Side 1 av 2
Høyt ladetrykk etter montering av bc
Legg innLagt inn:23 apr 2007 20:28
av J. Paulsen
Monterte Boost Controller (mekanisk) og turbotrykks måler i min Celica GT4, men trykket er for høyt selv med BC skrudd helt igjen. Den lader helt til fuel cut slår inn (måleren viste litt over 1BAR på 2. gir)
Noen ideer?
Legg innLagt inn:23 apr 2007 20:30
av larsst185
hvilken bc har du?om du stenger bc helt vil den lade maks.du må åpne den for å senke trykket.du har kobla den mellom turbo og wg eller?
Legg innLagt inn:23 apr 2007 20:30
av Daniel_hoy
Den er feil koblet eller så er den skrudd til slik at den lader max. Sjekk koblingene og/eller prøv å skru den andre veien.
Legg innLagt inn:24 apr 2007 07:29
av J. Paulsen
husker ikke navnet på bc... den sitter mellom turbo og wg ja. skal prøve å skru andre veien idag. dette kan vel skje dersom systemet ikke er tett også?
Legg innLagt inn:24 apr 2007 07:50
av Rage
Hvis du har en lekkasje i slangen fra wg-klokka så vil ladetrykket blir ukontrollert. Sjekk om den lekker fra wg klokka inn på ventilen din, eller om slangen er skadet.
Legg innLagt inn:24 apr 2007 18:41
av J. Paulsen
Finner ingen lekasjer, har prøvd å skru gjennom hele skalaen på BC uten at dette har noe effekt (trykket er konstant høyt). Har også prøvd å bytte om slangene inn på BC etterom denne er noe snodig merket. Dette er BC'n jeg har kjøpt:
http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare ... g=&vgpath=
Sånn er det kobla, er det riktig?:
Hvis jeg blåser inn "fra turbo" virker det tett, det er åpent mellom wg og bc. Skal det være høyt tryk for at T-leddet skal "åpne"
Legg innLagt inn:25 apr 2007 07:30
av J. Paulsen
men jeg har ikke kuttet slangen til TVSV, må dette gjøres eller er det bare for å ta bort sperra på 1. og 2. gir?
Legg innLagt inn:25 apr 2007 07:58
av SupraN/A
Legg innLagt inn:25 apr 2007 13:52
av J. Paulsen
Har montert det riktig som vist på tegninga over, men har ikke fått noe klart svar på om slangen fra wg til tvsv skal blendes av. Hvis det ikke trengs ser jeg ingen annen mulighet enn at det er noe feil på selve BC'n...
Legg innLagt inn:25 apr 2007 15:35
av kennethx
J. Paulsen skrev:Har montert det riktig som vist på tegninga over, men har ikke fått noe klart svar på om slangen fra wg til tvsv skal blendes av. Hvis det ikke trengs ser jeg ingen annen mulighet enn at det er noe feil på selve BC'n...
Jepp, akkurat det spørsmålet har blitt besvart mange ganger før på forumet
Du MÅ blende TVSV slangen til wastegate om du monterer boostkontroller. TVSV er egentlig å betrakte som ECU's egen boostkontroller, type bleedvalve, som aktiveres i 3.+ gir når alt ellers er ok (motortemp/ingen feilkoder osv)
Legg innLagt inn:25 apr 2007 17:47
av J. Paulsen
Har blendet av slangen til tvsv nå, men trykket stiger over 1BAR med en gang. Satte sammen slangene mellom turbo og wg tidligere og testet at Turbotrykksmåleren virket, det ser også ut som om BC'n er i orden (har prøvd å blåse gjennom)
Noen ideer?
Legg innLagt inn:25 apr 2007 23:00
av kennethx
finn frem sykkelpumpen, koble trykk måler inn før BC og pumpe til den åpner og se hva trykk du snakker om?
Kjenner ikke den BC selv, men om den er en releave valve, så skal den kobles mellom BC og WG, dersom den ikke er en releave valve, men en bleed valve, skal den kobles tstykke mellom trykk giver og WG via BC mot friluft for å blø trykk, evt på andre siden av wg der ECU sin ventil orginalt er koblet og mot friluft.
Legg innLagt inn:26 apr 2007 07:53
av J. Paulsen
Sette trykkmåler mellom t-led og turbo mener du? kan prøve det i morra. Lurte også på om feil på WG kan føre til denne typen problem?
Det er en bleeder valve, har sjekka montering opp mot manual som det ligger en link til over, ser ikke hvor jeg kan ha gjort noe feil.
Legg innLagt inn:26 apr 2007 08:39
av kennethx
J. Paulsen skrev:Sette trykkmåler mellom t-led og turbo mener du? kan prøve det i morra. Lurte også på om feil på WG kan føre til denne typen problem?
Det er en bleeder valve, har sjekka montering opp mot manual som det ligger en link til over, ser ikke hvor jeg kan ha gjort noe feil.
dersom det er feil på wg kan du få slike problemer ja. Men det er jo bare å koble trykk slangen rett på WG, og ta en prøvetur, så ser du jo om WG fungerer. Da skal du ikke lade mer en rundtom 0.5 bar
Dette er jo sagt før, men port 2 på wg som gikk til ECU TVSV er det svært viktig at du blender, slik at det ikke lekker her.
Legg innLagt inn:26 apr 2007 09:09
av J. Paulsen
Har sjekka at Trykket er riktig uten BC (0.5 på 1. og 2. og 0.75 på 3+) vil det si at WG virker? Skal sette inn quickshift i dag så kommer til å koble tilbake til originalt oppsett og teste at ting virker som det skal med og uten blending av TVSV slanger.