Side 1 av 1

Effekt på 86 mr2 mk1

Legg innLagt inn:10 apr 2007 19:02
av WLP
Har en sveitsisk importert mk1 som yter 115 hk jfr. vognkortet. den har katalysator og den har jeg plukket ut. det medførte ikke noe særlig med trøkk, og lurer på om det er noe forskjellig med motorstyringen i tillegg på biler med katalysator slik at også den må byttes for å få den effekten som de norske bilene har på samme årstallet. noen som vet ???

Legg innLagt inn:11 apr 2007 12:16
av Krabbe
Hvor er den første gangs registert igrunn?
Tror ikke MR2 MK1 kom med akkurat 115hk orginalt.. Er den målt på dyno og fått det i vognkort kanskje? (effekten kan jo dabbe av med årene)

Legg innLagt inn:11 apr 2007 18:09
av proson
Krabbe skrev:Hvor er den første gangs registert igrunn?
Tror ikke MR2 MK1 kom med akkurat 115hk orginalt.. Er den målt på dyno og fått det i vognkort kanskje? (effekten kan jo dabbe av med årene)
MR2 MK1 ER levert med katalysator, og dette gjør at du får 9 hk effekttap! Nå har den sikkert også en Lamdasonde som er montert på eller foran katalysatoren... Men tviler på at det kan minke effekten spesielt mye.. :?:

Legg innLagt inn:11 apr 2007 18:15
av ArildM
Anlegg uten katalysator koster ikke all verden det heller.

Prøvde å fjærne den lille potta på min Mk1 men kan ikke si at det ble en løsning som fungerte no bra på sikt, merka ikke noe forskjell effektmessig heller.

Legg innLagt inn:11 apr 2007 18:19
av proson
Gjorde det samme på min jeg også, men fikk etterpå vite at det er kun en flammedemper! Kurrant, siden det i tillegg var en liten feiltenning så blåste det stikkflammer ut av effektanlegget når jeg ga på litt :D :P Kuuult :roll: Når jeg giret om ja..

Legg innLagt inn:11 apr 2007 20:16
av japse-gnmfr
samme på mk2 en min når jeg drar den nesten til turtallsperra og girer:D

Legg innLagt inn:11 apr 2007 20:44
av ArildM
Aaah, derfor jeg har den feete smell lyden når jeg drar på litt turtall :twisted: Litt fett med rakarør da :twisted:

pang

Legg innLagt inn:11 apr 2007 22:12
av proson
Stå i ro og rus motoren opp til ca 6000 rpm, slipp opp gassen og gi på når du er ned på ca 2-3500 rpm. Få noen til å stå bak og se flammen! :P :twisted: Rekorden min er ca en halvmeter stikkflamme med tilhørende smell:P Alt i nærheten lyser opp som om noen sto å knipset med en kraftig blitz! :roll:

Legg innLagt inn:11 apr 2007 22:55
av sindrejl
Krabbe skrev:Hvor er den første gangs registert igrunn?
Tror ikke MR2 MK1 kom med akkurat 115hk orginalt.. Er den målt på dyno og fått det i vognkort kanskje? (effekten kan jo dabbe av med årene)
joda de ble levert med både 116hk og 124hk. Om dette er kun pga katta vet jeg ikke, men kan vel være det.

Re: pang

Legg innLagt inn:11 apr 2007 22:57
av sindrejl
proson skrev:Stå i ro og rus motoren opp til ca 6000 rpm, slipp opp gassen og gi på når du er ned på ca 2-3500 rpm. Få noen til å stå bak og se flammen! :P :twisted: Rekorden min er ca en halvmeter stikkflamme med tilhørende smell:P Alt i nærheten lyser opp som om noen sto å knipset med en kraftig blitz! :roll:
fysj å fy.. skal melde deg til politiet jeg! kan ikke drive på med slikt uforskammethet :D

jeg hadde jo 4" rakrør rett fra motor jeg.. håpløst mye lyd iallefall :P

Legg innLagt inn:12 apr 2007 13:16
av inzane2012
proson skrev:Gjorde det samme på min jeg også, men fikk etterpå vite at det er kun en flammedemper! Kurrant, siden det i tillegg var en liten feiltenning så blåste det stikkflammer ut av effektanlegget når jeg ga på litt :D :P Kuuult :roll: Når jeg giret om ja..
så for å få til stikkflammer må en fjerne katten altså? er jo noe som må prøves ut isåfall etter den har vert på eu;)

Legg innLagt inn:12 apr 2007 17:34
av ArildM
Må prøves, bare jeg ikke setter fyr på bakdekket så :twisted:

flamethrowers:P

Legg innLagt inn:12 apr 2007 17:37
av proson
Må nok fjerne Katalysator ja... Kombinasjon av fjerning av katalysator, flammedemper, og montering av effektanlegg og muligens en liten feiltenning, så får du nok stikkflammer ja :twisted:

Sindrej: Husker rakrøret på MR2`n din ja! Fy F for en lyd:P :shock: :P