Side 1 av 2

byttet fjær foran..Nå me bilder:D

Legg innLagt inn:21 apr 2007 18:27
av japse-gnmfr
Har nå byttet en fjær foran(Tein S-tech) synes ikke bilen ble noe lav ser jeg først forandringer når jeg har byttet andre siden??
Kjører foresten på originale dempere noe jeg må gjøre me di??

er en 90mod mr2

Legg innLagt inn:21 apr 2007 18:48
av japse-gnmfr
har heller ikke kappet noe demperstopper pga fant ingen..
Så hvis noen kan forklare hva det er hadde det vært fint-..

Legg innLagt inn:21 apr 2007 19:04
av lasse
Demperstopperen er den klumpen som sitter i toppen av dempermansjetten.

Legg innLagt inn:21 apr 2007 19:14
av japse-gnmfr
lasse skrev:Demperstopperen er den klumpen som sitter i toppen av dempermansjetten.
Skjønner fremdeles ikke hva du mener men blir bilen lavere hvis jeg kapper disse??

Legg innLagt inn:21 apr 2007 19:16
av crazymr2
Kan ta litt tid før fjøra setter seg, sett på alle sammen og kjør litt med bilen så blir den litt lavere etter vært.

Legg innLagt inn:21 apr 2007 19:31
av japse-gnmfr
Har også rundet den umbrako greia der stabstaget er festet i demperen foran...(Lite stab stag)
Må jeg kappe den av me vinkelsliperen eller er det noen andre måter og gjøre dette på??

Legg innLagt inn:23 apr 2007 02:01
av ArildM
Regner med det er stort sett samme prosedyre på Mk1 som Mk2:

Demperstopperen:

Bilde

Kappes sånn:
Bilde

Denne skal normalt sett hindre demperen i å slå helt i sammen om jeg ikke tar feil, men med senkefjærer vil fjæren få alt for liten vandring hvis demperstopperen er normal lengde.

Hvis umbrakoen går i stykker kan du bruke en rørtang til å holde igjen på andre siden av stabstaget, litt vanskelig å forklare men bruk litt lys så ser du hvor du må holde igjen bolten for å kunne skru løs mutteren på andre siden :wink:

Holder på med det samme selv, helt dagsværk bare å få av de staga dær :x

Og når jeg senka den andre bilen så synes jeg at den ble bare lavere og lavere etterhvert, så det virka som om det måtte gå seg litt til før alt ble bra :wink:

http://www.padandwheels.com/mr2/struts/ ... truts.html

Legg innLagt inn:23 apr 2007 07:15
av sindrejl
kappa aldri den der jeg.. funka fett likevel..?

Legg innLagt inn:23 apr 2007 18:36
av japse-gnmfr
Senket foran nå:D bare bak igjen

Legg innLagt inn:23 apr 2007 19:54
av sindrejl
synes det blir veldig lavt så håper ikke det blir lavere ;) men helt klart ja det blir lavere på begge sider enn når du kun har tatt ene.. og det blir noe helt annet når du har tatt bak også :)

Legg innLagt inn:23 apr 2007 20:05
av japse-gnmfr
sindrejl skrev:synes det blir veldig lavt så håper ikke det blir lavere ;) men helt klart ja det blir lavere på begge sider enn når du kun har tatt ene.. og det blir noe helt annet når du har tatt bak også :)
håper det holder seg ca der ja hehe:D
Men den er litt høyere på den ene siden av en eller annen grunn ca1,5cm

Legg innLagt inn:23 apr 2007 20:18
av sindrejl
japse-gnmfr skrev:
sindrejl skrev:synes det blir veldig lavt så håper ikke det blir lavere ;) men helt klart ja det blir lavere på begge sider enn når du kun har tatt ene.. og det blir noe helt annet når du har tatt bak også :)
håper det holder seg ca der ja hehe:D
Men den er litt høyere på den ene siden av en eller annen grunn ca1,5cm
høh rare greier

Legg innLagt inn:24 apr 2007 09:20
av angrykid
Hvor har du fått tak i disse, og hva kostet dem? Synes det var peeeerfekt senking framme, gitt. :)

hvilken dim har du på framdekkene og felgdim?

Legg innLagt inn:24 apr 2007 12:46
av japse-gnmfr
Ble jævli fornøyd selv jeg :D
Bjørnstad bil og brakes.no skaffer disse;D(Tein S tech)
Skal senke bak seinere i dag så slenger ut et bilde da også..
Har 7,5 felg me 215,40,17 og innpress 35

Nå var min Jævli høy foran men i hjulbuen er den faktisk 8cm lavere en før senk

Legg innLagt inn:24 apr 2007 13:00
av James
Digger de felgene der!!! Får ikke sagt det nok ganger..."sikle" :P