Solgt: 87' Corolla AE92 m/ 4A-GZE
Legg innLagt inn:14 apr 2007 18:40
Hei, jeg vurderer nå å selge Corolla-prosjektet mitt, grunnet lengsel etter 4wd og turbo igjen, samt manglende tid og interesse.
Corollaen er originalt en GTi, og er f.gangsreg. i Norge i november 1987.
Km-standen på bil og motor er uvisst. Da jeg kjøpte bilen, sto speedometeret på ca. 123000. I og med at selve km-telleren ikke fungerer, har jeg nå byttet til et annet speedometer med 143000 på telleren.
Motoren bruker hverken olje eller vann.
Litt utdypende info og diverse modifikasjoner:
4A-GZE map versjon (ikke godkjent)
2,5" mongoose eksos
16" OZ Chrono HT m/ Federal SS-595 205/40 (Ikke på bilde)
14" originale GTi-felger med Pirelli piggdekk.
EBC yellowstuff og redstuff bremseklosser
Goodridge stålomspunnede bremseslanger
Større reimhjul
Walbro bensinpumpe
KYB dempere
H&R senkefjærer (godkjent i vognkort)
Whiteline tårnstag bak
Whiteline stab.stag foran og bak
Cusco top mounts
HKS justerbare kamdrev
Kamdrev-deksel m/ plexiglass
Polert rustfritt pluggdeksel
Apex'i luftfilter
GReddy breathertank
Bi-xenonkit
Diverse silikonslanger
Blitz turbotrykksmåler
Shortshift
Momo ratt, pedaler og girkule
Ellers er det montert ny regreim, løpehjul, toppakning, ventiltetninger, bremseskiver bak, tennplugger og -kabler, termostat, diverse pakninger, mansjetter, sim-ringer og tetninger generelt, m.m.
Kvitteringer på alle innkjøpte deler medfølger.
Minus med bilen:
- Tomgang er usedvanlig høy, og ligger på ca. 3500 rpm. Har feilsøkt etter både vakuumlekkasjer og falskluft, uten å kunne finne årsaken. Muligens en gåen sensor e.l. er årsaken. (?) I orden nå.
- Ellers er det en del rust på bilen. Det meste er overflaterust, mens hjulbuene bak bør byttes. Bagasjeluke bør også byttes, men her følger det med en rød og rustfri bagasjeluke.
Bilen trenger også hellakkering, og ruller for tiden med svart panser.
- Bilen rykker litt hver gang man går på og av gassen. Muligens slarkete motorfester, eventuelt dårlig tps-sensor. I orden nå.
- Skiltlys fungerer ikke.
Årsavgift for 2007 er betalt, og bilen ble eu-godkjent januar 2007.
En mengde reservedeler medfølger, bl.a klare baklykter, komplett bigport-topp, div. interiør, m.m.
Pris er uvisst, da jeg ikke aner hva bilen er verdt i den stand den er i.
Derfor ønsker jeg først og fremst bud på bilen, siden jeg heller ikke har noe stort behov for å selge.
Ta kontakt for mer info og bilder.
safoll@online.no / 93 61 90 32 / PM.




Flere bilder finnes i prosjekttråden min;
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... sc&start=0
Corollaen er originalt en GTi, og er f.gangsreg. i Norge i november 1987.
Km-standen på bil og motor er uvisst. Da jeg kjøpte bilen, sto speedometeret på ca. 123000. I og med at selve km-telleren ikke fungerer, har jeg nå byttet til et annet speedometer med 143000 på telleren.
Motoren bruker hverken olje eller vann.
Litt utdypende info og diverse modifikasjoner:
4A-GZE map versjon (ikke godkjent)
2,5" mongoose eksos
16" OZ Chrono HT m/ Federal SS-595 205/40 (Ikke på bilde)
14" originale GTi-felger med Pirelli piggdekk.
EBC yellowstuff og redstuff bremseklosser
Goodridge stålomspunnede bremseslanger
Større reimhjul
Walbro bensinpumpe
KYB dempere
H&R senkefjærer (godkjent i vognkort)
Whiteline tårnstag bak
Whiteline stab.stag foran og bak
Cusco top mounts
HKS justerbare kamdrev
Kamdrev-deksel m/ plexiglass
Polert rustfritt pluggdeksel
Apex'i luftfilter
GReddy breathertank
Bi-xenonkit
Diverse silikonslanger
Blitz turbotrykksmåler
Shortshift
Momo ratt, pedaler og girkule
Ellers er det montert ny regreim, løpehjul, toppakning, ventiltetninger, bremseskiver bak, tennplugger og -kabler, termostat, diverse pakninger, mansjetter, sim-ringer og tetninger generelt, m.m.
Kvitteringer på alle innkjøpte deler medfølger.
Minus med bilen:
- Tomgang er usedvanlig høy, og ligger på ca. 3500 rpm. Har feilsøkt etter både vakuumlekkasjer og falskluft, uten å kunne finne årsaken. Muligens en gåen sensor e.l. er årsaken. (?) I orden nå.
- Ellers er det en del rust på bilen. Det meste er overflaterust, mens hjulbuene bak bør byttes. Bagasjeluke bør også byttes, men her følger det med en rød og rustfri bagasjeluke.
Bilen trenger også hellakkering, og ruller for tiden med svart panser.
- Bilen rykker litt hver gang man går på og av gassen. Muligens slarkete motorfester, eventuelt dårlig tps-sensor. I orden nå.
- Skiltlys fungerer ikke.
Årsavgift for 2007 er betalt, og bilen ble eu-godkjent januar 2007.
En mengde reservedeler medfølger, bl.a klare baklykter, komplett bigport-topp, div. interiør, m.m.
Pris er uvisst, da jeg ikke aner hva bilen er verdt i den stand den er i.
Derfor ønsker jeg først og fremst bud på bilen, siden jeg heller ikke har noe stort behov for å selge.
Ta kontakt for mer info og bilder.
safoll@online.no / 93 61 90 32 / PM.




Flere bilder finnes i prosjekttråden min;
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... sc&start=0