synes det virker litt rart jeg også.
har hørt det er får å spare driverket men vet ikke hvorfor.
vet redningsselskaper som falken har forbud mot å gjøre det.
Men de løfter normalt opp fronten på forhjulstrekkere og lar bakhjula vere nedi.
Gjør de dette med en 4hjulstrekker så anser dem det som farlig da forhjulene kan "surre" seg borti noe kanskje.
Men når to biler tauer hverandre så er ikke dette noe problem så ser ikke at det skal være noe problem.
var foresten en som sa til meg en gang at grunnen til at man ikke skal taue fortere enn 40 med 4wd var pga utvekslings forkjeller mellom forran og bak og dette ble påvirket negativt ved tauing.
han hadde dog store problemer med å begrunne hvorfor det ikke var ett problem ved kjøring for egen maskin
men uansett så bør man aldri taue fortere enn 40kmt da det kan ta lang tid å stoppe en bil hvor man ikke har motor igang og ett tau som begrennser avstand til rundt 5-6m.
tenk hvis første bil bremser hardt og osv....