Phoenix Power IC,HKS dumpvalve,Apexi power FC, ladetrykk 1,3 --> benket til 280hk på hjula & 322hk i motor hos JapanTunig Trondhjem (beklager dårlig bilde) de andre bildene av motor er for stor til å legge ut. Bedre bilder kommer.
Foto0234.jpg (819.07 kiB) Vist 4639 ganger
slik det så ut uten koppholder
slik det så ut uten koppholder
_MG_3565.JPG (197.45 kiB) Vist 4637 ganger
 #327576  av marlboro1310
 
mere
Vedlegg
kraftlednig :P
kraftlednig :P
_MG_3684.jpg (301.46 kiB) Vist 4637 ganger
karosserimessig har jeg bestemt meg for å holde bilen helt original, da jeg elsker MR2ens originale linjer
karosserimessig har jeg bestemt meg for å holde bilen helt original, da jeg elsker MR2ens originale linjer
_MG_3801.jpg (280.81 kiB) Vist 4637 ganger
turbomotorluke
turbomotorluke
_MG_3788.jpg (156.07 kiB) Vist 4637 ganger
gamlefelgene 7,5x17 (er forøvrig tilsalgs om noen trenger herjefelger)
gamlefelgene 7,5x17 (er forøvrig tilsalgs om noen trenger herjefelger)
_MG_3786.jpg (112.9 kiB) Vist 4637 ganger
92+ frontleppa er vel noe av det eneste av plast jeg har satt på, den bygger noe mere ned, og gir ett penere preg. Detta veit vi...
92+ frontleppa er vel noe av det eneste av plast jeg har satt på, den bygger noe mere ned, og gir ett penere preg. Detta veit vi...
_MG_3538.jpg (337.96 kiB) Vist 4637 ganger
 #327578  av marlboro1310
 
nyeste bildene av bilen..
Vedlegg
nytt ratt ble det også, det gamle ble rosa...
nytt ratt ble det også, det gamle ble rosa...
SDC10234.JPG (273.66 kiB) Vist 4637 ganger
HKS turbotimer på rattstammen, nytt originalt girskinn og girkule.
HKS turbotimer på rattstammen, nytt originalt girskinn og girkule.
SDC10235.JPG (276.27 kiB) Vist 4637 ganger
neste plan er hellakkerings, men når...?
neste plan er hellakkerings, men når...?
SDC10230.JPG (282.85 kiB) Vist 4638 ganger
BlitZ eksos, Gen3 vinge,midtplate med lys, og høyt integrert gen3 bremselys. Bilen har også fått justerbare gule Koni & Eibach Pro senkefjærer 25mm.
BlitZ eksos, Gen3 vinge,midtplate med lys, og høyt integrert gen3 bremselys. Bilen har også fått justerbare gule Koni & Eibach Pro senkefjærer 25mm.
SDC10225.JPG (280.14 kiB) Vist 4638 ganger
 #327579  av marlboro1310
 
interiør
Vedlegg
bedre bilder kommer, men alle jeg har er av 3000pixler ganger dæven...
bedre bilder kommer, men alle jeg har er av 3000pixler ganger dæven...
Foto0218.jpg (635.29 kiB) Vist 4637 ganger
BlitZern
BlitZern
Foto0217.jpg (427.8 kiB) Vist 4637 ganger
 #327580  av marlboro1310
 
japantuning
Vedlegg
flere bilder er på vei..
flere bilder er på vei..
japantuning.JPG (496.3 kiB) Vist 4640 ganger
here she goes
here she goes
dynorun.jpg (54.35 kiB) Vist 4790 ganger
n848025511_7124821_7822079.jpg
n848025511_7124821_7822079.jpg (46.97 kiB) Vist 4791 ganger
saltfjellet på vei hjem
saltfjellet på vei hjem
n848025511_7124825_423545.jpg (53.7 kiB) Vist 4790 ganger
hjemme
hjemme
n848025511_7124814_5400305.jpg (63.96 kiB) Vist 4793 ganger
 #327815  av marlboro1310
 
...
Vedlegg
resultatet fra benking hos Japantuning Trondhjem: 280hk på hjula v\1.3bar  322hk i motor.
resultatet fra benking hos Japantuning Trondhjem: 280hk på hjula v\1.3bar 322hk i motor.
SDC10217.JPG (268.9 kiB) Vist 4656 ganger
356nm ved 5250rpm
356nm ved 5250rpm
SDC10218.JPG (270.79 kiB) Vist 4653 ganger
 #327834  av pkgrette
 
det er fett bra tall. trur jeg skal få mappa min jeg å :D:D
 #327901  av marlboro1310
 
