Side 1 av 1
Anbefalte fjærer på just.Gule Koni MR2 MK2
Legg innLagt inn:09 apr 2007 23:01
av marlboro1310
Noen som har noen anbefalinger på fjærer jeg kan benytte i sammensetning med justerbare Gule Konidempere på min Mk2 Mr2 Turbo?
På min normalaspirerte MR2 Mk2 benyttet jeg H\R fjærer,de holdt kun litt over ett år før de begynte å "sige" på ræva..ikke imponerende...
Så det må være av høyere kvalitet...tips??

Legg innLagt inn:10 apr 2007 19:24
av angrykid
Har mye av det samme med mine også. Det er og H&R, og jeg synes dem begynner å bli litt deigete.. Kan jo så klart være konidemperne som har tatt kveld, men jeg skal uansett lukte på mulighetene til å bytte dempere og fjerer.. Skulle også gjerne fått sluppet den litt lengre ned mot bakken.
Noen som kan gi oss ett tips på hva som kan være greit å bytte til? Er ikke interessert i Coilovers enda.

Legg innLagt inn:10 apr 2007 19:45
av lasse
Kjører med tein fjærer på min med gule koni ihvertfall, fornøyd med de, senker skikkelig fint og fungerer bra.
Legg innLagt inn:10 apr 2007 20:40
av marlboro1310
Tein fjærer javel...høres ok ut det da,senker de fjærerne dine mye da?
Er det fjærer som norske leverandører har på lager eller er det noe som må bestilles fra over sjøen?
Neste spm er avgjørende,har du hatt de på montert lenge og hvordan er kvalitetsfølelsen idag kontra første gang montert?
Er de dyre?
Litt mange spm,men skal ha skikkelige greier på bilen,noe "wannabe"greier holder ikke
Takker for all hjelp..
Legg innLagt inn:10 apr 2007 20:49
av BrennaRacing
Er selv veldig fornøyd med Tein...De senker ca 37 foran og 39 bak..
Breakes Norge i Strømsveien i Oslo selger disse fjærene (mulig de må bestilles, men tar ca en uke) Koster ca 2700..
Om de holder kan ikke jeg svare på, for har hatt mine side oktober...Lasse har hatt sine en god del lenger tror jeg å kan sikkert si no om det...
Slenger med et bilde for å vise hvor mye de senker (kjører på orginale dempere)
Sorry for skrifta på bildet, men brukte det for å vise Toyota noe

Legg innLagt inn:13 apr 2007 20:57
av lasse
Synes de er greie jeg, kanskje litt på den myke siden...
Vanskelig å si om de er like gode nå som når jeg satt de på, hadde jo original dempere og 90-91 demper mansjetter (høyere demperstoppere, bilen lå så og si på demperstopperene hele tiden).
Ble ihvertfall som natt og dag når jeg fikk på gule koni og 92+ dempermansjetter.
Kjørt med de i to år nå, og jeg er ihvertfall fornøyd.
Legg innLagt inn:13 apr 2007 21:23
av marlboro1310
Hmm...ok takker så meget,jeg kommer vel sikkert også til å merke mye forskjell da jeg benyttet originale støtdempere+tilbehør sammens med H\R senkefjærer..
har hørt at Bilstein har no fete fjærer...?noen med erfaringer?
Legg innLagt inn:15 apr 2007 11:35
av kake
Bilstein har ingen fjærer til sw20, de hadde vel bla. PSS9 coiloverkitet sitt, men det har gått ut av produksjon tror jeg (Det var med i 2004 koleksjonen, men gikk vel ut etter det), synd. Skal du ha løse fjærer så ville jeg tittet på RSR*Race fjærene (3,6kg foran, 6,2kg bak). Litt progressive. Tipper de kan matche bra med Gule Koni. Det er forøvrig trolig de stiveste fjærene man får tak i til sw20 før man må over på coilovere. Fant et bilde av en sw20 med RSR Race fjærene på også.
Skal du ha Tüv godkjenning så finnes jo det bare på tyske merker. H&R, Eibach osv og TTE da (Som er eibach fjærer).
Har hatt Tein S. Tech på min i et par år og de er helt greie de. Sammen med AGX dempere var det ganske forutsigbart og lettkontrollert. De er for myke til banekjøring dog og de senker maksimalt av hva som går ann på sw20 uten å ødelegge geometrien helt.
Hadde satset på RSR fjærene jeg. Du får de iallefall fra
MVP motorsports og
Takakaira skaffer de sikkert hvis du sender en forespørsel. De finnes også i "Down" utgave som er litt mykere, samt Race fjærene kan også fåes i produsert i Titan for å spare uavfjæret vekt. De koster endel mer.
Legg innLagt inn:15 apr 2007 12:18
av Master
Eibach prokit: Disse er også progressive slik at de er mye og fine helt til du kommer i svingen, da stivner de opp.
I tillegg er de TUV godkjente.
Hvor kjøpte du forresten gule koni? Jeg vurderer å skaffe meg disse. -føler at jeg er ferdi med AGX'ene...
Hvor i norge har de billigst gule koni til mr2?? anyone?

Legg innLagt inn:15 apr 2007 12:24
av marlboro1310
http://www.protrim.no/produkter_felger_index.shtml
Disse skaffer deg gule konidempere som har justerbar hardhet for ca 4800kr...
Legg innLagt inn:15 apr 2007 12:29
av Andre
Bruker Jamex sine senkefjærer (senker 30mm - TUV godkjent).
Fungerer bra med Gule Konidempere, og fjærene fungerer fremdeles bra etter flere års bruk.
Bilde av bilen (m. 3S-GTE i tilfelle vektendring).
Legg innLagt inn:18 apr 2007 14:10
av angrykid
Hva er det laveste anbefalte senkingen på mr2 mk2 da? med tanke på hjulvinkler og slikt.

Leste litt om noen cobra senkesett som senket 45mm.. har ikke funnet noe som er lavere enn dette?
Legg innLagt inn:18 apr 2007 14:50
av marlboro1310
Vet ikke hva det laveste anbefalte er...men kan ikke skjønne at det er hensikt i å senke bilen sååååå voldsomt

siden det tilslutt da hemmer prestasjonene til bilen...
og for oss som er så bortskjemte her i nordnorge med 4 felts motorvei i alle retninger...er det nesten ikke hensikt i senking i det hele tatt.
Min er bare senket 22mm H/Rfjærer på originale dempere..skulle jeg hatt den mye lavere ville frontleppa mi blitt ett stort problem på "motorveiene" våre..
(ps har en kompis som har sin mk2 senket 36mm..det mener jeg er laaavt!)

Legg innLagt inn:18 apr 2007 15:17
av japse-gnmfr
angrykid skrev:Hva er det laveste anbefalte senkingen på mr2 mk2 da? med tanke på hjulvinkler og slikt.
Leste litt om noen cobra senkesett som senket 45mm.. har ikke funnet noe som er lavere enn dette?
var en her inne på forumet som "senket" mk2 en sin me disse cobra fjærene og resultatet ble vel at bilen faktisk ble litt høyere en originalt..
Det senkesettet som senker mest vil jeg si er Tein sitt..