Side 1 av 1

Innkjøring

Legg innLagt inn:15 apr 2007 22:05
av Daniel_hoy
Nærmer seg forhåpentligvis innkjøring nå snart. Så har lest litt forskjelling om hva som er anbefalt.
Kom over en ganske kontroversiell artikkel. Mototuneusa Break in Secrets

Hva mener dere om det som står der? Og hvordan mener dere det er best å kjøre inn en motor?

Legg innLagt inn:16 apr 2007 09:38
av Dennis87
Jeg tviler ikke på det han sier, det virker som han har vedlig god peiling.

kjørte bilen min inn selv veldig likt slik at anbefaler etter jeg fikk byttet short-block og synes bilen går bedre nå enn før.
har kjørt litt over 900 mil siden jeg byttet olje sist på den og har brukt ca 0.6 dl olje men jeg kjører hardt hver dag :P maks turtall i hvert gir en god del ganger om dagen så synes ikke 0.7l på 900 mil er ille da hehe.

hvis det beste er å kjøre den inn slik som det står i boka er det rart at ingen av de som driver med bilsport som formel1, rally osv gjør det. og dem vil nok at motorene skal gå best mulig :wink:

Legg innLagt inn:16 apr 2007 10:38
av milcom
Det fungerer ikke på 2 takter i allefall! det kan jeg skrive under på:P

Legg innLagt inn:17 apr 2007 20:06
av Daniel_hoy
Noen andre som har tanker om dette? Flesteparten av folk som bygger værstingmotorer bruker jo bare å kjøre motoren varm før den blir presset hardt under benking.

Hvordan har dere valgt å kjøre inn motoren etter overhaling?

Legg innLagt inn:18 apr 2007 08:32
av jsun
Da blocka min ble byttet, var det tut og kjør for min del.
Jeg tror på variert kjørestil som det beste, men aldri max pådrag før man er helt sikker på at motoren er gjennomvarm.
Men å tømme motoren godt i blant tror jeg er lurt. Jeg opplever ofte etter en "Hard tur" at motoren går jevnere på tomgang.

Kan jo legge til at min 1ZZ-FE ikke bruker olje i det heletatt.