Ja er kjempefine tall synes jeg også,og følelsen av forsterket respons og kraft samtidig er veldig behagelig. men...det negative, (om det er lov til å trekke inn følgende argument når det er snakk om trimming) er at hun krever literen på mila nå, nesten uansett kjøring...var vant med ett stykke under literen.

men...

som jeg sa i en annen post, "Its supposed to hurt when sparring with Tyson." :P
 #328184  av marlboro1310
 
legger ut noen Toyotabilder fra ifjor :)
Vedlegg
Toyota Auris, Toyota MR2 Turbo, Toyota Celica T23 VVTi, Toyota MR2 MK1 1600GTi Targa
Toyota Auris, Toyota MR2 Turbo, Toyota Celica T23 VVTi, Toyota MR2 MK1 1600GTi Targa
vjh.JPG (294.13 kiB) Vist 4639 ganger
Toyota Auris, Toyota MR2 Turbo, Toyota Celica T23 VVTi, Toyota MR2 MK1 1600GTi Targa
Toyota Auris, Toyota MR2 Turbo, Toyota Celica T23 VVTi, Toyota MR2 MK1 1600GTi Targa
vjh,f.JPG (374.91 kiB) Vist 4638 ganger
Min rett etter carbonbehandla lakk
Min rett etter carbonbehandla lakk
Foto0047Ad.jpg (152.29 kiB) Vist 4638 ganger
Dynorun hos TRS i fjor, resulterte i 243hk på hjula. 264 i motor.
Dynorun hos TRS i fjor, resulterte i 243hk på hjula. 264 i motor.
Foto0119.jpg (121.95 kiB) Vist 4636 ganger
 #328186  av hmsilset
 
Dynorun hos TRS i fjor, resulterte i 243hk på hjula. 264 i motor


Sinnsykt.Tipper jeg har 260hk+ i bilen min.Vil det si at jeg har så mye hk på hjula også? det er jo ett utrolig høyt tall da :P
 #328242  av mr2storbrua
 
Var det på trs i kristiandsand? Var det der du mappa apexi power fc også? Men det ble ikke helt optimalt siden du mappa igjen nå? Hvor mye skulle de ha for mapping hos trs?
 #328247  av marlboro1310
 
Siste bildet av benkkjøring var hos www.trstuning.no De holder til 10 mil sør for Stavanger, mere presist sagt Hauge i Dalane like ved Flekkefjord.
Den gangen jeg besøkte dem ifjor var kun for effekttest, ett dynorun...altså ingen mapping. Den drog da 243hk på hjula med de samme modifikasjoner og instillinger som stod på bilen da TRS leverte meg bilen ombygd i 2006.
Dette viste seg først i ÅR å være fabrikkinstillingene i Apexi sprutet, dette kunne Japantuning i Trondhjem informere meg om da de mappet bilen skikkelig.
Jeg hadde da kjørt med 1,3bar i ladetrykk på fabrikkoppsettet til Apexi i 3 år(FEILFRITT)...ikke særlig optimalt ytelsesmessig, det beviste også dynorunnet hos TRS. (243)
De tar 1500kr for effekttest. og 1000kr pr time i mapping slik jeg fikk forståelse av.
TRS forhandler ikke Apexi, og mapper derav ikke Apexi sålangt jeg vet. Synes det er litt snodig, at jeg ikke ble anbefalt å få bilen mappet skikkelig hos profesjonelle når den ble levert ombygd til meg i 2006. Det forelå da ingen papirer på effekt (den ble anslått til å være 260-280)
I år først fant jeg ut at jeg ville ha ut kreftene som "lå klare" i maskineriet, og ble anbefalt Ronny hos Japantuning. De er spesialister på Apexi, og han gav meg fastpris på 2000kr for mapping av bilen, eller en optimalisering slik han kalte det.
Resultatet ble da 280hk på hjula og 322hk i motor.
 #328248  av marlboro1310
 
hmsilset skrev:Dynorun hos TRS i fjor, resulterte i 243hk på hjula. 264 i motor


Sinnsykt.
Er vel ikke akurat nedslående tall dette da ? med tanke på alle modsa som motoren har... :)

hvis du tenker 260hk på hjula dine x 1,15 = 299 i motor (slik er regnestykket) Ronny sa at de regner motoreffekten slik. Jeg sier det han sa 8)